  • 1. Data: 2009-02-18 18:10:11
    Temat: Zwrot renty za przekroczenie limitu wynagrodzenia
    Od: Kubus <k...@c...com.pl>

    W 2006 r. odwolywalem sie do sadu ubezpieczen z powodu zawyzonej wg
    mnie kwoty do zwrotu. Przekroczenie powstalo w 2004 r. z powodu
    wyrownania pod koniec 2004 r. zasilku chorobowego przez moj byly
    zaklad pracy, z ktorym rozwiazalem umowe o prace ze wzgledu na zly
    stan zdrowia..

    Przegralem w dwoch instancjach. Pytalem telefonicznie w ZUS, czy w tej
    sytuacji ZUS sam zacznie potracac mi z renty przekroczenie zarobkow.
    Pani z informacji powiedziala, ze tak, bez naliczenia odsetek. Mija
    trzeci rok a ZUS nadal wyplaca mi rente w pelnej wysokosci.

    Obawiam sie, ze ZUS przypomni sobie o mnie za np. rok i naliczy do
    pierwotnej kwoty odsetki.

    Pytanie zatem jest takie: czy nadal mam czekac, az ZUS zacznie
    potracac mi z renty, czy z odsetkami, czy moze powinienem zwrocic sie
    o potracanie przekroczenia w ratach?