eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoanulowanie oferty przez sklep internetowy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 11. Data: 2007-07-19 19:40:20
    Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    PlaMa pisze:

    Ok moi drodzy, ale pomijając kwestie etyczne i ortograficzne to jakie
    mam szanse? Drążyć czy darować sobie? Na razie to mnie tylko dobił
    Jędrek (zły Ty oj zły! :P) a może ktoś mnie optymizmem napełni? :D


    pozdrawiam.
    PlaMa


  • 12. Data: 2007-07-19 19:46:50
    Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Od: wombi <w...@p...onet.pl>

    PlaMa pisze:
    > Sarajewo pisze:
    >
    >>> Piszę do Was z prośbą o poradzenie czy warto się kłócić i bić z
    >>> pewnym sklepem internetowym.
    >>> Co o tym myślicie?
    >> Kwestia pomyślenia nad skutecznością tego:
    >> Informacje znajdujące się na stronach internetowych sklepu Agito.pl
    >> nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Klient składając
    >> zamówienie za pomocą mechanizmów dostępnych na internetowych stronach
    >> sklepu, składa ofertę kupna określonego towaru na warunkach podanych w
    >> opisie produktu. Moment zawarcia umowy kupna-sprzedaży następuje
    >> podczas pisemnego potwierdzenia odbioru towaru przez klienta na liście
    >> przewozowym przesyłki.
    >
    > Pytanie brzmi czy oni mają prawo od tak stwierdzić, że ich strona nie
    > jest ofertą :/

    Mogą. Żaden przepis im tego nie zabrania.


  • 13. Data: 2007-07-19 20:08:35
    Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    wombi pisze:

    >> Pytanie brzmi czy oni mają prawo od tak stwierdzić, że ich strona nie
    >> jest ofertą :/
    > Mogą. Żaden przepis im tego nie zabrania.

    No tak, ale czy w takim razie ich strona rzeczywiście nie jest ofertą?


    pozdrawiam.
    PlaMa


  • 14. Data: 2007-07-19 20:27:09
    Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Od: wombi <w...@p...onet.pl>

    PlaMa pisze:
    > wombi pisze:
    >
    >>> Pytanie brzmi czy oni mają prawo od tak stwierdzić, że ich strona nie
    >>> jest ofertą :/
    >> Mogą. Żaden przepis im tego nie zabrania.
    >
    > No tak, ale czy w takim razie ich strona rzeczywiście nie jest ofertą?

    1. Po złożeniu przez Ciebie maila przysłali jakiegoś zwrotnego z
    oświadczeniem o przyjęciu zamówienia lub oświadczeniem o doręczeniu im
    Twojego zamówienia?
    2. Patrz post pt. "Jak egzekwować cenę za nabyty towar?" z 15 lipca br.
    3. Brat niech poczyta sobie:
    "Internet a prawo" oraz "Handel elektroniczny. Prawne problemy" J. Barta
    i R.Markiewicz, "Czynność elektroniczna a środki komunikacji
    elektronicznej" D.Szostek, "Wpływ Internetu na prawo umów" W.J.Kocot,
    "Prawo Internetu" P.Podrecki, "Umowy zawierane przez internet" A.Stosio,
    "Umowy elektroniczne w obrocie gospodarczym" J.Gołaczyńskiego.


  • 15. Data: 2007-07-19 21:11:20
    Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    wombi pisze:

    >>>> Pytanie brzmi czy oni mają prawo od tak stwierdzić, że ich strona
    >>>> nie jest ofertą :/
    >>> Mogą. Żaden przepis im tego nie zabrania.
    >> No tak, ale czy w takim razie ich strona rzeczywiście nie jest ofertą?
    > 1. Po złożeniu przez Ciebie maila przysłali jakiegoś zwrotnego z
    > oświadczeniem o przyjęciu zamówienia lub oświadczeniem o doręczeniu im
    > Twojego zamówienia?

    coś takiego przyszło:

    "Dotarło do nas zamówienie płatne przy odbiorze towaru. Prosimy o
    potwierdzenie zamówienia.
    Aby je potwierdzić, kliknij tutaj. Jeśli zamówienie nie zostanie
    potwierdzone, anulujemy je po upływie 3 dni.

    Aktualny stan realizacji Twojego zamówienia możesz obejrzeć w historii
    Twoich zamówień.

    Jeśli chcesz się z nami skontaktować, napisz lub zadzwoń - niezbędne do
    tego informacje znajdziesz na stronie Kontakty. Biuro Obsługi Klienta
    pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 17.00.
    W ewentualnych kontaktach z naszym sklepem zawsze powołuj się na numer
    zamówienia.

    Poniżej załączamy informacje o złożonym zamówieniu:

    ZAMÓWIENIE NR 5967283

    Numer zamówienia: 5967283

    Dane Adresowe
    Adres dostarczenia przesyłki Mariusz Plaga
    Mochnackiego 10m. 11
    10-037 olsztyn

    Dane do wystawienia faktury Mariusz Plaga
    Mochnackiego 10m. 11
    10-037 olsztyn


    Zawartość koszyka
    Produkt Cena netto Ilość Wartość netto VAT Wartość brutto
    Asus F2JE-5D018E(opis) 797.54 1 797.54 175.46 973.00
    Koszt przesyłki 12.30 1 12.30 2.70 15.00
    VAT 22% 809.84 178.16 988.00
    Razem: 809.84 178.16 988.00

    Razem do zapłaty: 988.00


    Płatność i dostawa
    Płatność przy odbiorze

    Regulujesz należną kwotę listonoszowi lub kurierowi w momencie
    odbierania przesyłki.

    Przesyłkę dostarczy Firma Kurierska



    Zapraszamy ponownie do odwiedzenia naszego sklepu www.agito.pl/ ! "


    > 2. Patrz post pt. "Jak egzekwować cenę za nabyty towar?" z 15 lipca br.

    poczytam.


    pozdrawiam.
    PlaMa


  • 16. Data: 2007-07-19 21:16:16
    Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    wombi pisze:

    >>>> Pytanie brzmi czy oni mają prawo od tak stwierdzić, że ich strona
    >>>> nie jest ofertą :/
    >>> Mogą. Żaden przepis im tego nie zabrania.
    >> No tak, ale czy w takim razie ich strona rzeczywiście nie jest ofertą?
    > 1. Po złożeniu przez Ciebie maila przysłali jakiegoś zwrotnego z
    > oświadczeniem o przyjęciu zamówienia lub oświadczeniem o doręczeniu im
    > Twojego zamówienia?

    Przysłali coś takiego:
    "
    Dotarło do nas zamówienie płatne przy odbiorze towaru. Prosimy o
    potwierdzenie zamówienia.
    Aby je potwierdzić, kliknij tutaj. Jeśli zamówienie nie zostanie
    potwierdzone, anulujemy je po upływie 3 dni.

    Aktualny stan realizacji Twojego zamówienia możesz obejrzeć w historii
    Twoich zamówień.

    Jeśli chcesz się z nami skontaktować, napisz lub zadzwoń - niezbędne do
    tego informacje znajdziesz na stronie Kontakty. Biuro Obsługi Klienta
    pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 17.00.
    W ewentualnych kontaktach z naszym sklepem zawsze powołuj się na numer
    zamówienia.

    Poniżej załączamy informacje o złożonym zamówieniu:

    ZAMÓWIENIE NR ***

    Numer zamówienia: ***

    Dane Adresowe
    Adres dostarczenia przesyłki
    ****** (moje dane)

    Dane do wystawienia faktury
    ******** (moje dane)

    Zawartość koszyka
    Produkt Cena netto Ilość Wartość netto VAT Wartość brutto
    Asus F2JE-5D018E(opis) 797.54 1 797.54 175.46 973.00
    Koszt przesyłki 12.30 1 12.30 2.70 15.00
    VAT 22% 809.84 178.16 988.00
    Razem: 809.84 178.16 988.00

    Razem do zapłaty: 988.00


    Płatność i dostawa
    Płatność przy odbiorze

    Regulujesz należną kwotę listonoszowi lub kurierowi w momencie
    odbierania przesyłki.

    Przesyłkę dostarczy Firma Kurierska



    Zapraszamy ponownie do odwiedzenia naszego sklepu www.agito.pl/ !
    "

    > 2. Patrz post pt. "Jak egzekwować cenę za nabyty towar?" z 15 lipca br.

    poczytam


    pozdrawiam.
    PlaMa


  • 17. Data: 2007-07-19 21:21:13
    Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jul 2007, PlaMa wrote:
    [...komuś...]
    > Wiesz co? W sumie się z tobą zgadzam, szkoda że ten sklep się nie zgadzał gdy
    > co 2 sekundy wyrzucał mi informację, że od tego momentu nie mam prawa
    > zrezygnować z transakcji choćby nie wiem co... pewnie jakbym pozamawiał
    > sprzętu za 10tysiakow a za chwile wysłał im maila, że to cofam to by się
    > ucieszyli, że mogą poćwiczyć wzajemne zaufanie?

    Oczywiscie.
    A niby prawo do zwrotu "do 10 dni" przestało obowiązywać przy zakupie
    "zdalnym"?
    W ramach ćwiczenia mogliby sobie wpisać Cię na "czarną listę", żeby
    przypadkiem przy przyszłych zamówieniach miały miejsce "nieprzewidziane
    przeszkody".
    W ramach cwiczenia odwetu możesz zrobić to samo!
    :)

    pzdr, Gotfryd


  • 18. Data: 2007-07-20 07:42:19
    Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl>


    "PlaMa" <m...@w...pl> wrote in message
    news:f7oemd$39g$2@inews.gazeta.pl...
    > PlaMa pisze:
    >
    > Ok moi drodzy, ale pomijając kwestie etyczne i ortograficzne to jakie mam
    > szanse? Drążyć czy darować sobie? Na razie to mnie tylko dobił Jędrek (zły
    > Ty oj zły! :P) a może ktoś mnie optymizmem napełni? :D

    Zapomnij :D

    A.


  • 19. Data: 2007-07-20 09:00:48
    Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:f7ok9l$sgf$1@inews.gazeta.pl...
    > wombi pisze:
    >
    >>>>> Pytanie brzmi czy oni mają prawo od tak stwierdzić, że ich strona nie
    >>>>> jest ofertą :/
    >>>> Mogą. Żaden przepis im tego nie zabrania.
    >>> No tak, ale czy w takim razie ich strona rzeczywiście nie jest ofertą?
    > > 1. Po złożeniu przez Ciebie maila przysłali jakiegoś zwrotnego z
    > > oświadczeniem o przyjęciu zamówienia lub oświadczeniem o doręczeniu im
    > > Twojego zamówienia?
    >
    > Przysłali coś takiego:
    > "
    > Dotarło do nas zamówienie płatne przy odbiorze towaru. Prosimy o
    > potwierdzenie zamówienia.
    > Aby je potwierdzić, kliknij tutaj. Jeśli zamówienie nie zostanie
    > potwierdzone, anulujemy je po upływie 3 dni.
    >
    > Aktualny stan realizacji Twojego zamówienia możesz obejrzeć w historii
    > Twoich zamówień.
    >
    > Jeśli chcesz się z nami skontaktować, napisz lub zadzwoń - niezbędne do
    > tego informacje znajdziesz na stronie Kontakty. Biuro Obsługi Klienta
    > pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 - 17.00.
    > W ewentualnych kontaktach z naszym sklepem zawsze powołuj się na numer
    > zamówienia.
    >
    > Poniżej załączamy informacje o złożonym zamówieniu:
    >
    > ZAMÓWIENIE NR ***
    >
    > Numer zamówienia: ***
    >
    > Dane Adresowe
    > Adres dostarczenia przesyłki
    > ****** (moje dane)
    >
    > Dane do wystawienia faktury
    > ******** (moje dane)
    >
    > Zawartość koszyka
    > Produkt Cena netto Ilość Wartość netto VAT Wartość brutto
    > Asus F2JE-5D018E(opis) 797.54 1 797.54 175.46 973.00
    > Koszt przesyłki 12.30 1 12.30 2.70 15.00
    > VAT 22% 809.84 178.16 988.00
    > Razem: 809.84 178.16 988.00
    >
    > Razem do zapłaty: 988.00
    >
    >
    > Płatność i dostawa
    > Płatność przy odbiorze
    >
    > Regulujesz należną kwotę listonoszowi lub kurierowi w momencie odbierania
    > przesyłki.
    >
    > Przesyłkę dostarczy Firma Kurierska
    >
    >
    >
    > Zapraszamy ponownie do odwiedzenia naszego sklepu www.agito.pl/ !
    > "
    >
    >> 2. Patrz post pt. "Jak egzekwować cenę za nabyty towar?" z 15 lipca br.
    >
    > poczytam
    >
    >
    > pozdrawiam.
    > PlaMa

    witaj!

    zgodnie z kodeksem cywilnym - art.71 - ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne
    informacje, skierowane do ogółu lub do poszczególnych osób, poczytuje się w
    razie wątpliwości nie za ofertę, lecz za zaproszenie do zawarcia umowy.
    i drugi przepis - art.66 z indeksem 1 kc - oferta złożona w postaci
    elektronicznej wiąże składającego, jeżei druga strona niezwłocznie
    potwierdzi jej otrzymanie;

    w twej sprawie zamówiłeś towar na konkretnej stronie internetowej, gdzie
    podana była cena towaru (oczywiście także inne dane) oraz koszty wysyłki; do
    momentu złożenia przez ciebie zamówienia mamy do czynienia z zaproszeniem do
    zawarcia umowy, a zatem przedmiot zaproszenia jak i jego cena nie są jeszcze
    wiążące w tej kwocie, którą podał sprzedawca internetowy;
    ty odpowiedziałes na to zaproszenie, a zatem złożyłeś im swoista "ofertę"
    kupna towaru (aczkolwiek nie jest oferrta w rozumieniu kc) za podaną przez
    nich w zaproszeniu cenę; mamy zatem do czynienia z uruchomieniem procesu
    zawarcia umowy - negocjacji;
    oni to twoje zamówienie otrzymali i nastepnie potwierdzili - można to uznać
    za ich ofertę ostateczną, sformułowaną w ramach procesu negocjacji;
    warunkiem finalizacji umowy było potwierdzenie otrzymanej od nich oferty;
    w ostatnim etapie potwierdzasz ich ofertę i w mojej ocenie, mając na uwadze
    wskazane przepisy, jak i przepis art.72kc - jeżeli strony prowadzą
    negocjacje w celu zawarcia oznaczonej umowy, umowa zostaje zawarta, gdy
    strony dojdą do porozumienia co do wszystkich jej postanowień, które były
    przedmiotem negocjacji - doszło do zawarcia definitywnej umowy sprzedaży;
    kwestią kolejną jest realizacja tej umowy przez obie strony na warunkach
    ustalonych w umowie; lecz powtarzam - w twoim przypadku doszło do zawarcia w
    spoób definitywny umowy sprzedaży, a zatem możesz domagac się jej wykonania,
    wzywając na piśmie listem poleconym sprzedawcę do wydania rzeczy, pod
    warunkiem że sam zaofiarowałeś ustaloną w umowie kwotę; wyznaczasz mu
    stosowny termin pod rygorem skorzystania z prawa odstąpienia od umowy i
    żądania zwrotu wpłaconej kwoty; możesz też bez wyznaczenia takiego terminu
    albo po jego bezskutecznym upływie domagać się wykonania zobowiązania i
    naprawienia szkody wynikłej ze zwłoki (art.491kc);
    jeżeli nie wykona więc zobowiązania, by wykonac uprawnienia z art.491kc
    kierujesz sprawę do sądu - pozew o wydanie rzeczy, ewentualnie o zwrot
    uiszczonej kwoty - taka jest praktyka; do pozwu dołączasz twoje zamówienie,
    ich potwierdzenie oraz twój akcept finalizujący umowę;
    możesz też domagac sie odszkodowania z tytułu zwłoki w wykonaniu
    zobowiązania przez sprzedawcę

    myślę że wszystko jasne

    pzdr
    krzysiek



  • 20. Data: 2007-07-20 10:43:24
    Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Gruby Jendrek pisze:

    > Zapomnij :D

    Pesymista... wolę słuchać się bim-boma :D

    > A.


    pozdrawiam.
    PlaMa

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1