  • 1. Data: 2007-03-28 07:47:57
    Temat: opłata od klauzuli wykonalności
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Zgodnie z art. 71 pkt 1 ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych
    50 zł opłaty należy się od wniosku o nadanie klauzuli wykonalności
    tytułowi egzekucyjnemu innemu niż orzeczenie sądu. Ustawa milczy jednak
    jeśli chodzi o opłatę od wniosku o nadanie takiej klauzuli od wyroku - to
    ile jej jest? Zero czy art. 13 ustawy?

    I druga sprawa: pozew poszedł przed marcem 2006 r., wyrok został wydany w
    marcu 2007 r. (to długa historia): to które przepisy mam stosować w
    świetle art. 149 ust. 1 ustawy? Bo rozumiem, że art. 149 ust. 2 nie ma
    zastosowania, ponieważ egzekucja nie została wszczęta przed dniem wejścia
    w życie ustawy?

    Sorki za lamerkę ale z egzekucją to prawdę mówiąc nigdy nie miałem do
    czynienia ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 2. Data: 2007-03-28 19:24:42
    Temat: Re: opłata od klauzuli wykonalności
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Sorki za lamerkę ale z egzekucją to prawdę mówiąc nigdy nie miałem do
    > czynienia ;-)

    Może po prostu napisz do sądu o nadanie klauzuli wykonalności i tyle.
    Zostaniesz wezwany do opłaty o ile się należy. A się nie należy.
    Pomyśl natomiast nad art. 77 ust. 1 pkt 3.

    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-29 07:32:20
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 28 Mar 2007 21:24:42 +0200, Johnson napisał(a):

    > Może po prostu napisz do sądu o nadanie klauzuli wykonalności i tyle.
    > Zostaniesz wezwany do opłaty o ile się należy. A się nie należy.

    Tak też sądziłem.

    > Pomyśl natomiast nad art. 77 ust. 1 pkt 3.

    Widziałem, ale zakładam, że to dotyczy wydania odpisu po zakończeniu
    postępowania.
    Dzięki!