  • 31. Data: 2007-10-24 15:54:12
    Temat: Re: Zupełna nieprzydatność wolnych zasobów?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 24 października 2007 17:48
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <ffnpig$cov$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Czy notariusz nie potwierdzi że taki a taki utwór został wzięty z takiej a
    > takiej strony, i że wtedy na tej stronie była taka a taka treść licencji?

    No a ile za to weźmie? Biorąc pod uwagę to, że chcę np. zgromadzić spory
    zestaw podkładów do filmów, to taniej wyjdzie zapewne kupić komercyjny
    zestaw niż notarialnie potwierdzać darmowe.

    --
    Tristan
    napisz tu: b...@n...pl o...@n...pl t...@w...pl

  • 32. Data: 2007-10-24 16:09:26
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tristan wrote:

> [...]
    > zestaw podkładów do filmów, to taniej wyjdzie zapewne kupić komercyjny
    > zestaw niż notarialnie potwierdzać darmowe.

    Nie wiem, ale być może taniej niż koszty znaczków i podpisywania papierowych
    umów.

    Zawsze można zebrać świadków, dokumentację zdjęciową, video, itd... albo
    liczyć na web.archive.com.

    Można autora zdjęcia zapytać się czy na pewno to jest jego autorstwa, i czy
    na pewno jest na tym CC co chcesz. Mail z odpowiedzią będzie jakimśtam
    dowodem. A jak podpisany PGP, to jeszcze lepiej.

    p. m.

  • 33. Data: 2007-10-24 18:20:48
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

> [...]
    > spory zestaw podkładów do filmów, to taniej wyjdzie zapewne kupić
    > komercyjny zestaw niż notarialnie potwierdzać darmowe.

    To jest sztuczny problem. Prawdziwą ochronę dają zapisy licencji
    i prawo autorskie. Jeśli ktoś nie chce, żeby na opublikowanych przez
    niego utworach nikt nie zarobił ani grosza (a tym bardziej miliarda
    euro), to publikuje na zasadach CC-NC. I w takich przypadkach zawsze
    można zawrzeć osobną umowę na wykorzystanie komercyjne.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 34. Data: 2007-10-24 18:25:05
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    [...]

    > Albo np. wezmę Jamenda coś na CC NC ND i podmienię TXT na samo BY.

    A tak można?

  • 35. Data: 2007-10-24 18:27:13
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    [...]

    > Pobrałem faktycznie 10 marca, a klient zmienił licencję 11.

    Podobny problem był kiedyś z zestawem czcionek dla WWW udostępnionym
    swego czasu przez Microsoft. Mimo że producent już tych czcionek nie
    udostępnia, to licencja pozostała w mocy (przynajmniej na Zachodzie,
    bo u nas obowiązują w tym zakresie limity czasowe).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 36. Data: 2007-10-24 18:49:59
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

> [...]
    > nie udostępnia, to licencja pozostała w mocy (przynajmniej na
    > Zachodzie, bo u nas obowiązują w tym zakresie limity czasowe).

    Przejrzałem jeszcze raz tę licencję[1] i faktycznie -- jeśli zawiera
    się tę umowę na gruncie polskiego prawa autorskiego, to licencja jest
    udzielana na pięć lat.

    [1] http://corefonts.sourceforge.net/eula.htm

  • 37. Data: 2007-10-25 00:01:23
    Od: JaromirD <r...@q...pl>

    Piotr Dembiński wrote:

    > Przejrzałem jeszcze raz tę licencję[1] i faktycznie -- jeśli zawiera
    > się tę umowę na gruncie polskiego prawa autorskiego, to licencja jest
> [...]
    A co to oznacza dla polskiego użytkownika tych fontów?
    I od kiedy się liczy czas? Od momentu udostępnienia czy od momentu
    zainstalowania na komputerze użytkownika? Czy zainstalowanie, usunięcie i
    ponowne zainstalowanie "odnawia" licencję?

    Pozdrawiam

    JaromirD

  • 38. Data: 2007-10-25 10:21:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Oct 2007, Piotr Dembiński wrote:

    > Przejrzałem jeszcze raz tę licencję[1] i faktycznie -- jeśli zawiera
    > się tę umowę na gruncie polskiego prawa autorskiego, to licencja jest
    > udzielana na pięć lat.

    Mi się w programach Microsoftu podoba, że licencja jest udzielana
    poprzez potwierdzenie w momencie instalacji
    :)

    A oczywiście przyjęcie takiego "defaultu" przez polskiego ustawodawcę
    było głupotą. Albo ktoś za tym stał.

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2007-10-25 10:24:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Oct 2007, Maciek wrote:

> [...]
    [...]
    > Ale w końcu pliki
    > na dysku można ładnie całkiem identyfikować. Nie wmówisz nikomu, że plik
    > ściągnąłeś trzy lata temu, skoro faktycznie masz je od roku.

    Niby na podstawie tego "co jest na dysku"?
    A to magia jakaś, czy może zwyczajne bajty danych, jak Ci się wydaje?

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2007-10-25 10:27:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Ha, a czy billboard jako taki jest utworem czy jedynie jego projekt
    > graficzny? Bo zawsze można traktować billboard jako rzeźbę (sztuka
    > użytkowa), czyli utwór :)

    ...hm... co, jest przepis zwalniający taki utwór zależny z zobowiązań
    wobec twórcy pierwowzoru "lub częsci", nawet jakby się uprzeć że
    bilboard jest trójwymiarową :) 'rzeźbą'?

    pzdr, Gotfryd