  • 41. Data: 2007-10-25 10:33:52
    Temat: Re: Zupełna nieprzydatność wolnych zasobów?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Oct 2007, Robert Osowiecki wrote:

    > A tu dowodów dostarczy ktoś inny... Albo nie dostarczy. Moim zdaniem
    > to się rozbija tyklo o trudność dowodową w przypadku konfliktu, a nie
    > o jakąś zasadniczą wadę licencji typu open-free.

    I właśnie o ten drobiazg idzie.
    Allegro jednak jaką taką pewność że "ktoś" dowodów dostarczy daje.
    Nawet jakby jakiś hacker wysadził im maszynerię w niebyt informatyczny,
    jest kilka serwisów które zbierają dane na potrzeby atumatów dla
    "strzałów", archiwa prowadzone przez "obce" serwisy, a i niedawne aukcje
    w archiwach wyszukiwarek się pętają.
    Zabezpieczone nie gorzej niż weksel w banku :)

    Do freeware jako oprogramowania na ogół TEŻ jest łatwiej (w skali
    Intenetu) dotrzeć, bo łatwo program opisać przez jego nazwę.
    A odszukanie fotki, którą jest relatywnie TRUDNO opisać, aby nawet
    kto WIE że była na CC (wręcz sam ją posiada z okazji tej licencji)
    stanowi problem.
    Kwestia skali :) - niech sobie każdy grupowicz policzy ile programów
    napisał, ile fotek zrobił i... porówna.

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2007-10-25 15:37:37
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    > I właśnie o ten drobiazg idzie.
    > Allegro jednak jaką taką pewność że "ktoś" dowodów dostarczy daje.

    W gruncie rzeczy taką samą funkcję pełni Jamendo, Flickr i inne
    serwisy umożliwiające publikowanie utworów na zasadach licencji CC.

  • 43. Data: 2007-10-25 18:27:19
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 24 października 2007 20:27
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Podobny problem był kiedyś z zestawem czcionek dla WWW udostępnionym
    > swego czasu przez Microsoft.  Mimo że producent już tych czcionek nie
    > udostępnia, to licencja pozostała w mocy (przynajmniej na Zachodzie,
    > bo u nas obowiązują w tym zakresie limity czasowe).

    Piotr, ale Ty najwyraźniej nie rozumiesz problemu....

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 44. Data: 2007-10-25 21:09:31
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Piotr, ale Ty najwyraźniej nie rozumiesz problemu....

    Problemu licencjonowania?

  • 45. Data: 2007-10-25 21:20:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 25 października 2007 23:09
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Problemu licencjonowania?

    Problemu o którym piszę.... Nie że zmienił po czasie, tylko że zmienił i się
    nie przyznaje że zmienił albo się przyznaje, ale twierdzi, że ja zassałem
    już po zmianie.

    I jak mam udowodnić, że była zmiana lubo też że zassałem przed zmianą.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 46. Data: 2007-10-25 22:06:19
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Tristan wrote:

    > I jak mam udowodnić, że była zmiana lubo też że zassałem przed zmianą.

    Ale ten "problem" dotyczy nie tylko wolnych zasobów.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 47. Data: 2007-10-26 08:18:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 26 października 2007 00:06
    (autor Piotr Kubiak
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ffr40s$ihm$1@inews.gazeta.pl>):

    > Ale ten "problem" dotyczy nie tylko wolnych zasobów.

    A jakich niewolnych? Jak zdjęcie jest niewolne to nie mogę go użyć bez
    dodatkowej zgody. Podobnie z nagraniem....

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 48. Data: 2007-10-26 19:39:14
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

> [...]
    >
    > A jakich niewolnych? Jak zdjęcie jest niewolne to nie mogę go użyć
    > bez dodatkowej zgody. Podobnie z nagraniem....

    Możesz, w zakresie określonym explicite w ustawie.

  • 49. Data: 2007-10-26 20:43:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 26 października 2007 21:39
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

    > Możesz, w zakresie określonym explicite w ustawie.

    No i? Wtedy nie masz problemu z udowodnieniem, gdyż ustawa.......

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 50. Data: 2007-10-27 10:41:30
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Tristan wrote:
> [...]
    >
    > A jakich niewolnych? Jak zdjęcie jest niewolne to nie mogę go użyć bez
    > dodatkowej zgody. Podobnie z nagraniem....

    Wszystkich tych, w których zgoda/licencja jest Tobie prezentowana osobno
    od utworu. Np. niedawno była promocja z okazji dwunastej rocznicy
    wydania gry Command and Conquer
    (http://www.commandandconquer.com/intel/default.aspx
    ?id=61#NewsMain).
    Można ją było sobie ściągnąć za darmo.