  • 1. Data: 2006-07-26 16:33:43
    Temat: Zgłoszenie oszustwa - na Policję?
    Od: "Statystyczny Internauta" <s...@o...pl>

    Witam,

    Zostałem w internecie (Allegro) oszukany - chodzi o drobną sumę, bo trochę
    ponad 25zł, ale "dla zasady" nie chcę tego przepuścić, zwłaszcza, że oszust
    zachowuje się bezczelnie.
    Mam kłopot, jak to zrobić: przypuszczam, że muszę iść na Policję i tam
    sprawę zgłosić. Ale właśnie: co im powiedzieć i co ze sobą wziąć? I jeszcze
    jedno: jeśli ja mieszkam w Krakowie, a oszust nad morzem, to czy mogę
    zgłosić to na dowolnym komisariacie w Krakowie? Czy jeśli sprawa jest w
    miarę oczywista (są logi Allegro, maile między nami, wydruk potwierdzenia
    przelewu), będę musiał fatygować się do jego miasta w jakimkolwiek celu?

    Bardzo proszę o wyjaśnienie, jak taka sprawa wygląda w praktyce - będę
    wdzięczny za wszelkie uwagi i opisy :)

    pzdr.,
    stti.

  • 2. Data: 2006-07-26 16:45:31
    Temat: Re: Zgłoszenie oszustwa - na Policję?
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    Ale właśnie: co im powiedzieć i co ze sobą wziąć?

    opisz całą sprawę, że zawarłeś transakcję i nie dostałeś kasy, mimo umowy,
    czy może wysłałeś kasę, a nie dostałeś przedmiotu aukcji (bo o to zdaje się
    chodzi?), możesz wziąść wydruki dotyczące transakcji, maile jesli je sobie
    przesyłaliście co do umowy (najlepiej jeśli pisał, że już płąci (wysyła
    przedmiot trransakcji) a potem Cię olał), regulamin allegro też chyba się
    przyda. Z drugiej strony może takie wydreuki będzie można sporządzić na
    policji ale na to bym nie liczył ;p

    I jeszcze
    > jedno: jeśli ja mieszkam w Krakowie, a oszust nad morzem, to czy mogę
    > zgłosić to na dowolnym komisariacie w Krakowie?
    zgłoś się najlepiej na komisariacie właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania

    pzdr
    mk

  • 3. Data: 2006-07-26 16:54:02
    Od: "Statystyczny Internauta" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Kaiser Souza" <k...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ea867b$ltb$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > przedmiot trransakcji) a potem Cię olał), regulamin allegro też chyba się
    > przyda. Z drugiej strony może takie wydreuki będzie można sporządzić na

    Ja kupiłem i wpłaciłem pieniądze. Z maili jednoznacznie wynika, że je dostał
    i zamierza zrealizować przedmiot umowy.

    > I jeszcze
    > zgłoś się najlepiej na komisariacie właściwym dla Twojego miejsca
    > zamieszkania

    Jasne, ale później pewnie będą się jakoś z nim kontaktować - może będę
    potrzebny też tam, gdzie on mieszka? Jeśli tak, to mi się to finansowo nie
    opłaca ;)

    pzdr.,
    stti.

  • 4. Data: 2006-07-26 17:03:20
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

    > Jasne, ale później pewnie będą się jakoś z nim kontaktować - może będę
    > potrzebny też tam, gdzie on mieszka? Jeśli tak, to mi się to finansowo nie
    > opłaca ;)

    jeśli postępowanie zostanie wszczęte w Krakowie, bo tam zgłosisz, to tam
    sprawa będzie się toczyć. Oczywiście istnieje możliwość, że kolo oszukał już
    w ten sposób wiele osób i one też zgłosiły przestępstwo w swoich miwjscach
    zamieszkania wcześniej. Wtedy sprawy mogą zostać połączone i toczyć się w
    innym miejscu, także na etapie ppostępowania przed sądem. Nie oznacza to
    jednak wcale, że będziesz musiał gdzieś jezdxić aby skladać zeznania (ale nie
    jest to wykluczone). I zgłoś na allegro niech zablokują gnojka.

    pzdr
    mk

  • 5. Data: 2006-07-26 20:12:29
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Statystyczny Internauta" <s...@o...pl> napisał
    w wiadomości news:ea86p6$p1l$1@news.onet.pl...

    > Ja kupiłem i wpłaciłem pieniądze. Z maili jednoznacznie wynika, że je
    > dostał i zamierza zrealizować przedmiot umowy.

    Nie roumiem piszesz ze sprzedawca zamierza zrealizowac przedmot umowy a
    piszesz o oszustwie
    to w takim razie gdzie tu oszustwo skoro chce zrealizowac transakcje?
    A moze zle zrozumiałem i sprzedawca pisze ze chce zrealizowac ale to tylko
    pisanie i przedmiotu nie wysyła?
    Dzieki za wyjasnienie :-)

  • 6. Data: 2006-07-26 20:19:18
    Od: "Statystyczny Internauta" <s...@o...pl>

    Użytkownik "F.T." <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to w takim razie gdzie tu oszustwo skoro chce zrealizowac transakcje?
    > A moze zle zrozumiałem i sprzedawca pisze ze chce zrealizowac ale to tylko

    Sprzedawca pisał, że zamierza zrealizować - i pisał to zaraz po aukcji.
    Zobowiązał się to zrobić w określonym czasie, który już minął. W dodatku
    sprzedawca wymiguje się od zwrotu pieniędzy.

    pzdr.,
    stti.