  • 21. Data: 2012-01-29 15:15:16
    Temat: Re: Zwrot butelek ... sklep
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 29 Jan 2012 01:10:43 +0100, "KrisPolska" <n...@w...pl>
    wrote:

    >dzis za dnia przynioslem torbe z 20 butelek
    >babka nie chciala ich przyjac, a jesli juz to z paragonem za cene 0,40
    >a bez paragonu za 0,25
    >
    >wiec mowie ze ma obowiazek,
    Ma obowiazek przyjac bez wyplacania zwrotu kaucji.
    Jak chcesz zwrot kaucji to warunkiem zazwyczaj jest paragon.

    WAM

  • 22. Data: 2012-01-29 18:10:59
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-01-29 14:15:46 +0100, "Piotr M" <x...@x...xx> said:

    > ?

    > Oczywiście że musi

    Nie, nie musi przyjść.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 23. Data: 2012-01-29 18:56:40
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości grup
    .

    > Jakieś herezje uprawiasz ;)
    >
    > Jest wszystko ściśle opisane w ustawie.
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam, Piotr M

    No i co z tego, że jest w ustawie? Czy chcącym zwrócić opakowanie
    szczególnie w innym sklepie to coś daje?
    Kolejne martwe przepisy, których nie ma woli wyegzekwowania.
    JW

  • 24. Data: 2012-01-29 19:00:35
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości grup

    > Przecież poradził sobie?
    >
    > --
    > spp

    Tak, uchwalając kolejne martwe przepisy. A czy je egzekwuje? Czy rozlicza z
    ich wykonania?

    JW

  • 25. Data: 2012-01-29 19:28:46
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-29 20:00, Jurek W pisze:

    > Tak, uchwalając kolejne martwe przepisy.

    Te przepisy nie są martwe - jak najbardziej działają;

    > A czy je egzekwuje?

    Nie za bardzo rozumiem?

    > Czy rozlicza z ich wykonania?

    A jak sobie to wyobrażasz?

    Przepisy dotyczące zwrotu butelek są jasne, klarowne i proste.
    Nie wiem jak przepisy dotyczące sznurka do snopowiązałek i zaopatrzenia
    w napoje chłodzące w okresie letnim. :(

    --
    spp

  • 26. Data: 2012-01-29 20:49:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.01.2012 19:56), Jurek W wrote:

    [...]
    > No i co z tego, że jest w ustawie? Czy chcącym zwrócić opakowanie
    > szczególnie w innym sklepie to coś daje?

    A miałeś kiedykolwiek problem z oddaniem (nieodpłatnym) butelek do
    sklepu? Np. zostawiłeś butelki na ladzie, wyszedłeś a sprzedawczyni
    pogoniła za tobą i wcisnęła Ci butelki z powrotem?

    p. m.

  • 27. Data: 2012-01-29 22:17:27
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    Dnia 29.01.2012 o 01:10 KrisPolska <n...@w...pl> napisał(a):

    > dzis za dnia przynioslem torbe z 20 butelek
    > babka nie chciala ich przyjac, a jesli juz to z paragonem za cene 0,40
    > a bez paragonu za 0,25

    Sklep może odkupić od Ciebie butelki w cenie jakiej im się podoba. Dodam,
    że jeżeli sprzedaje browar, to musi to zrobić, nawet jak takich butelek
    przyniesiesz 1tyś :)!

    ale w kwocie wymiany 0,40?
    sek w tym ze te butle u nich kupilem

  • 28. Data: 2012-01-29 22:18:51
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    > Nie do końca to prawda. Jeśli kupujący ma paragon, to sklep powinien wziąć
    > butelki po cenie z paragonu.
    >
    > Jeśli kupujący nie ma paragonu, to sklep ma obowiązek wziąć butelki
    > przynajmniej za darmo.
    >
    > Zatem oferta skupu bez paragonu za 25gr jest tylko dobrą wolą sprzedawcy/

    > Bez zwrotu kaucji, oczywiście.

    mam trzymac paragony ?
    przeciez to jawne oszustwo, nie masz paragonu wynocha

  • 29. Data: 2012-01-29 22:22:11
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Jurek W" <j...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tym samym sklepie nie musiałem tego żądania ponawiać.
    > Dzisiaj, mam sklepy wyselekcjonowane i tylko tam robię wszelkie zakupy.
    > W razie odmowy po prostu zabieram swoje zabawki i więcej do tego sklepu
    > nie idę. A że czasami rezygnowałem z dużych zakupów? Bywało że w trakcie
    > nabijania na kasę. To już problem sklepikarza. Nie te czasy że są dwa
    > sklepy w mieście.
    > Nie moim zmartwieniem są obroty sklepu.
    > Swoje butelki zabierałem zawsze. Ten komu te butelki zostawiłeś być może
    > czekał na to. 0,25 PLN x 20 = 5,00 PLN. Czy Ty jedyny tak się zachowałeś?

    a bo pogadam z wlascicielem jak mnie najdzie na zakup pifka wieczorkiem
    jadac wieczorem do sklepu z punktu X nie z domu nia taszcze butelek po aucie
    by sie walaly
    tez chce byc w miare eco niz napedzac przemysl aluminiowy

    zreszta czy ktos wyliczyl czy kupujac cos w szkle jest sie eco?
    te butelki gdzie ida do mycia czydo przetopu na tluczke i nowe szklo ?

  • 30. Data: 2012-01-29 22:26:18
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

> [...]

    > Użytkownik "KrisPolska" <n...@w...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jest to jeden z tematów z którym Ustawodawca nie potrafi sobie poradzić

    No tak za komuny bylo fajnie
    pamietam moj skup w samie
    to dzieciaki lazily po kiblach, krzakach i zbieraly butelki by miec na
    lizaki
    a kolejka do skupu zawsze byla
    poczynajac od butelki od mleka oranzady do innych dziwnych zawsze sie
    dostawalo
    10 lub 20
    http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/75/51/
    13/1975511397