  • 171. Data: 2023-09-01 09:54:41
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.09.2023 o 06:01, Shrek pisze:
    > Nie da się wykluczyć, że najebał się bo się pieszego przestraszył:P
    A jest przepis, że można prowadzić pojazd po spożyciu alkoholu z takiego
    powodu?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 172. Data: 2023-09-01 09:56:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To nie jest kwestia niechcenia naciśnięcia, co niechcenia czekania na
    > zmianę świateł. Nie wiem czy gdzies jest na świecie jakas nacja, która
    > zawsze pokornie wciska i czeka. A już szczególnie jeśli ruch mały.
    Mnie bardziej wkurza inna praktyka. Przychodzi. Naciska. Rozgląda się i
    przechodzi na czerwonym. Podjeżdża samochód i czeka przy pustym przejściu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 173. Data: 2023-09-01 10:00:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.09.2023 o 06:03, Shrek pisze:

    > Kiedyś miałem "pod opieką" niemcca - takiego poważnego, menadzera
    > średniego stopnia. Pytał się czy to prawda że w polsce mandatują za
    > przejście na czerwonym czy polacy robią sobie z niego jaja mówiąc
    > żeby nie przechodził na czerwonym. Tyle w temacie - skoro niemcy tak
    > nie robią to nikby kto ma robić?

    Niemcy pewnie też są różni. Zapytałem niemieckiego policjanta o to, bo
    już kilka osób tu na grupie się powoływało na tę zasadę. Odpisał mi:

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 174. Data: 2023-09-01 10:02:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.09.2023 o 06:07, Shrek pisze:
    > Każdego kto przejdzie w miejscu niedozwolonym szukacie za granicą w
    > charakterze świadka?

    Nie każdy powoduje śmierć 4 osób. Tak wiec miewamy wyjątki.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 175. Data: 2023-09-01 10:02:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.09.2023 o 06:08, Shrek pisze:
    > No przecież przeszedł w miejscu niedozwolonym. Ekstradycja jak nic:P
    Już samo to powinno sugerować, że nie o mandat chodzi.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 176. Data: 2023-09-01 12:27:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Sep 2023 10:00:48 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Niemcy pewnie też są różni. Zapytałem niemieckiego policjanta o to, bo
    > już kilka osób tu na grupie się powoływało na tę zasadę. Odpisał mi:

    Co juz pokazuje, jak traktują to wykroczenie. Policjantowi sie pewnie
    zatrzymywac nie chce.

    I tu by sie warto dopytac, czy to nie mają dwóch rodzajów przejsc
    - z sygnalizatorem, i z zebrą. A moze jedno to nie przejscie?

    https://www.stvo.de/strassenverkehrsordnung/109-26-f
    ussgaengerueberwege

    i tu jest takie "VwV-StVO zu § 26 Fußgängerüberwege", co wydaje mi się
    komentarzem juz poza ustawą.

    3 3. Fußgängerüberwege dürfen nur angelegt werden, wenn nicht mehr als
    ein Fahrstreifen je Richtung überquert werden muss. Dies gilt nicht an
    Kreuzungen und Einmündungen in den Straßen mit Wartepflicht.

    co w guglowskim tlumaczeniu
    3 3. Przejścia dla pieszych można budować tylko wtedy, gdy w każdym
    kierunku należy przekraczać nie więcej niż jeden pas ruchu. Nie
    dotyczy to skrzyżowań i skrzyżowań[połączeń] ulic, na których
    obowiązuje obowiązek oczekiwania.

    O co chodzi z tym obowiązkiem oczekiwania to nie wiem, ale pierwsze
    ... nie mozna robić przejscia, gdy jest wiecej niz jeden pas ruchu w
    jedną strone?
    A co mozna - "nie-przejscie" ze swiatłami ?

    4 4. Przejścia dla pieszych muszą być od siebie odpowiednio oddalone;
    nie dotyczy to sytuacji, gdy wyjątkowo na skrzyżowaniu lub
    skrzyżowaniu znajdują się dwa przejazdy jedno za drugim.

    Piorytet samochodow jest w tym kraju :-)

    Hm, zabrzmiało tak, jakby samochody musiały tylko ustąpic
    pierwszenstwa.
    Tylko pewnie analogiczny przepis zakazuje im przejezdzać na czerwonym,
    i tym razem nie jest to 5 euro :-)

    Natomiast w Anglii widzialem pieszych masowo przechodzących na
    czerwonym. Czy im wolno, czy tylko tez policji sie nie chce to nie
    wiem.

    A w ogole było to przejscie z przyciskiem dla pieszych.
    Naciskales ... i dłuuuugo nic sie nie działo, potem fala samochodów
    przejeżdżała, potem piesi wchodzili na czerwonym, potem im sie
    zapalało zielone ... i akurat dojezdzała nastepna fala samochodów -
    i musiała sie zatrzymać. A żadnego pieszego nie ma, bo wszyscy
    przeszli ...

    J.

  • 177. Data: 2023-09-01 12:33:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Sep 2023 09:56:09 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Mnie bardziej wkurza inna praktyka. Przychodzi. Naciska. Rozgląda się i
    > przechodzi na czerwonym. Podjeżdża samochód i czeka przy pustym przejściu.

    No ale czyja to jest wina - pieszego, prawodawcy, czy zarządu dróg,
    ktory ustawił za długą zwłokę, albo w ogóle nie powinien tam swiatel
    stawiac?

    Z ciekawszych wynalazków:
    -system "all red" - na jezdni sie pali stale czerwone.
    jak samochód sie zbliza, to mu sie zapala zielone.
    czasy tak dobrane, ze jak jedzie 50km/h, to nawet nie musi hamowac.

    -drobne przeciwienstwo - samochodom pali sie zielone.
    ale jest radar czy petle indukcyjne, i jak za szybko jedzie, to mu
    sie zapala czerwone.
    Tylko mam nadzieję, ze zielone dla pieszych włączają z odpowiednim
    opóźnieniem, albo wcale ...

    J.

  • 178. Data: 2023-09-01 12:46:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Niemcy pewnie też są różni. Zapytałem niemieckiego policjanta o to, bo
    > już kilka osób tu na grupie się powoływało na tę zasadę. Odpisał mi:

    I na potwierdzenie
    https://www.bussgeldkatalog.de/rotlichtverstoss/

    Als Fußgänger Rotlicht missachtet 5.-

    - mit Unfall 10.-

    Przy spowodowaniu wypadku - juz 10 euro.
    Czy moze "z wypadkiem" ... ale jak miał czerwone, to chyba pieszy
    spowodował?

    J.

  • 179. Data: 2023-09-01 12:48:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Sep 2023 06:00:07 +0200, Shrek wrote:

    > Wy tam jakiś czelendż macie?
    >
    > Biorę cegłę i napierdalam z całej siły w głowę kulsona. Kulson umiera.
    > Jednak są przypadki udokuemntowane medycznie, że ktoś dostał cegłą w
    > głowę i żyje. Czyli nie zabiłem cegłą kulsona, mimo że zabiłem cegłą
    > kulsona?

    Miales zamiar zabic, to zabójstwo.
    Chciałes mu tylko guza nabic - to nieumyslne spowodowanie śmierci.

    Aczkolwiek prokurator moze naciskac na zabójstwo z zamiarem
    ewentualnym.

    J.

  • 180. Data: 2023-09-01 12:55:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Sep 2023 02:34:58 +0200, Kviat wrote:

    > Udowodnij, że było to wynikiem podjęcia próby ominięcia pieszego.
    > Twoje spekulacje o trąbieniu mnie nie interesują.

    W pacholki raczej stuknął z innych przyczyn.

    Za to na filmie widać, ze potem sunie juz bokiem, i ładnie prostuje,
    bo by przechodnia zahaczył.

    Czy to skutek zobaczenia pieszego, czy naturalny odruch po poslizgu -
    nie będę spekulował.
    I się nie dowiemy, czy gdyby pieszego tam nie było, to by się jakos
    inaczej skonczyło, czy dokładnie tak samo ...

    J.