  • 1. Data: 2003-11-25 13:47:55
    Temat: apelacja
    Od: "JanKO" <J...@n...pl>

    Otrzymałem zawiadomienie o rozprawie apelacyjnej z Sądu Okręgowego w
    Olsztynie i mam w związku z tym kilka pytań:
    1. Czy zwracają koszty dojazdu jeżeli nie mam obowiązku się stawić na
    rozprawie?
    2. Wszystkie akta sprawy powędrowały do Olsztyna czy tylko uzasadnienie
    wyroku poprzedniej instancji?
    3. Jaka jest różnica między umożeniem a uniewinnieniem (w kontekście zmiany
    wyroku z nagany na mniejszą)?

  • 2. Data: 2003-11-26 21:09:07
    Temat: Re: apelacja
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik "JanKO" <J...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Olsztynie i mam w związku z tym kilka pytań:
    > 1. Czy zwracają koszty dojazdu jeżeli nie mam obowiązku się stawić na

    Nie. Jak to sobie wyobrażasz?

    > 2. Wszystkie akta sprawy powędrowały do Olsztyna czy tylko uzasadnienie
    > wyroku poprzedniej instancji?

    Wszystkie.

    > 3. Jaka jest różnica między umożeniem a uniewinnieniem (w kontekście
    zmiany
    > wyroku z nagany na mniejszą)?

    Zasadnicza. Jak uniewinnia, to znaczy, że nie zrobiłeś. Jak umorzą, to
    znaczy, że zrobiłeś, ale to nie było nic wielkiego albo rokujesz na
    przyszłość( art. 66 kk) np...

    Depi.

  • 3. Data: 2003-11-26 22:33:42
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    JanKO wrote:
    > 3. Jaka jest różnica między umożeniem a uniewinnieniem (w kontekście zmiany
    > wyroku z nagany na mniejszą)?

    Na co chcesz zmienić wyrok z nagany?

    KG

  • 4. Data: 2003-11-27 07:33:10
    Od: "JanKO" <J...@n...pl>

    > Na co chcesz zmienić wyrok z nagany?

    Mniejsza kara to brak kary i tu jest problem bo nie bardzo wiem jak to
    nazwać
    Pewnie, według tego co Marcin napisał, będę pisał wniosek o umożenie sprawy
    (czyli brak nagany)
    Poprę to dodatkowo kolejnymi dowodami i właśnie ... muszę udokumentować
    sądowi fakty czy wystarczy że wspomnę (na piśmie) że zdarzenie miało
    miejsce?

  • 5. Data: 2003-11-27 07:39:57
    Od: "JanKO" <J...@n...pl>

    > Nie. Jak to sobie wyobrażasz?

    To bardzo dobrze, tylko się upewniam.

    > zmiany
    > >
    > Zasadnicza. Jak uniewinnia, to znaczy, że nie zrobiłeś. Jak umorzą, to
    > znaczy, że zrobiłeś, ale to nie było nic wielkiego albo rokujesz na
    > przyszłość( art. 66 kk) np...

    To jest sprawa o wykroczenie i w 99% nie będzie miała miejsca w przyszłości
    i tak do końca nie jest pewne czy ja byłem "sprawcą".

    Czy oskarżyciel posiłkowy musi przedstawić nowe dowody żeby wyrok sądu się
    zmienił?

  • 6. Data: 2003-11-27 18:23:26
    Od: kam <X...@X...onet.plX>

    JanKO wrote:
    > Mniejsza kara to brak kary i tu jest problem bo nie bardzo wiem jak to
    > nazwać

    Mniej to może być uznanie za winnego i odstąpienie od wymierzenia kary.
    Albo uniewinnienie.

    > Pewnie, według tego co Marcin napisał, będę pisał wniosek o umożenie sprawy
    > (czyli brak nagany)

    Trudno Ci będzie znaleźć podstawę do umorzenia (art.5 kpw), tu nie ma
    warunkowego umorzenia, jeśli nie wywalczysz uniewinnienia pewnie
    zostaniesz z naganą. Aż tak bolesna? ;)

    > Poprę to dodatkowo kolejnymi dowodami i właśnie ... muszę udokumentować
    > sądowi fakty czy wystarczy że wspomnę (na piśmie) że zdarzenie miało
    > miejsce?

    Jakie zdarzenie?

    KG