    From: "Chris" <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zwrot należności za towar
    Date: Tue, 2 Aug 2005 16:08:20 +0200

    Witam!

    Na Allegro kupiłem kabel do telefonu komórkowego, który okazał się być
    niesprawnym. Sprzedawca odpowiedział tylko na jeden spośród wielu wysłanych
    przeze mnie maili, zalecając mi w nim zwrócenie kabla i obiecując zwrot
    pieniędzy.
    Oczywiście żadnych pieniędzy nie otrzymałem pomimo upływu miesiąca od zwrotu
    towaru, a sprzedawca na żadne maile nie odpowiada, nie odbiera również
    telefonów.
    Po przestudiowaniu komentarzy wystawionych temu sprzedawcy zorientowałem
    się, że jest to jego zwykły sposób postępowania, podobnie jak zawyżanie
    kosztów przesyłki wraz z ukrywanie aż do momentu kupna informacji, że nie ma
    możliwości osobistego odbioru towaru.
    Ludzi którzy nie otrzymali od niego towaru lub zwrotu należności jest
    więcej, jednak wystawione przez nich negatywne komentarze giną w dużej
    ilości transakcji tego sprzedawcy.
    Sprawa dotyczy co prawda niewielkiej kwoty, ale chciałbym jednak w jakiś
    sposób ukrócić praktyki tego sprzedawcy. Ze względu na niewielką wartość
    transakcji nikt nie decyduje się ścigać go na drodze prawa, zwłaszcza że
    (jak przypuszczam) należałoby to czynić z powództwa cywilnego.
    W związku z powyższym mam pytanie:
    Co z takim sprzedawcą zrobić i czy da się to zrobić z powództwa publicznego?

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof