-
1. Data: 2009-10-17 11:56:51
Temat: Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął
Od: Adrian <a...@g...com>
Witam,
Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
informacja, iż
1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
+ 14 dni
3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
- nic tu nie jest zaznaczone
jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3
Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie, nie
skontaktowano się ze mną (a mieli zadzwonić).
Pozdrawiam,
Adrian
-
2. Data: 2009-10-17 12:57:11
Temat: Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął
Od: kuba <p...@o...pl>
Adrian pisze:
> Witam,
>
> Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
> niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
> informacja, iż
> 1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
> 2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
> reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
> + 14 dni
> 3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
> - nic tu nie jest zaznaczone
>
> jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
> uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3
>
> Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
> rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie
Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale
z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;)
Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym
roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie
sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę.
Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca
przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać
nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy.
--
kuba
www.fashioncorner.pl
-
3. Data: 2009-10-17 20:41:41
Temat: Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął
Od: kasia <l...@i...pl>
On 17 Paź, 14:57, kuba <p...@o...pl> wrote:
> Adrian pisze:
>
>
>
> > Witam,
>
> > Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
> > niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
> > informacja, iż
> > 1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
> > 2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
> > reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
> > + 14 dni
> > 3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
> > - nic tu nie jest zaznaczone
>
> > jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
> > uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3
>
> > Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
> > rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie
>
> Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale
> z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;)
>
> Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży
> konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym
> roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie
> sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę.
>
> Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca
> przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać
> nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy.
>
> --
> kubawww.fashioncorner.pl
A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli
oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )?
-
4. Data: 2009-10-18 11:12:47
Temat: Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął
Od: kuba <p...@o...pl>
kasia pisze:
> A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli
> oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )?
Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli mówiąc "bronić się" :)
Ale przepisy o rękojmi nie mają zastosowania do sprzedaży konsumenckiej.
Wszystkie roszczenia klienta są opisane w Ustawie o szczególnych
warunkach sprzedaży konsumenckiej.
--
kuba
www.fashioncorner.pl