  • 11. Data: 2010-08-04 05:45:48
    Temat: Re: Zwrot towaru
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    PiotRek wrote:

    > No to co to za prawo, które druga strona może olać?

    Większość praw jest przecież takich - mamy prawo do pewnych
    rzczy, które są obojetne drugiej stronie.
    W tym akurat wypadku nie możesz przecież powiedzieć, ze kupujący
    ma zakaz zwrotu towaru :-)
    Ma prawo chcieć oddać, to czy uda mu się
    to prawo zrealizować czy nie to już odrębna sprawa.

    Ale widzę, że zmierzamy do analizy czy "oddać" czy "próbować oddać",
    a nie o to przecież chodzi.

  • 12. Data: 2010-08-04 06:02:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > to prawo zrealizować czy nie to już odrębna sprawa.
    >
    > Ale widzę, że zmierzamy do analizy czy "oddać" czy "próbować oddać",

    "Prawo do" tak naprawdę nic nie znaczy, np. "prawo do pracy" ani nie
    nakazuje pracy, ani nie zapewnia pracy, ani nie nakazuje komuś kogoś
    zatrudnić.

    Jest to pomylenie pojęcia. Skuteczne może być tylko prawo unikania
    czegoś, np. niby "mam prawo do" oglądania ładnych pań, ale ładne panie
    mają większe prawo unikać podglądania (np. w przebieralni).

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-08-04 08:06:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    RUN pisze:

    > Towar klient uzytkuje 20 dni i teraz chce go oddac
    > Czy ma do tego Prawo ?

    Jasne, że ma - to jest jego własność i może ją podarować komu zechce.

  • 14. Data: 2010-08-04 08:17:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 04-08-2010 10:06, Andrzej Lawa pisze:

    > Jasne, że ma - to jest jego własność i może ją podarować komu zechce.

    Ale darowizna ma to do siebie, że obdarowany może jej nie przyjać :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2010-08-04 09:09:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maddy pisze:

    > Ale darowizna ma to do siebie, że obdarowany może jej nie przyjać :-)

    No to do. Pytanie było, czy ma prawo oddać. Ma. Jeden nie przyjmie
    prezentu to może oddać komuś innemu.

  • 16. Data: 2010-08-04 10:18:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Aug 2010, cef wrote:

    > Jak to nie?
    > Ma prawo oddać.

    Widzę że było, ale również zaprotestuję.

    Sugerujesz ni mniej ni więcej, lecz to, że mając PRAWO
    może obciążyć byłego sprzedawcę kłopotem i kosztami związanymi
    z przechowaniem, złomowaniem lub jakimkolwiek innym pozbyciem
    się "byłego towaru".
    Znaczy weźmie, przywiezie, wstawi (wszak piszesz że ma PRAWO)
    i to sprzedawca ma się martwić co z tym zrobić.
    Nie, były kupujący NIE MA takiego *prawa*, aby wstawiał komuś
    złom do sklepu :P

    I jest to sprawa zupełnie odrębna od kwestii "czy za taki zwrot
    ktoś komuś ma coś zapłacić".
    A ściślej IMVHO kwestia rozstrzyga się tak, że były kupujący ewentualnie
    powinien być zmuszony do zapłaty odszkodowania za *BEZPRAWNE* obciążenie
    byłego sprzedawcy kłopotem!

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2010-08-04 10:19:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Aug 2010, cef wrote:

    > Większość praw jest przecież takich - mamy prawo do pewnych
    > rzczy, które są obojetne drugiej stronie.

    Wstawienie złomu do sklepu jak mniemam NIE JEST obojętne
    dla sprzedawcy. Zajmuje mu powierzchnię.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2010-08-04 10:23:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Wstawienie złomu do sklepu jak mniemam NIE JEST obojętne
    > dla sprzedawcy. Zajmuje mu powierzchnię.

    W jakimś tam zakresie sprzedawca ma obowiązek przyjąć sprzęt do utylizacji.
    Ale nie ma obowiązku robić tego bezpłatnie :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2010-08-04 12:57:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Wstawienie złomu do sklepu jak mniemam NIE JEST obojętne
    > dla sprzedawcy. Zajmuje mu powierzchnię.

    Idziesz za daleko w swoich przypuszczeniach.
    To może jeszcze napiszesz, że sugeruję obowiązek
    przyjęcia tego towaru przez sprzedawcę?
    Nie. Ma prawo i niech sobie uzgadnia szczegóły.
    Najlepiej istotę tych praw oddał Liwiusz -coś jak z tym prawem do pracy -
    nie ma nakazu pracy ani obowiązku zatrudniania, ale też nikt nie zabroni Ci
    złożenia oferty, ale też może ona wylądować w kuble.
    Tylko m i nie pisz, że to rzeczy o innym "ciężarze gatunkowym".
    Jeśli ktos chce złożyć ofertę pracy w postaci kilku ton segregatorów
    swoich osiągnięć, to raczej będzie próbowal uzgodnić to ;-)

  • 20. Data: 2010-08-04 14:38:10
    Od: "RUN" <m...@p...onet.pl>

    > Ma prawo chcieć, a Ty masz prawo się nie zgodzić i finito.
    > Chyba, że mowa o sprzedaży internetowej.

    nie nie bylatosprzedaz internetowa
    maszyna zostala przezamnie osobiscie dostarczona iuruchomiona
    po sprawdzeniu maszyny kupujacy otrzymal fakture a sprzedajacy pieniadze

    MAciej