  • 1. Data: 2005-09-25 12:52:33
    Temat: Zwrot kosztów szkoleń a rozw. umowy o prac
    Od: "Pietruszka" <g...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich!

    Odchodzę z obecnej pracy, na mocy porozumienia stron.
    Mam pytanie, czy muszę oddawać pieniądze za szkolenia sprzed 3 lat, za które
    płacił pracodawca, jeśli podpisałam porozumienie, w którym jest:

    "par. 1
    Pracodawca kieruje pracownika na kursy:
    i zobowiązuje się pokryć w 100% koszty szkolenia i noclegu
    par. 2
    Pracownik zobowiązuje się:
    przepracować u pracodawcy 4 lata po ukończeku kursu
    par. 3
    W przypadku niedopełnienia zobowiązania określonego w par.2 z powodu:
    a) wcześniejszsego rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem dokonanym
    przez pracownika,
    b) rozwiązania przez pracodawcę stosunku pracy bez wypowiedzenia z winy
    pracownika,
    pracownik zobowiązuje się do zwrotu całości (części) poniesinych prze
    pracodawcę kosztów."

    Wg mnie nie muszę nic oddawać, bo porozumienie stron nie jest ani
    rozwiązaniem za moim wypowiedzeniem, ani rozwiązaniem bez wypowiedzenia z
    winy pracownika. Czy mam rację?
    Pytam, ponieważ panie z kadr poinformowały mnie, na razie nieoficjalnie, że
    będę musiała za te szkolenia oddać pieniądze.

    Dokument rozwiązania umowy podpisany przeze mnie i dyrektora wygląda tak:

    "POROZUMIENIE W SPRAWIE ROZWIĄZANIA UMOWY O PRACĘ
    pomiędzy:
    Strony zgodnie ustalają, że umowa o pracę zawarta w dniu ... ulega
    rozwiązaniu z dniem ... na mocy porozumienia stron.
    PODSTAWA PRAWNA: art. 30 par. 1 pkt 1 Kodeksu pracy.
    I podpisy."

    Czy to ja mam rację, czy panie z kadr?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    Pietruszka

  • 2. Data: 2005-09-25 12:52:41
    Temat: Re: Zwrot kosztów szkoleń a rozw. umowy o prac
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Pietruszka wrote:

    > Czy to ja mam rację, czy panie z kadr?

    masz rację.

  • 3. Data: 2005-09-25 13:02:41
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Pietruszka napisał(a):

    > Wg mnie nie muszę nic oddawać, bo porozumienie stron nie jest ani
    > rozwiązaniem za moim wypowiedzeniem, ani rozwiązaniem bez wypowiedzenia z
    > winy pracownika. Czy mam rację?

    Masz rację.

    --
    @ Johnson