  • 121. Data: 2020-06-18 15:50:20
    Temat: Re: a więc wojna!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.06.2020 o 13:56, Olin pisze:

    >>> https://www.rp.pl/Spoleczenstwo/190829413-Mandat-za-
    selfie-przy-granicy-z-Rosja.html
    W artykule stoi: "Polaka ukarano natomiast za wejście na pas drogi
    > granicznej. Musiał zapłacić mandat w wysokości 200 złotych" ale nie
    > będę się kłócił.

    Bo nie wolno wchodzić na pas drogi granicznej.

    --
    Robert Tomasik

  • 122. Data: 2020-06-18 16:13:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Jun 2020 15:45:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > skoro dyskutujemy o tym zdjęciu umieszczonym w prasie, to
    > jakie ma znaczenie, kto je zrobił? Chyba ważniejsze jest to, co na nim
    > jest, niż to, kto migawkę naciskał.

    Ja tam o zdjęciu gadać zupełnie nie chciałem. To Ty je wrzuciłeś do
    dyskusji jako dowód, że konserwator - nie wiedzieć czemu zwany przez Ciebie
    fotografem - "się skradał" i tym rozsierdził obrońców naszych granic.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 123. Data: 2020-06-18 16:18:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Jun 2020 15:47:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Też. Tylko nie mam zielonego pojęcia, co to ma do rzeczy w naszym wypadku.

    Wojsko miało rozkaz pilnować granicy, a nie dekować się w lesie i palić
    ognisko.

    Co chcesz przekazać, bo nie ogarniam?
    Najlepiej wytłumacz na motylkach.

  • 124. Data: 2020-06-18 16:47:07
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Granica z Rosją, czy Bialorusią też poniekąd jest na zewnątrz i nie jest
    > jakoś specjalnie niedostępna.

    Jeszcze raz - jedyne znane mi zakazy fotografowania "na zewnątrz"
    dotyczą naszej granicy wschodniej. Jest na to przepis wydany przez
    odpowiedniego wojewodę i szlus.

    Natomiast nie ma żadnych innych zakazów, tabliczki z przekreślonym
    aparatem na murach obiektów wojskowych to jest tylko dekoracja.

    MJ

  • 125. Data: 2020-06-18 17:00:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    selfie-przy-granicy-z-Rosja.html

    >Bo nie wolno wchodzić na pas drogi granicznej.

    Chyba, ze droga graniczna jest rzeczywiscie droga, jak to bylo np w
    Karkonoszach miedzy PRL a CS.

    Tzn nadal jest, ale od czasow Schengen to juz nie ma zadnych zakazow
    ... az do marca 2020 :)

    J.

  • 126. Data: 2020-06-18 17:07:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Thu, 18 Jun 2020 12:21:24 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    >premedytacją poszli do lasku, bo po naszej stronie wzdłuż granicy
    >jest
    >droga, a przy drodze domy i wszystko widać.
    >Przekroczyli granicę i od razu było gdzie usiąść, zagłębić się w
    >smartfonie, pogadać, zapalić papierosa a nawet ognisko. W takich
    >warunkach
    >służba szybciej mija, zwłaszcza bezsensowna.
    >Gdyby zignorowali Czechów, mieliby spokój, ale postanowili pokazać
    >jacy są
    >ważni, więc pogonili ich i i skończyło się artykułem w prasie a potem
    >interwencją MSZ, bo zabrakło im wyobraźni.

    To ma sporo sensu ... ale czy oni pokazywali jacy sa wazni, czy tylko
    chcieli przegonic fotografa, zeby nikt im nie zarzucil siedzenia po
    zlej stronie ?

    Czy jednak nie wiedzieli gdzie ta granica, bo jakby wiedzieli, to moze
    by nie chcieli pokazywac jacy to oni wazni w tej sytuacji :-)

    J.

  • 127. Data: 2020-06-18 22:38:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.06.2020 o 16:18, Olin pisze:

    > Wojsko miało rozkaz pilnować granicy, a nie dekować się w lesie i palić
    > ognisko.

    Jesli dało się jej pilnować paląc ognisko, to w czym problem? Oczywiście
    lepiej by było, jakby po polskiej stronie to robili.

    > Co chcesz przekazać, bo nie ogarniam?
    > Najlepiej wytłumacz na motylkach.

    Na motylkach powiadasz? Skoro tylko tak jesteś w stanie pojąć, to proszę
    uprzejmie:

    Za górami, za lasami, za siedmioma rzekami rósł sobie kwiatuszek. Przez
    trzy miesiące przylatywały do niego różne motylki. Oglądały go. Zdjęcia
    mu robiły, aż po trzech tygodniach przyleciał taki piękny, ważny i
    wyjątkowy. I tak wk...wił kwiatuszka, że ten sie na niego rzucił.

    Motylek uciekł i chodzi i opowiadał, że on jest taki piękny i duży i
    wyjątkowy, a ten kwiatuszek taki strasznie niedobry, bo się na niego
    rzucił. Inne motylki nie mogły tego zrozumieć. Co kwiatuszkowi zawinił
    motylek.

    IU przyszedł taki niedobry ogrodnik i zapytał, czy czasem to nie była
    wina tego wyjątkowego motylka, bo skoro kwiatuszek nie napadał na
    motylki wcześniej, to może jednak ...

    Mam nadzieję, ze docenisz to dzieło :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 128. Data: 2020-06-18 22:55:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.06.2020 o 17:00, J.F. pisze:

> [...]
    > Karkonoszach miedzy PRL a CS.
    > Tzn nadal jest, ale od czasow Schengen to juz nie ma zadnych zakazow ...

    Pamiętam, że podobnie było w Bieszczadach. Szlak graniczny do Trójstyku
    ZSRR / CS / PL biegł ścieżkami po granicy. W latach 90-tyhc (wczesnych),
    jak nasi dzielni turyści wpadli na pomysł wywracania ukraińskich słupów,
    to już pogranicznicy się czepiali i były dwie ścieżki. Jedna po granicy
    zarastająca, a druga wydeptywana te 50 metrów w głąb Polski. Po
    ukraińskiej stronie nie widywało się tam turystów.

    --
    Robert Tomasik

  • 129. Data: 2020-06-19 11:51:54
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Jun 2020 17:07:25 +0200, J.F. napisał(a):

    > Czy jednak nie wiedzieli gdzie ta granica,

    Załóżmy, że rzeczywiście byli januszami topografii i sądzili, że są u
    siebie.
    Od czeskiej strony przychodzi facet i mówi coś do nich w obcych językach.
    Powinni byli zainteresować się, w jaki sposób znalazł się na terytorium
    Polski i wdrożyć procedury związane z nielegalnym przekroczeniem granicy.
    Tymczasem po prostu przeganiają go nazad, czyli prowokują do ponownego
    naruszenia prawa, nad którego przestrzeganiem tak gorliwie czuwają.
    Wizyty były co najmniej dwie, a wszystko trwało co najmniej kilka dni, aż w
    końcu interweniował czeski MSZ, więc czasu było dość, żeby upewnić się na
    czyjej ziemi leży kapliczka.

    Rozumiem, że czytanie mapy może sprawiać problemy, ale mogli przecie
    pogadać z menelami pod sklepem, którzy na pewno wiedzieli, którędy biegnie
    granica i chętnie by naszym siłom zbrojnym wszystko wytłumaczyli.

    Nawiasem mówiąc, Michał Ogórek już rozkminił dlaczego zajęli akurat
    kapliczkę. To mianowicie początek rechrystianizacji Europy, o którą
    apelował Mateusz Krzywousty.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 130. Data: 2020-06-19 12:00:14
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 18 Jun 2020 22:38:05 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jesli dało się jej pilnować paląc ognisko, to w czym problem?

    W przepisach p-poż.
    Ale akurat ognisko jest najmniejszym problemem, choć pewnie nie dla
    leśniczego.

> [...]
    > mu robiły, aż po trzech tygodniach przyleciał taki piękny, ważny i
    > wyjątkowy. I tak wk...wił kwiatuszka, że ten sie na niego rzucił.

    Super, ale chłopina przyszedł oglądać kapliczkę - ściślej mówiąc, świeżo
    położony tynk - a nie celebrytów z karabinami.
    Jeśli obecność innych ludzi tak szalenie drażni nasze wojsko, to mogą
    przecie wybrać życie pustelników.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek