-
11. Data: 2007-07-19 19:40:20
Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
Od: PlaMa <m...@w...pl>
PlaMa pisze:
Ok moi drodzy, ale pomijając kwestie etyczne i ortograficzne to jakie
mam szanse? Drążyć czy darować sobie? Na razie to mnie tylko dobił
Jędrek (zły Ty oj zły! :P) a może ktoś mnie optymizmem napełni? :D
pozdrawiam.
PlaMa
-
12. Data: 2007-07-19 19:46:50
Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
Od: wombi <w...@p...onet.pl>
PlaMa pisze:
> Sarajewo pisze:
>
>>> Piszę do Was z prośbą o poradzenie czy warto się kłócić i bić z
>>> pewnym sklepem internetowym.
>>> Co o tym myślicie?
>> Kwestia pomyślenia nad skutecznością tego:
>> Informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu Agito.pl
>> nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając
>> zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na internetowych stronach
>> sklepu, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w
>> opisie produktu. Moment zawarcia umowy kupna-sprzedaży następuje
>> podczas pisemnego potwierdzenia odbioru towaru przez klienta na liście
>> przewozowym przesyłki.
>
> Pytanie brzmi czy oni mają prawo od tak stwierdzić, że ich strona nie
> jest ofertą :/
Mogą. Żaden przepis im tego nie zabrania.
-
13. Data: 2007-07-19 20:08:35
Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
Od: PlaMa <m...@w...pl>
wombi pisze:
>> Pytanie brzmi czy oni mają prawo od tak stwierdzić, że ich strona nie
>> jest ofertą :/
> Mogą. Żaden przepis im tego nie zabrania.
No tak, ale czy w takim razie ich strona rzeczywiście nie jest ofertą?
pozdrawiam.
PlaMa
-
14. Data: 2007-07-19 20:27:09
Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
Od: wombi <w...@p...onet.pl>
PlaMa pisze:
> wombi pisze:
>
>>> Pytanie brzmi czy oni mają prawo od tak stwierdzić, że ich strona nie
>>> jest ofertą :/
>> Mogą. Żaden przepis im tego nie zabrania.
>
> No tak, ale czy w takim razie ich strona rzeczywiście nie jest ofertą?
1. Po złożeniu przez Ciebie maila przysłali jakiegoś zwrotnego z
oświadczeniem o przyjęciu zamówienia lub oświadczeniem o doręczeniu im
Twojego zamówienia?
2. Patrz post pt. "Jak egzekwować cenę za nabyty towar?" z 15 lipca br.
3. Brat niech poczyta sobie:
"Internet a prawo" oraz "Handel elektroniczny. Prawne problemy" J. Barta
i R.Markiewicz, "Czynność elektroniczna a środki komunikacji
elektronicznej" D.Szostek, "Wpływ Internetu na prawo umów" W.J.Kocot,
"Prawo Internetu" P.Podrecki, "Umowy zawierane przez internet" A.Stosio,
"Umowy elektroniczne w obrocie gospodarczym" J.Gołaczyńskiego.
-
15. Data: 2007-07-19 21:11:20
Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
Od: PlaMa <m...@w...pl>
wombi pisze:
>>>> Pytanie brzmi czy oni mają prawo od tak stwierdzić, że ich strona
>>>> nie jest ofertą :/
>>> Mogą. Żaden przepis im tego nie zabrania.
>> No tak, ale czy w takim razie ich strona rzeczywiście nie jest ofertą?
> 1. Po złożeniu przez Ciebie maila przysłali jakiegoś zwrotnego z
> oświadczeniem o przyjęciu zamówienia lub oświadczeniem o doręczeniu im
> Twojego zamówienia?
coś takiego przyszło:
"Dotarło do nas zamówienie płatne przy odbiorze towaru. Prosimy o
potwierdzenie zamówienia.
Aby je potwierdzić, kliknij tutaj. Jeśli zamówienie nie zostanie
potwierdzone, anulujemy je po upływie 3 dni.
Aktualny stan realizacji Twojego zamówienia możesz obejrzeć w historii
Twoich zamówień.
Jeśli chcesz się z nami skontaktować, napisz lub zadzwoń - niezbędne do
tego informacje znajdziesz na stronie Kontakty. Biuro Obsługi Klienta
pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 17.00.
W ewentualnych kontaktach z naszym sklepem zawsze powołuj się na numer
zamówienia.
Poniżej załączamy informacje o złożonym zamówieniu:
ZAMÓWIENIE NR 5967283
Numer zamówienia: 5967283
Dane Adresowe
Adres dostarczenia przesyłki Mariusz Plaga
Mochnackiego 10m. 11
10-037 olsztyn
Dane do wystawienia faktury Mariusz Plaga
Mochnackiego 10m. 11
10-037 olsztyn
Zawartość koszyka
Produkt Cena netto Ilość Wartość netto VAT Wartość brutto
Asus F2JE-5D018E(opis) 797.54 1 797.54 175.46 973.00
Koszt przesyłki 12.30 1 12.30 2.70 15.00
VAT 22% 809.84 178.16 988.00
Razem: 809.84 178.16 988.00
Razem do zapłaty: 988.00
Płatność i dostawa
Płatność przy odbiorze
Regulujesz należną kwotę listonoszowi lub kurierowi w momencie
odbierania przesyłki.
Przesyłkę dostarczy Firma Kurierska
Zapraszamy ponownie do odwiedzenia naszego sklepu www.agito.pl/ ! "
> 2. Patrz post pt. "Jak egzekwować cenę za nabyty towar?" z 15 lipca br.
poczytam.
pozdrawiam.
PlaMa
-
16. Data: 2007-07-19 21:16:16
Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
Od: PlaMa <m...@w...pl>
wombi pisze:
>>>> Pytanie brzmi czy oni mają prawo od tak stwierdzić, że ich strona
>>>> nie jest ofertą :/
>>> Mogą. Żaden przepis im tego nie zabrania.
>> No tak, ale czy w takim razie ich strona rzeczywiście nie jest ofertą?
> 1. Po złożeniu przez Ciebie maila przysłali jakiegoś zwrotnego z
> oświadczeniem o przyjęciu zamówienia lub oświadczeniem o doręczeniu im
> Twojego zamówienia?
Przysłali coś takiego:
"
Dotarło do nas zamówienie płatne przy odbiorze towaru. Prosimy o
potwierdzenie zamówienia.
Aby je potwierdzić, kliknij tutaj. Jeśli zamówienie nie zostanie
potwierdzone, anulujemy je po upływie 3 dni.
Aktualny stan realizacji Twojego zamówienia możesz obejrzeć w historii
Twoich zamówień.
Jeśli chcesz się z nami skontaktować, napisz lub zadzwoń - niezbędne do
tego informacje znajdziesz na stronie Kontakty. Biuro Obsługi Klienta
pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 17.00.
W ewentualnych kontaktach z naszym sklepem zawsze powołuj się na numer
zamówienia.
Poniżej załączamy informacje o złożonym zamówieniu:
ZAMÓWIENIE NR ***
Numer zamówienia: ***
Dane Adresowe
Adres dostarczenia przesyłki
****** (moje dane)
Dane do wystawienia faktury
******** (moje dane)
Zawartość koszyka
Produkt Cena netto Ilość Wartość netto VAT Wartość brutto
Asus F2JE-5D018E(opis) 797.54 1 797.54 175.46 973.00
Koszt przesyłki 12.30 1 12.30 2.70 15.00
VAT 22% 809.84 178.16 988.00
Razem: 809.84 178.16 988.00
Razem do zapłaty: 988.00
Płatność i dostawa
Płatność przy odbiorze
Regulujesz należną kwotę listonoszowi lub kurierowi w momencie
odbierania przesyłki.
Przesyłkę dostarczy Firma Kurierska
Zapraszamy ponownie do odwiedzenia naszego sklepu www.agito.pl/ !
"
> 2. Patrz post pt. "Jak egzekwować cenę za nabyty towar?" z 15 lipca br.
poczytam
pozdrawiam.
PlaMa
-
17. Data: 2007-07-19 21:21:13
Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Thu, 19 Jul 2007, PlaMa wrote:
[...komuś...]
> Wiesz co? W sumie się z tobą zgadzam, szkoda że ten sklep się nie zgadzał gdy
> co 2 sekundy wyrzucał mi informację, że od tego momentu nie mam prawa
> zrezygnować z transakcji choćby nie wiem co... pewnie jakbym pozamawiał
> sprzętu za 10tysiakow a za chwile wysłał im maila, że to cofam to by się
> ucieszyli, że mogą poćwiczyć wzajemne zaufanie?
Oczywiscie.
A niby prawo do zwrotu "do 10 dni" przestało obowiązywać przy zakupie
"zdalnym"?
W ramach ćwiczenia mogliby sobie wpisać Cię na "czarną listę", żeby
przypadkiem przy przyszłych zamówieniach miały miejsce "nieprzewidziane
przeszkody".
W ramach cwiczenia odwetu możesz zrobić to samo!
:)
pzdr, Gotfryd
-
18. Data: 2007-07-20 07:42:19
Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>
"PlaMa" <m...@w...pl> wrote in message
news:f7oemd$39g$2@inews.gazeta.pl...
> PlaMa pisze:
>
> Ok moi drodzy, ale pomijając kwestie etyczne i ortograficzne to jakie mam
> szanse? Drążyć czy darować sobie? Na razie to mnie tylko dobił Jędrek (zły
> Ty oj zły! :P) a może ktoś mnie optymizmem napełni? :D
Zapomnij :D
A.
-
19. Data: 2007-07-20 09:00:48
Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:f7ok9l$sgf$1@inews.gazeta.pl...
> wombi pisze:
>
>>>>> Pytanie brzmi czy oni mają prawo od tak stwierdzić, że ich strona nie
>>>>> jest ofertą :/
>>>> Mogą. Żaden przepis im tego nie zabrania.
>>> No tak, ale czy w takim razie ich strona rzeczywiście nie jest ofertą?
> > 1. Po złożeniu przez Ciebie maila przysłali jakiegoś zwrotnego z
> > oświadczeniem o przyjęciu zamówienia lub oświadczeniem o doręczeniu im
> > Twojego zamówienia?
>
> Przysłali coś takiego:
> "
> Dotarło do nas zamówienie płatne przy odbiorze towaru. Prosimy o
> potwierdzenie zamówienia.
> Aby je potwierdzić, kliknij tutaj. Jeśli zamówienie nie zostanie
> potwierdzone, anulujemy je po upływie 3 dni.
>
> Aktualny stan realizacji Twojego zamówienia możesz obejrzeć w historii
> Twoich zamówień.
>
> Jeśli chcesz się z nami skontaktować, napisz lub zadzwoń - niezbędne do
> tego informacje znajdziesz na stronie Kontakty. Biuro Obsługi Klienta
> pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 17.00.
> W ewentualnych kontaktach z naszym sklepem zawsze powołuj się na numer
> zamówienia.
>
> Poniżej załączamy informacje o złożonym zamówieniu:
>
> ZAMÓWIENIE NR ***
>
> Numer zamówienia: ***
>
> Dane Adresowe
> Adres dostarczenia przesyłki
> ****** (moje dane)
>
> Dane do wystawienia faktury
> ******** (moje dane)
>
> Zawartość koszyka
> Produkt Cena netto Ilość Wartość netto VAT Wartość brutto
> Asus F2JE-5D018E(opis) 797.54 1 797.54 175.46 973.00
> Koszt przesyłki 12.30 1 12.30 2.70 15.00
> VAT 22% 809.84 178.16 988.00
> Razem: 809.84 178.16 988.00
>
> Razem do zapłaty: 988.00
>
>
> Płatność i dostawa
> Płatność przy odbiorze
>
> Regulujesz należną kwotę listonoszowi lub kurierowi w momencie odbierania
> przesyłki.
>
> Przesyłkę dostarczy Firma Kurierska
>
>
>
> Zapraszamy ponownie do odwiedzenia naszego sklepu www.agito.pl/ !
> "
>
>> 2. Patrz post pt. "Jak egzekwować cenę za nabyty towar?" z 15 lipca br.
>
> poczytam
>
>
> pozdrawiam.
> PlaMa
witaj!
zgodnie z kodeksem cywilnym - art.71 - ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne
informacje, skierowane do ogółu lub do poszczególnych osób, poczytuje się w
razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy.
i drugi przepis - art.66 z indeksem 1 kc - oferta złożona w postaci
elektronicznej wiąże składającego, jeżei druga strona niezwłocznie
potwierdzi jej otrzymanie;
w twej sprawie zamówiłeś towar na konkretnej stronie internetowej, gdzie
podana była cena towaru (oczywiście także inne dane) oraz koszty wysyłki; do
momentu złożenia przez ciebie zamówienia mamy do czynienia z zaproszeniem do
zawarcia umowy, a zatem przedmiot zaproszenia jak i jego cena nie są jeszcze
wiążące w tej kwocie, którą podał sprzedawca internetowy;
ty odpowiedziałes na to zaproszenie, a zatem złożyłeś im swoista "ofertę"
kupna towaru (aczkolwiek nie jest oferrta w rozumieniu kc) za podaną przez
nich w zaproszeniu cenę; mamy zatem do czynienia z uruchomieniem procesu
zawarcia umowy - negocjacji;
oni to twoje zamówienie otrzymali i nastepnie potwierdzili - można to uznać
za ich ofertę ostateczną, sformułowaną w ramach procesu negocjacji;
warunkiem finalizacji umowy było potwierdzenie otrzymanej od nich oferty;
w ostatnim etapie potwierdzasz ich ofertę i w mojej ocenie, mając na uwadze
wskazane przepisy, jak i przepis art.72kc - jeżeli strony prowadzą
negocjacje w celu zawarcia oznaczonej umowy, umowa zostaje zawarta, gdy
strony dojdą do porozumienia co do wszystkich jej postanowień, które były
przedmiotem negocjacji - doszło do zawarcia definitywnej umowy sprzedaży;
kwestią kolejną jest realizacja tej umowy przez obie strony na warunkach
ustalonych w umowie; lecz powtarzam - w twoim przypadku doszło do zawarcia w
spoób definitywny umowy sprzedaży, a zatem możesz domagac się jej wykonania,
wzywając na piśmie listem poleconym sprzedawcę do wydania rzeczy, pod
warunkiem że sam zaofiarowałeś ustaloną w umowie kwotę; wyznaczasz mu
stosowny termin pod rygorem skorzystania z prawa odstąpienia od umowy i
żądania zwrotu wpłaconej kwoty; możesz też bez wyznaczenia takiego terminu
albo po jego bezskutecznym upływie domagać się wykonania zobowiązania i
naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki (art.491kc);
jeżeli nie wykona więc zobowiązania, by wykonac uprawnienia z art.491kc
kierujesz sprawę do sądu - pozew o wydanie rzeczy, ewentualnie o zwrot
uiszczonej kwoty - taka jest praktyka; do pozwu dołączasz twoje zamówienie,
ich potwierdzenie oraz twój akcept finalizujący umowę;
możesz też domagac sie odszkodowania z tytułu zwłoki w wykonaniu
zobowiązania przez sprzedawcę
myślę że wszystko jasne
pzdr
krzysiek
-
20. Data: 2007-07-20 10:43:24
Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
Od: PlaMa <m...@w...pl>
Gruby Jendrek pisze:
> Zapomnij :D
Pesymista... wolę słuchać się bim-boma :D
> A.
pozdrawiam.
PlaMa