  • 21. Data: 2004-10-07 01:04:41
    Temat: Re: Zniszczenie komputera a odszkodowanie...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <1...@n...onet.pl>, p...@o...pl wrote:
    > Moze nie jestem specjalista elektrykiem, ale dla mnie poprostu jest to
    > jednoznaczne.

    Dobrze. Skoro jest to tak jednoznaczne to nie trać czasu na pisanie na listę
    tylko wal w ciemno do sądu.

    > Zreszta sprawdzilem jedna rzecz, pozyczylem miernik elektryczny i probowke.
    > Sprawdzilem w gniazdku probowka w ktorym otworze jest prad i w ten otwor
    > wsadzilem jeden kabel miernika, drugi przytknalem do sruby ktora przykrecony
    > jest ekran zaslaniajacy rury w lazience i wykazalo mi 234V pradu zmiennego.
    > Podobnie zrobilem dotykajac drugi przewod miernika do framugi - tak samo.
    > Poszedlem do pokoju i podobna operacje wykonalem w gniazdku gdzie podlaczony byl
    > komputer, z tym ze drugi kabel dotknalem do grzejnika - tam tez bylo napiecie
    > 234V

    Mozesz przybliżyć czego to dowodzi i co w tym sensacyjnego?

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2004-10-07 08:00:43
    Od: p...@o...pl

    >Dobrze. Skoro jest to tak jednoznaczne to nie trać czasu na pisanie na listę
    > tylko wal w ciemno do sądu.

    Opisalem sprawe, spodzielnia zawinila poniewaz zle zabezpieczyla.
    Ale to oni moga napisac wszytko, a ja mam tylko slowa...
    Przeciez wiadomo nie od dzis ze sady wierza w 'papier' a dopiero pozniej
    opieraja sie na slowach...

    > Mozesz przybliżyć czego to dowodzi i co w tym sensacyjnego?

    Czemu uwazasz ze jest cos w tym sensacyjnego?
    Ja opisalem co zauwazylem...
    Wytlumaczono mi ze jesli robotnicy mieli zepsuta maszyne, zalozyli bezpiecznik z
    grubym drutem, i wiercili w czyms co jest uziemnione - to do momentu kiedy nie
    wystrzelil bezpiecznik na tablicy glownej (kilka klatek dalej) - w sieci
    pojawilo sie 230V na przewodzie na ktorym powinno byc 230V i drugie 230V na
    przewodzie na ktorym jest "0" najprosciej liczac 230+230=460V

    Krzysztof

  • 23. Data: 2004-10-07 14:58:26
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    p...@o...pl wrote:

> [...]
    > pojawilo sie 230V na przewodzie na ktorym powinno byc 230V i drugie 230V na
    > przewodzie na ktorym jest "0" najprosciej liczac 230+230=460V

    1. Zle ci wytłumaczono.
    2. Co do twoich obliczeń. A wiesz ile wynosi pierwiastek z -1 ?

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 24. Data: 2004-10-07 15:18:28
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > 2. Co do twoich obliczeń. A wiesz ile wynosi pierwiastek z -1 ?

    ;-))

  • 25. Data: 2004-10-07 18:47:25
    Od: p...@o...pl

    A co ma piernik do wiatraka?
    Nie jestem elektrykiem tylko muzykiem z zawodu.
    Ale jeszcze raz zapytam specjalistow, co sie stanie jesli do urzadzenia
    elektrycznego (komputer, telewizor) podlaczysz 230V i w miejsce tego przewodu
    gdzie jest 0V podlaczysz drugie 230V!?
    Czy nic sie nie stanie?

  • 26. Data: 2004-10-07 19:09:47
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > elektrycznego (komputer, telewizor) podlaczysz 230V i w miejsce tego przewodu
    > gdzie jest 0V podlaczysz drugie 230V!?
    > Czy nic sie nie stanie?

    Wszystko zalezy od tego co uznajesz za "drugie 230V".

    Majac trzy fazy ...
    Miedzy faza a "Zerem" jest 230V napiecia.
    Miedzy dwoma fazami jest 230V * 3^-2 = 398 V.

    Jesli wiec z obu stron podlaczysz ta sama faze, to raczej nic sie nie
    stanie. Jesli jednak podlaczysz to miedzy dwie rozne fazy to sprzet
    najprawdopodobniej od razu szlag trafi.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 27. Data: 2004-10-08 02:46:22
    Od: "Marcin Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > przewodzie na ktorym jest "0" najprosciej liczac 230+230=460V

    ROTFL Wiesz co to jest napięcie, które właśnie mierzy się w Voltach...
    Jest to różnica potencjałów pomiędzy punktem odniesienia (w tym przypadku
    przewodem zerowym) a przewodem fazowym (źródłem). Tak więc nawet gdyby było
    tak jak napisałeś, to napięcie wynosiło by 0V a nie 460V. Ponieważ był to
    prąd przemienny, można ewentualnie uwzględnić przesunięcie fazowe, ale z
    Twoim pojęciem na temat energii elektrycznej, to blado Cię widzę w sądzie.

  • 28. Data: 2004-10-08 04:16:16
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 8 paź o godzinie 04:46, na pl.soc.prawo, Marcin Wasilewski
    napisał(a):

> [...]
    > Twoim pojęciem na temat energii elektrycznej, to blado Cię widzę w sądzie.

    Uważaj na kręgosłup bo możesz wylądować na wózku ;)
    Jednostką napięcia od zawsze jest volt :)
    Ponadto KrzysiekPP już wyjaśnił że międzyfazowe napięcie ma wartość ~400V

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 29. Data: 2004-10-08 06:56:07
    Od: p...@o...pl

    Nawet w chwili kiedy urzadzenie jest uziemnione?

    To w takim razie pytanie czemu dotykajac np. obudowy komputera i kaloryfera
    lekko 'kopie' prad!?

    Krzysztof

    ps. rozumiem, ze na razie mam sie upierac przy tym ze spoldzielnia zle
    zabezpieczyla instalacje i to oni odpowiadaja za awarie i zniszczenie!?

  • 30. Data: 2004-10-08 11:42:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    p...@o...pl wrote:

    > To w takim razie pytanie czemu dotykajac np. obudowy komputera i kaloryfera
    > lekko 'kopie' prad!?

    Serio? To masz złe uziemienie...