  • 21. Data: 2010-03-07 19:23:12
    Temat: Re: Zysk z przyjmowania kart
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Mar, 20:08, RadoslawF <r...@w...pl> wrote:
    > Dnia 2010-03-07 19:53, U ytkownik BK napisa :

    > Mam wra enie e Ty zapominasz jak jest a piszesz jak ci si wydaje
    > e b dzie kiedy sklep przestanie ca kiem obraca got wk .

    Nie calkiem. Wprowadzenie kart zmniejsza obrot gotowkowy i to
    zmniejsza koszty. Sprawdzone doswiadczalnie.

    > Ta jaki procent obrotu przejdzie przez te karty ?
    >
    > Pozdrawiam

    W dobrych punktach transakcje kartowe % przewyzszaja gotowkowe.

  • 22. Data: 2010-03-07 19:24:53
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Mar, 20:11, RadoslawF <r...@w...pl> wrote:
    > Dnia 2010-03-07 19:47, U ytkownik BK napisa :

    > Normalne sklepy zrzeszaj si w spore grupy/sieci pod jednym logiem
    > w a nie w celu wynegocjowania korzystnych warunk w.
    > Uwa asz e nawet je li b dzie r nica to b dzie ona dla sklep w
    > takiej grupy odczuwalna ?
    >
    > Pozdrawiam

    Nie ale to sie zdecydujmy czy mowimy o normalnym sklepie czy o sporej
    sieci. Bo spora siec to wlasnie McDonald, i takie podmioty moga
    wynegocjowac dobre warunki.

    Natomiast normalny sklep - ja pod tym pojeciem rozumiem sklep, jednen
    sklep - nie ogolnoswiatowa siec.

  • 23. Data: 2010-03-07 19:27:05
    Od: BK <b...@g...com>

> [...]
    > e b dzie kiedy sklep przestanie ca kiem obraca got wk .

    > Ta jaki procent obrotu przejdzie przez te karty ?

    Jeszcze jedno - koszt obrotu gotowkowego w duzym podmiocie szacuje sie
    na ok. 4,5% wartosci tego obrotu, karty moga byc tansze. W Polsce
    koszt obslugi gotowki to rocznie 1% PKB, srednia dla krajow starej UE
    to jakies 0,5% - wlasnie dzieki wiekszej popularnosci kart i
    bankowosci internetowej.

  • 24. Data: 2010-03-07 19:30:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Akcja promocyjna opłacana przez firmę wciskającą karty chętnym.

    Miałoby to sens, gdyby rozdawano prezenty w zamian za płacenie kartą
    określonego typu. A tak, to musielibyb sie zrzucic wszyscy.

  • 25. Data: 2010-03-07 19:41:30
    Temat: Re: Zysk z przyjmowania kart [NTG]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> pisze:
> [...]
    > sieć punktów z napojami Żabka daje Colę w prezencie, jak się płaci kartą.
    >
    > Ciekawe, bo niby płacenie kartą to zmniejszenie zysku sprzedawcy.

    A co to niby ma mieć wspólnego z *prawem*?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Rząd nie rozwiązuje problemów, rząd je tworzy.

  • 26. Data: 2010-03-07 20:09:26
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 07.03.2010 BK <b...@g...com> napisał/a:
    > Wplaty bilonu na rachunki firmowe to np. 2% prowizji od takiej wplaty.

    Sklepy mają na ogół deficyt bilonu.
    --
    Samotnik

  • 27. Data: 2010-03-07 20:20:46
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-07 20:24, Użytkownik BK napisał:

> [...]
    > wynegocjowac dobre warunki.
    >
    > Natomiast normalny sklep - ja pod tym pojeciem rozumiem sklep, jednen

    Normalne sklepy zrzeszają się w wiadomym celu.
    Sklep zrzeszony przestaje być dla ciebie normalny ?

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2010-03-07 20:25:20
    Od: BK <b...@g...com>

    On 7 Mar, 21:20, RadoslawF <r...@w...pl> wrote:
    > Dnia 2010-03-07 20:24, U ytkownik BK napisa :

    > Normalne sklepy zrzeszaj si w wiadomym celu.
    > Sklep zrzeszony przestaje by dla ciebie normalny ?
    >
    > Pozdrawiam

    Dzizas... normalnie jakbym nie dyskutowal tylko probowal biec na 100m
    po kolana w smole ;) W tym kontekscie jakim jest da dyskusja piszac
    normalny sklep mialem na mysli jednen samodzielny sklep - i stawialem
    go w opozycji do duzej sieci. Tyle. Nie uwazam, ze sklep, ktory jest w
    sieci jest nienormalny tylko wowczas trudno w traktowac go jako
    "sklep" tylko raczej "siec" ;)

  • 29. Data: 2010-03-07 20:44:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-07 20:30, Robert Tomasik pisze:
    > Miałoby to sens, gdyby rozdawano prezenty w zamian za płacenie kartą
    > określonego typu. A tak, to musielibyb sie zrzucic wszyscy.

    No akurat w ropuchach dają za Mastercarda. No ale nie od dzisiaj
    wiadomo, że to jedyna bezcenna karta.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2010-03-07 20:45:14
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-07 21:09, Samotnik pisze:

    > Sklepy mają na ogół deficyt bilonu.

    No nie wiem :D Znam taki, gdzie nie przyjmują 1gr ściemniając, że
    wycofano go z obiegu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek