  • Data: 2010-06-08 09:24:44
    Temat: Zwrot faktury VAT a uznanie reklamacji
    Od: "bilbo" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Od kilku miesięcy borykam się z wydawnictwem Wiedza i Praktyka, która
    przysyła mi monity o zapłacenie usług, które rzekomo u nich wykupiłem.
    Otóż, zostałem bez mojej wiedzy i zgody zarejestrowany u nich poprzez stronę
    Portal dla rozliczających ZUS, co zobowiązało mnie do płacenia za
    korzystanie z bazy wiedzy itp. Napisałem do nich, że żadnych ich usług nie
    zamawiałem, nie potrzebuję i proszę o wyrejestrowanie mnie z bazy Wiedzy i
    Praktyki.
    Otrzymałem odpowiedź, że moja reklamacja została uwzględniona i wyrażają oni
    zgodę na odesłanie faktury. Uznałem, że sprawa jest załatwiona, faktury nie
    odesłałem. Tymczasem powróciły monity o opłacenie faktury. Zapytałem,
    dlaczego? Ponieważ Wiedza i Praktyka nie otrzymała zwrotu faktury.
    I tu jest sedno mojego obecnego problemu: czy nie odsyłając faktury, którą
    wcześniej mi wystawiono i przysłano, zobowiązuję się do jej opłacenia?
    Pomimo, że uwzględniono moją reklamacja usług zawartych na tej fakturze.

    Jak to wygląda z prawnego punktu widzenia?
    Pozdrawiam
    Lech