  • 61. Data: 2018-08-09 07:19:04
    Temat: Re: Zniewazenie pomnika
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-09, Kviat <Kviat> wrote:

    > Serio? Czyli gościu powiesił koszulkę z przyczyn ideologicznych, a nie
    > dlatego, że łamane jest prawo i Konstytucja?

    Gościu zrobił dobrze. Ty wciskasz w prawie każdy swój post. Sam święty
    nie jestem, bo też jadę na pis na lewo i prawo, ale kurna spróbujmy choć
    trochę na prawie o prawie pogadac.

    > Dość agresywnie agituję za tym, żeby nie karać faceta, który powiesił
    > koszulkę z napisem Konstytucja... OMG... no to rzeczywiście agresja z
    > mojej strony. Chyba aż muszę przeprosić, co?

    Ależ nie, wystarczy, że się trochę opamiętasz. Wiesz jak to idzie, czyny
    nie słowa.

    > Jak mam rozumieć twoje pomięcie "umiaru"? Żeby go jednak ukarać?

    Żeby zachowywać się proporcjonalnie ale też bez wyraźnej potrzeby nie
    naruszać zasad etycznych i prawnych o które się walczy. Jak dla ciebie
    nie ma różnicy czy pomalujesz coś komuś gdzieś, albo będziesz mu np. na
    prywatnym pomniku wieszał coś do usranej śmierci, to lepiej siedź w
    chałupie bo zdecydowanie nie pomagasz. Potem w tvpis będą pokazywać
    kolejnego poplutego z nienawiści gościa tym razem jak rzuca płytami
    chodnikowymi w policjantów bo przecież Konstytucja.

    > Ja pierdolę, ręce opadają. Ten kraj nigdy nie będzie normalny.

    Nie sądzę aby metoda cel uświęca środki przybliżałą nas w jakikolwiek
    sposób do normalności.

    --
    Marcin

  • 62. Data: 2018-08-09 07:20:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak, art. 115 to plagiat ale nie rozumiem dlaczego Robert wskazuje na
    > 115.2: . Tej samej karze podlega, kto rozpowszechnia bez podania nazwiska
    > lub pseudonimu twórcy cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci
    > opracowania, artystyczne wykonanie albo publicznie zniekształca taki
    > utwór, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie.
    >
    > Nałożenie koszulki nie implikuje niczego podobnego. Co innego, jakby na
    > niej było np. autor: Blebe Bleble.

    Właśnie o tym piszę - art 115 nijak nie dotyczy tej sytuacji. Chyba że
    ktoś by twierdził, ze on jest autorem tej instalacji, z pominięciem
    autorstwa twórcy pomnika.

    Shrek

  • 63. Data: 2018-08-09 07:22:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Potrzebny jest umiar i na szczęście w tej całej
    > akcji jak dotąd występuje.

    Niestety tylko po jednej stronie.

    Shrek

  • 64. Data: 2018-08-09 07:32:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mam nadzieje, że tak daleko nie pójdzie.

    Oczywiście że zajdzie. Skoro pozbawiasz ludzi prawa do protestowania, do
    sprawiedliwego procesu, za chwilę do wolności w mediach i ze słowa
    konstytucja czynisz zniewagę z wjazdem na chatę o 6 rano to co zostaje?
    Myślisz, że 40 milionowym kraju nie znajdzie się kilku(nastu,
    dziesięciu, set) odważnych lub nawet zdesperowanych? I winnym tego
    będzie właśnie pis ze swoją pogardą dla prawa.

    > Nb. wierchuszka PiS się uczy i
    > widać w jej rekacjach coraz większy umiar.

    Poważnie? Bo ja widzę, że idą na coraz większy rympał. Ostatnio nawet
    wicemin sprawiedliwości tłumaczył, że każdy moze sobie ocenić czy
    postanowienie sądu jest prawne czy bezprawne i mieć je w dupie czy nie.
    Oczywiście miał na myśli każdego pisiora.

    > Problem jest bardziej u
    > podstaw bo mimo wszystko to suweren legitimizuje ten zamordyzm.

    To akurat nieprawda. Poparcie pis jest na poziomie nastu procent. To
    pisiory twierdzą, że skoro wygrali wybory, to znaczy że lud dał im prawo
    do nie liczenia sie z niczym. NIe - nie dał.

    Shrek

  • 65. Data: 2018-08-09 08:13:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-08-08 o 17:38, A. Filip pisze:

    > A czy tobie by przeszkadzało koszulkowanie napisem "Prawo i Sprawiedliwość"?
    > Ty nie jesteś za prawem czy za sprawiedliwością? :-)

    Strażaków i pomysłodawców ubrania Kościuszki też zatem powinno się
    karać?
    https://www.radiolodz.pl/posts/26182-pomnik-tadeusza
    -kosciuszki-w-barwach-narodowych
    i to tylko jeden z przykładów ubierania pomnika...

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 66. Data: 2018-08-09 10:08:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 03:25, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > utwór, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub nadanie.
    > Nałożenie koszulki nie implikuje niczego podobnego. Co innego, jakby na

    Czyli chcesz mnie przekonać, że nałożenie koszulki nie zmienia wyglądu
    dzieła, jakim jest pomnik? Może nie jest to jakieś "wyjątkowe" dzieło,
    ale rzeźbiarz koszulki na nim nie powiesił.

  • 67. Data: 2018-08-09 10:12:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 08:13, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > https://www.radiolodz.pl/posts/26182-pomnik-tadeusza
    -kosciuszki-w-barwach-narodowych
    > i to tylko jeden z przykładów ubierania pomnika...

    Jest jeszcze co takiego, jak początkowy rozdział kodeksu karnego.
    Natomiast z formalnego punktu widzenia strażacy zniekształcili dzieło. Z
    ty, że mogli mieć stosowne zgody.

    Przykładem tu będzie bazgranie po murach. Z zasady to uszkodzenie
    mienia, ale jeśli właściciel wyrazi zgodę :-)

  • 68. Data: 2018-08-09 10:26:39
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Przykładem tu będzie bazgranie po murach. Z zasady to uszkodzenie
    > mienia, ale jeśli właściciel wyrazi zgodę :-)

    Hmm... właściciel... A kto jest właścicielem pomnika postawionego w
    miejscu publicznym za publiczne pieniądze?
    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 69. Data: 2018-08-09 12:40:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-08-18 o 10:26, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Hmm... właściciel... A kto jest właścicielem pomnika postawionego w
    > miejscu publicznym za publiczne pieniądze?

    Ktoś tam jest. Te pomniki nie zawsze są za publiczne pieniądze.
    Przeważnie jakieś fundacje tym dysponują. Ale uznał bym, ze w chwili
    postawienia przechodzi na własność właściciela gruntu. Z tym, że w
    wypadku pomnika dochodzi jeszcze autor dzieła, który ma niezbywalne
    osobiste prawa autorskie. Moim zdaniem konieczna jest zgoda zarówno
    właściciela, jak i autora - przy czym te prawa wygasają po określonym
    czasie.

  • 70. Data: 2018-08-09 17:51:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli chcesz mnie przekonać, że nałożenie koszulki nie zmienia wyglądu
    > dzieła, jakim jest pomnik? Może nie jest to jakieś "wyjątkowe" dzieło,
    > ale rzeźbiarz koszulki na nim nie powiesił.

    Jeszcze raz, bo nie zrozumiałeś. Ten artykuł nie jest o tym, że ktoś
    zmienia dzieło, tylko o to że przypisuje sobie autorstwo zmienionego
    dzieła.

    Shrek