  • 1. Data: 2007-05-29 21:48:13
    Temat: ZUS
    Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com>

    Witam,
    mam problem: zalegam ZUSowi (choć i to dyskusyjne, ale chciałem o czym
    innym). Wysłali do firmy, gdzie pracuję zajęcia (nie komornicze tylko
    egzekucyjne- ZUS sam jest egzekutorem). Postanowiłem im jak najszybciej
    spłacić, bo- jak mnie zapewniała pewna ich pracownica- przeliczą wtedy
    odsetki i od tej kwoty oczywiście nie będzie zajęć egzekucyjnych. Teraz
    jednak twierdzą, że żadne zmniejszenie odsetek się nie należy, a ponadto od
    kwoty, którą ja sam im dobrowolnie wpłaciłem też im się należy kwota za
    zajęcia egzekucyjne a także kwota manipulacyjna! Ponadto zażądałem
    natychmiastowego rozliczenia, żebym mógł im np jutro wpłacić jedną kwotę
    resztę, na co oni stwierdzili, że mają na to 60 dni. Czyli po pierwsze-
    jeśli wezmą mi jeszcze cokolwiek z pensji- to przekroczą nawet tę kwotę,
    którą początkowo chcieli- czyli muszą mi zwrócić- więc z jakimi odsetkami?
    Właściwie to nie ma nawet jakiegoś prawnika (lub jest ich niewielu), który
    zna się na prawie ZUS- dlatego piszę tutaj.
    pozdrawiam
    Chiron