  • 41. Data: 2012-06-21 09:34:12
    Temat: Re: badania lekarskie pracownika, który zwiał
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-06-21 09:30, Heinz Kalter pisze:

    > Lepiej wyjedź - masz rację - nie jestes tutaj parterem do jakiejkolwiek
    > dyskusji. Jesteś zwykłym przestępcą. Pracodawca, który zawiera z
    > pracownikiem umowę-zlecenie, aby następnie wymagać świadczenia pracy w
    > określonych godzinach, popełnia ciężkie wykroczenie przeciwko prawom
    > pracownika.

    Dziecko drogie, z kim i o czym ty w ogóle dyskutujesz?
    Sam ze sobą, o swoich problemach życiowych?
    Bo ze mną na pewno nie.
    Lodu na głowę albo raczej pędem do psychiatry.

    N.

  • 42. Data: 2012-06-21 09:41:32
    Od: "Heinz Kalter" <v...@v...pl>

    > Dziecko drogie, z kim i o czym ty w ogóle dyskutujesz?
    > Sam ze sobą, o swoich problemach życiowych?
    > Bo ze mną na pewno nie.
    > Lodu na głowę albo raczej pędem do psychiatry.
    >
    > N.

    No z toba napewno nie dyskutuję, bo z przestepcami się nie dyskutuje.
    Przestepców się zamyka.

  • 43. Data: 2012-06-21 09:42:38
    Od: "Heinz Kalter" <v...@v...pl>

    > Możesz łaskawie wykazać, gdzie widzisz naciąganie prawa w zawarciu z kimś
    > umowy zlecenia?
    >

    > N.
    Sad pracy w postepowaniu o ustalenie stosunku pracy ci to doskonale
    wytłumaczy w uzasadnieniu wyroku.

  • 44. Data: 2012-06-21 09:50:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 20 Jun 2012, spp wrote:

> [...]
    [...]
    > Cóż to za pracodawca, który na starcie robi tego typu kombinacje nie znając
    > nawet pracownika?

    Dbający o tych pracowników, których już ma?

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2012-06-21 10:17:04
    Od: spp <s...@g...pl>

    > [...]
    >
    > Dbający o tych pracowników, których już ma?

    Są inne sposoby jak np. umowa-zlecenie.
    Pracodawca podsuwający kwit na zwrot (lub konieczność odpracowania)
    kosztów badań lekarskich czy przeszkolenia na przyszłym stanowisku pracy
    jest za przeproszeniem, g... wartym 'biznesmenem'. ;)

    --
    spp

  • 46. Data: 2012-06-21 10:23:08
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-06-21 10:17, spp pisze:

    > Są inne sposoby jak np. umowa-zlecenie.

    Dokładnie. Ale potem Ci jeden przygłup z drugim debilem powie, że jesteś
    przestępcą ;-) Vide dwa posty wyżej.

    N.

  • 47. Data: 2012-06-21 10:28:09
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-06-21 09:42, Heinz Kalter pisze:

    Nixe:

    > Sad pracy w postepowaniu o ustalenie stosunku pracy ci to doskonale
    > wytłumaczy w uzasadnieniu wyroku.

    Której litery nie rozumiesz w moim pytaniu ciężki przygłupie?

    N.

  • 48. Data: 2012-06-21 10:46:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jun 2012, spp wrote:

    > Są inne sposoby jak np. umowa-zlecenie.

    Obawiam się, że formalnoprawnego punktu widzenia muszę się zgodzić
    z bardzo źle przyjmowanym poglądem Heinza.

    Otóż umowa zlecenia jest bardzo dobrą umową, ale "logicznie rzecz
    biorąc", można oczekiwać sensowności jej zawarcia z kimś kto *był*
    pracownikiem na danym stanowisku, więc *może* wykonywać swoje
    obowiązki bez sprawowania nadzoru.
    Argument Heinza o "określonych godzinach" jest oczywiście umiarkowanie
    na miejscu (bo to jest jedno i tylko jedno z kryteriów, a potrzebny
    jest "komplet" aby umowa była uznana z automatu za umowę o pracę).
    Ale logika zawierania umowy zlecenia, aby *póżniej* zawrzeć ewentualnie
    umowę o pracę, jest postawiona na głowie - oczywiście, jest stosowana
    z powodów poruszanych w tym wątku, ale jak poprzednio, wypada się
    zgodzić że jest bezprawna (bo ten "zleceniobiorca" zwyczajnie nie
    nadaje się na nikogo innego, niż pracownik wykonujący swoje obowiązki
    pod nadzorem).

    > Pracodawca podsuwający kwit na zwrot (lub konieczność odpracowania) kosztów
    > badań lekarskich czy przeszkolenia na przyszłym stanowisku pracy jest za
    > przeproszeniem, g... wartym 'biznesmenem'. ;)

    Jeśli chodzi o koszty badań, to oczywiście, głównie dlatego, że ustaw
    nie zna :P, a jak chodzi o przeszkolenia zawodowe, to czym on jest, szkołą
    zawodową dotowana przez państwo czy jak?
    "Cyrografy" za wszelkie przeszkolenia zawodowe są jak najbardziej
    prawidłowym elementem umów. Zarówno prawnie jak i "logicznie".

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2012-06-21 10:57:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jun 2012, Nixe wrote:

    > Dokładnie.

    Ta metoda ma jedną wadę - jest sprzeczna z prawem.
    Działa tylko dlatego, że obie strony składają fałszywe oświadczenia.
    W poście obok napisałem - zupełnie zrozumiałe by było, jakby
    pracownik, bo nabyciu kwalifikacji w konkretnym miejscu pracy,
    przyjmował realizację zlecenia.
    Cykl zlecenie -> umowa o pracę świadczy tylko o jednym:
    o "metodzie" na obchodzenie przepisów KP.
    I nie, nie mam zamiaru dyskutować z poglądem że te przepisy są
    durne (skoro obie strony potrafią być zainteresowane w ich obchodzeniu,
    to niewiątpliwie *SĄ*, ale co z tego).

    > Ale potem Ci jeden przygłup z drugim debilem powie, że jesteś
    > przestępcą ;-) Vide dwa posty wyżej.

    Dopisz mnie do kolekcji, bo mi też tak wychodzi.
    Przykra sprawa, ale mamy na tyle durne prawo, że z wielu ludzi
    czyni przestępców, co Ci na to poradzić?
    Mogę napisać, że zostaniesz w ten sposób "szanowanym przestępcą" :D
    Coś w rodzaju z "walczących z komunizmem" (tudzież innymi
    "izmami" swoich czasów), którzy doczekali się "szanowania".

    pzdr, Gotfryd

  • 50. Data: 2012-06-21 11:06:46
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Obawiam się, że formalnoprawnego punktu widzenia muszę się zgodzić
    > z bardzo źle przyjmowanym poglądem Heinza.

    Ależ ja też z nim się zgadzam. :)
    Jest to pewien łatwy sposób na obejście prawa który może się zemścić ale
    ... jest. To, że przydatny tylko komuś dla kogo 100 zł na badania
    lekarskie czy czas zbierania dokumentów i przeszkolenia stanowią istotny
    uszczerbek to już inna rzecz. :(
    Sam tego nie stosuję - jeżeli kogoś chcę zatrudnić to najpierw umowa na
    czas próbny a potem albo-albo.

    > ... a jak chodzi o przeszkolenia zawodowe, to czym on jest, szkołą
    > zawodową dotowana przez państwo czy jak?

    Tyle, że dość wyraźnie podkreślam że chodzi o przeszkolenie na
    stanowisku pracy - to zupełnie coś innego. :(

    --
    spp