  • 1. Data: 2006-03-19 14:42:33
    Temat: Zlecenie a nakłanianie do pomocnictwa w popełnieniu przestępstwa
    Od: MK <m...@o...pl>

    1. Przyjąłem pewne zlecenie, ot jakich trochę się zdarzyło. Umowa ustna
    (niepisemna w prawnym znaczeniu, "mailowo-telefoniczna").
    2. Przyjąłem pełną płatność przed wykonaniem zlecenia.
    3. Zlecenie wykonane, pozostały co najwyżej poprawki.
    4. Już po przyjęciu płatności i po wykonaniu dzieła a przed jego
    przekazaniem zleceniodawca 'wygadał się', ujawnił coś co daje poważne
    podstawy do podejrzeń o chęć wykorzystania dzieła w przestępstwie.

    5. Co zrobić? Wydać dzieło opierając się na fakcie, że umowa była
    zawarta w dobrej wierze, bez świadomości celu użycia dzieła przez
    zleceniodawcę? Jakby nie było zlecenie wykonane i raczej powinienem
    otrzymać należność.

    Chodzi dokładnie o tekst który ma (zdaje się) posłużyć jako fragment
    pracy dyplomowej i chodzi o pomocnictwo do art. 272 kk. Dzieło jako
    samodzielna całość nie spełnia żadnych rygorów pracy dyplomowe, może być
    co najwyżej rozdziałem lub jego fragmentem, nie posiada przypisów.
    Opiera się głównie na tekscie z pogranicza nauk ekonomicznych i
    informatycznych, do tego przykłady.

    pzdr