  • 1. Data: 2005-09-25 12:16:23
    Temat: Grodzenie terenu.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jako ze trafilem na dziarskiego dziadka ktore opisalem w poprzednim
    watku, a w dodatku w rodzinie sami posiadamy dzialke ktora trzeba bedzie
    ogrodzic mam pytanie, czy jakies prawo mowi o tym jak nalezy grodzic
    dzialke?

    Po pierwsze, czy cos ogranicza ruch osob (grzybiarzy, turystow itp) w
    przypadku gdy teren jest nieogrodzony i nie wiadomo ze jest on prywatny?
    Czy na zyczenie kogos kto podaje sie za wlasciciela mam obowiazek
    opuscic taki nieogrodzony teren i to w sposob ktory on mi nakazuje
    (czyli np. nie w strone w ktora mi wygodnie, a w taka ktora on mi wskaze
    i nie chodzi tu o zdeptanie grzadek, a zwykla zlosliwosc tego wlasciciela)?

    Czy mozna ogrodzic swoj teren nie ze wszystkich stron? Na przyklad tylko
    od strony drogi?
    Powoduje to powstanie pewnej "pulapki" na turystow, ktorzy idac w strone
    drogi wchodza na teren prywatny od strony nieogrodzonej, dochodza do
    plotu i nie moga isc dalej. Natomiast droga powrotna prowadzi znowu
    przez ten czesciowo ogrodzony teren prywatny.
    Czy wolno przeskakiwac czyis plot w kierunku "wychodzacym"?

    Czy tablica "teren prywatny" wbita w ziemie, ma jakies znaczenie? Ani
    nie precyzuje granic tego terenu, ani nie pisze na niej ze wstep wzbroniony?
    Czy zmienia cos fakt ze na niej bedzie pisalo "wstep wzbroniony"?