  • Data: 2011-07-15 11:00:15
    Temat: Związki i wspólnoty wyznaniowe
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    W związku z ostatnim prasowym doniesieniem o Austriaku, który ma teraz w dokumentach
    zdjęcia w durszlaku, zgodnie z przekonaniami swojej wiary w Latającego Potwora
    Spaghetti - zacząłem przeglądać jak to wygląda u nas... i mam wątpliwości.

    Jest jasno zapisane w rozporządzeniu w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu
    postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty.
    §7.4:
    "Osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do
    wniosku fotografie przedstawiające ją z nakryciem głowy. W takim przypadku do wniosku
    załącza zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej."

    I teraz wszystko rozbija się o ową wspólnotę wyznaniową... cóż to takiego jest.
    Słyszałem o związkach wyznaniowych, które są ładnie w prawie zamocowane i można listę
    znaleźć w rejestrze prowadzonym przez MSWiA. Są też wspólnoty religijne... potocznie
    rozumiane, bo w prawie chyba nie ma o tym słowa. A cóż to za twór owa wspólnota
    wyznaniowa? Czyżby oznaczało to martwy przepis? A może wręcz przeciwnie - furtkę do
    kompletnej samowolki?

    Chętnie poznam Wasze zdanie.

    --
    Pozdrawiam,