    From: "Jaro" <jarecky(at)mailujnakablowkeaster>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zmiana meldunku a inne dokumenty
    Date: Wed, 6 May 2009 19:01:38 +0200

    Witam!

    Wymeldowalem sie w jednej gminie i teraz nie wiem co zrobic. Mieszkam teraz
    w innej gminie ale za jakis rok wracam do tej samej gminy co bylem
    zameldowany (czekam na mieszkanie). Teoretycznie wedlug ustawy powinienem
    sie w ciagu 4 dni zameldowac w nowej gminie ale z tego co zostalem
    poinformowany i tak mnie nikt za to nie bedzie scigal jesli sie zamelduje z
    opoznieniem. Domyslam sie ze meldujac sie w nowej gminie musze wyrobic sobie
    nowy dowod ale chyba tez prawo jazdy i dowod rejestracyjny do samochodu
    (kolega mial nieprzyjemna sytuacje pare lat temu z policja gdy mial rozne
    dane na dowodzie i prawie jazdy i dowodzie rejestr. - moze juz cos sie
    zmienilo). Z drugiej strony pani w starej gminie poinformowala mnie ze moge
    wyrobic sobie dowod z brakiem adresu zameldowania bo stary dowod po 3
    miesiacach traci waznosc z urzedu i tak moge jakis czas zyc. Teraz naszly
    mnie pytania. Czy brak zameldowania w nowym dowodzie wyrobionym w starej
    gmienie bez meldowania sie na ten rok w nowej moze w czyms w zyciu
    przeszkadzac? Z tego co sie orientuje to napewno w wyrobieniu paszportu :)
    Czy w powyzszej sytuacji moze zostac stare prawko i dowod rejestracyjny a
    tylko w urzedzie skarbowym zglosic nowe miejsce zamieszkania (ponoc nie
    wymagaja meldunku). Czy lepiej zameldowac sie w nowej gminie na ten rok i
    wyrobic tylko dowod a olac prawko i dowod rejestracyjny? Czy jednak poniesc
    koszty i na ten rok wyrobic komplet dokumentow?

    Pozdrawiam serdecznie
    Jaro