  • 1. Data: 2007-05-30 07:15:47
    Temat: abonament rtv
    Od: severin <s...@w...pl>

    Dostałem wczoraj pisemko od Poczty Polskiej w związku z nieopłacanym
    abonamentem rtv. Wynika z niego, że w 2005 roku przeprowadzono jakąś
    kontrolę, wobec której stwierdzono iż powinienem takowy abonament
    płacić. Kontroli o której mowa na 100% nie było, co zatem powinienem
    zrobić. Kwota do zapłacenia to 440 zł + odsetki.

  • 2. Data: 2007-05-30 08:12:58
    Temat: Re: abonament rtv
    Od: "m" <l...@w...pl>

    A masz i miałes wtedy TV ?.

  • 3. Data: 2007-05-30 08:17:39
    Od: severin <s...@w...pl>

    severin pisze:
> [...]
    > płacić. Kontroli o której mowa na 100% nie było, co zatem powinienem
    > zrobić. Kwota do zapłacenia to 440 zł + odsetki.

    "Obowiązek rejestracji odbiorników RTV podlega kontroli. Taką kontrolę
    mogą przeprowadzić w Twoim domu lub siedzibie firmy upoważnieni
    pracownicy Poczty Polskiej (tj. urzędnicy posiadający przy sobie
    upoważnienie na prowadzenie kontroli).

    W przypadku, gdy kontrolerzy stwierdzą, że masz nie zarejestrowane radio
    i/lub telewizor wydają decyzję, w której nakazują Ci rejestrację tych
    odbiornika/ów oraz nakładają karę finansową. Karę należy wnieść w ciągu
    14 dni licząc od dnia doręczenia przez kontrolerów decyzji. Po upływie
    tego terminu kara ściągana jest w tzw. trybie egzekucji
    administracyjnej, czyli przez urzędy skarbowe.

    Niezależnie od wymierzonej kary masz obowiązek na bieżąco uiszczać
    opłaty abonamentu RTV od dnia stwierdzenia używania nie zarejestrowanego
    odbiornika RTV!"

    Takiej osoby nigdy w moim domu nie było!!! Jak odnieść się zatem to
    rzekomej kontroli z 2005 roku???

  • 4. Data: 2007-05-30 08:21:00
    Od: severin <s...@w...pl>

    m pisze:
    > A masz i miałes wtedy TV ?.

    Mam i miałem, jak 60% Polaków, którzy nie płacą abonamentu RTV. Problem
    tkwi w tym w jaki sposób sa w stanie mi to udowodnić, skoro kontroli o
    której jest mowa nigdy nie było. A może listonosz, którego swego czasu
    zrypałem jak psy dziada w ciasnej ulicy wyświadczył mi przysługę???

  • 5. Data: 2007-05-30 08:30:14
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > której jest mowa nigdy nie było. A może listonosz, którego swego czasu
    > zrypałem jak psy dziada w ciasnej ulicy wyświadczył mi przysługę???

    Możliwe. Ale jeśli się nie mylę podczas kontroli powinien byc spisany jakiś
    protokół który ty tez powinieneś podpisać.
    Jeśli nie to niech Ci udowodnią że kontrol miała miejsce.
    Napisz do nich lub idz i poproś o okazanie akt sprawy. Zobacz czy była jakaś
    kontrol czy nie ;)

  • 6. Data: 2007-05-30 08:48:54
    Od: severin <s...@w...pl>

    Marek Witbrot pisze:

    > Tu chodzi o kontrolę w _dokumentacji_
    > Po prostu co jakiś czas pracownicy otwierają szufladki abonentów i
    > szukają nieopłaconych abonamentów. Sumują takie niezapłacone rachunki i
    > wysyłają listem podsumowanie kontroli. Widocznie kiedyś miałeś
    > zarejestrowany telewizor i /zapomniałeś/ go wyrejestrować. W takim
    > przypadku współczuję.

    Nigdy nie rejestrowałem odbiornika telewizyjnego, przynajmniej nic
    takiego nie pamiętam.

  • 7. Data: 2007-05-30 08:50:13
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 8. Data: 2007-05-30 12:05:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "severin" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    Zaczął bym od pisemnego zażądania protokołu z tej kontroli. Bo bez tego, to
    trudno cokolwiek radzić. Zamiennie możesz od razu strzelić z armaty i
    powiadomić prokuraturę o popełnieniu przestępstwa z art. 231 kk przez
    osobę, która rzekomo takiej kontroli dokonał. Ale przepytaj domowników, bo
    może w ich obecności, a nie Twojej ktoś robił taką kontrolę.