    From: g...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zgody wydawane przez spółdzielnie
    Date: Tue, 18 Nov 2008 01:02:00 -0800 (PST)

    Witam serdecznie,
    prowadzę działalność telekomunikacyjną, dostarczam usługę dostępu do
    internetu dla klientów końcowych. Wraz z rozwojem firmy pojawiły się
    nowe trudności, otóż chciałbym, aby spółdzielnia mieszkaniowa
    udostępniła mi na jednym swoim bloku komin wentylacyjny, do którego
    zostałyby umocowane anteny na jednym niewielkim maszcie, około 2-2,5m
    nad powierzchnię całego dachu. Prezes spółdzielni raczej chętny i
    współpracujący, ale wymaga ode mnie, abym uzyskał pisemną zgodę od
    wszystkich osób, które wykupiły mieszkania w tym bloku, że one
    zezwalają na montaż anten. No więc jak to jest z tymi dachami? Muszę
    starać się o zgodę mieszkańców czy niekoniecznie? Czy za dachy nie
    odpowiada spółdzielnia i czy ona nie ma prawa decyzyjnego kogo i poco
    wpuszcza na dach?

    PS. Od czasu do czasu różne firmy robią jakieś prace na dachach
    związane z papą, nie przypominam sobie, aby firma taka kiedykolwiek
    chodziła i pytała się mieszkańców czy takie prace mogą przeprowadzic,
    sprawa następna, to to, czy jeden człowiek, który nie zgodzi się na
    montaż tych moich anten może zablokować całe przedsięwzięcie? Czy jest
    tu jakieś prawo większości, że jeśli uzyskam zgodę większości to wtedy
    mogę działać? Zwracam się z prośbą o poradę w tej sprawie.