  • 1. Data: 2007-03-28 09:25:15
    Temat: ... az do naturalnej smierci.
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam serdecznie.

    Sporo sie mowi teraz o ochronie zycia od chwili poczecia, az do naturalnej
    smierci. Ten drugi czlon wydaje sie byc znacznie ciekawszy. Juz byl
    tematem kilku dyskusji. Mam trzy scenki (zakladajace wprowadzenie
    wspomnianej "ochrony"):

    Scenka I
    Postrzelono policjanta (aktualne teraz), przyjezdza ratownik medyczny wraz
    z lekarzem, rozpoczynaja reanimacje, podczas reanimacji nastepuje zgon
    policjanta (potwierdzony przez ratownika i lekarza), przerywaja
    reanimacje. Czy lekarz i ratownik odpowiedza za "umyslne" spowodowanie
    smierci? Smierc policjanta nie byla smiercia naturalna, co bylo wynikiem
    zaprzestania akcji reanimacyjnej.

    Scenka II
    Do szpitala trafia mezczyzna, wiek ok. 60 lat, zawalowiec. Ze wzgledu na
    zmeczenie organizmu, naturalna smiercia, nastepuje zatrzymanie akcji
    serca. Lekarze, widzac to na swoich maszynach robiacych *ping*, podejmuja
    akcje reanimacyjna - wyciagaja defibrylator i przywracaja akcje serca. Czy
    lekarz kierujacy akcja zostanie oskarzony o niedopuszczenie do naturalnej
    smierci pacjenta?

    Scenka III
    Wszyscy (a przynajmniej spora czesc) pamietaja dobrze naglosniona sprawe
    ze sparalizowanym, proszacym o eutanazje. Czy lekarz moglby nie podjac
    akcji reanimacyjnej, gdyby wiedzial, ze nastapila naturalna smierc
    pacjenta? Gdzie mozna znalezc wykaz metod naturalnej smierci?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-03-28 12:46:13
    Temat: Re: ... az do naturalnej smierci.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    > Czy lekarz i ratownik odpowiedza za "umyslne" spowodowanie smierci?
    > Smierc policjanta nie byla smiercia naturalna, co bylo wynikiem
    > zaprzestania akcji reanimacyjnej.

    czegos tu nie rozumiem
    smierc niebyla smiercia naturalna, zmarl od postrzelenia, a zaprzestanie
    akcji reanimacujnej, jest skutkiem smierci a nie na odwrot

    > pacjenta? Gdzie mozna znalezc wykaz metod naturalnej smierci?

    nie mozna
    smierc naturalna to smierc naturalna, bez ingerencji z zewnatrz
    co tu jest do rozumienia

  • 3. Data: 2007-03-28 16:37:32
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 28-03-2007 o 14:46:13 szerszen <s...@t...pl> napisał(a):

    > czegos tu nie rozumiem
    > smierc niebyla smiercia naturalna, zmarl od postrzelenia, a zaprzestanie
    > akcji reanimacujnej, jest skutkiem smierci a nie na odwrot

    Skutkiem zaprzestania akcji reanimacyjnej byl brak smierci naturalnej. Nie
    bylo smierci naturalnej, nie mozna przestac reanimowac - "zycie" pacjenta
    wciaz jest pod ochrona. Oczywiscie to wszystko abstrakcja.

    > nie mozna
    > smierc naturalna to smierc naturalna, bez ingerencji z zewnatrz
    > co tu jest do rozumienia

    No wlasnie duzo.
    Czy smierc przez wykrwawienie jest smiercia naturalna?
    A przez uduszenie?
    A zawal?
    Zawsze jest jakas przyczyna smierci. Zawsze jakas ingerencja z zewnatrz -
    np. zaniechanie masowania unieruchomionych konczyn po zlamaniu. Powstaje
    zakrzep, ktory wedruje np. do pluc, zatrzymuje ich prace i nastepuje
    uduszenie. Podobno bardzo popularna smierc wsrod ludzi po 60. roku zycia z
    urazami konczyn dolnych.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 4. Data: 2007-03-28 16:37:33
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On Wed, 28 Mar 2007 14:46:13 +0200, szerszen <s...@t...pl> wrote:
    > nie mozna
    > smierc naturalna to smierc naturalna, bez ingerencji z zewnatrz
    > co tu jest do rozumienia

    smierc glodowa jest naturalna?

    --
    gacek