    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Subject: Zwolnienie nauczyciela (nagranie wideo)
    Date: 17 Jan 2006 10:20:43 GMT

    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,3116272.ht
    ml

    "Gimnazjaliści z Solca Kujawskiego nagrali na telefonie komórkowym
    film, na którym widać, jak nauczyciel szarpie jednego z nich. Choć
    wszystko wskazuje na to, że była to uczniowska prowokacja, pedagog
    stracił pracę

    Film trwa kilkanaście sekund. Lekcja chemii, wyraźnie rozbawiona III
    klasa gimnazjum. Nauczyciel Mariusz Zamorowski podchodzi do ucznia
    Huberta K., bierze go za ramię, stanowczym ruchem podnosi i lekko
    popycha przed siebie. Hubert parska śmiechem, jego rówieśnicy również.
    Są nienaturalni, jakby mieli świadomość, że ktoś wszystko nagrywa.
    (...)
    Po lekcji uczniowie pokazali film z komórki dyrektorce szkoły Hannie
    Elszyn.

    - Kiedy zobaczyłam, jak szarpie chłopaka, uznałam, że nie może dłużej
    u nas pracować - opowiada. - Zadzwoniłam do kuratorium, żeby się
    poradzić, jak technicznie zakończyć z nim współpracę. Szkoła zwolniła
    go w trybie natychmiastowym.

    - Doprowadziła pani do konfrontacji?

    - Nie.

    - Spytała nauczyciela o jego wersję wydarzeń?

    - Wystarczył film. Już wcześniej docierały do mnie sygnały o tym, że
    obrażał uczniów."

    Co na to zwolnienie prawo? Bo prywatnie to mi się nóż w kieszeni
    otwiera.

    Renata