eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minąłRe: Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kuba <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już
    minął
    Date: Sat, 17 Oct 2009 14:57:11 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Message-ID: <hbcev3$e75$1@inews.gazeta.pl>
    References: <a...@p...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: abaa221.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1255784227 14565 83.6.164.221 (17 Oct 2009 12:57:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 17 Oct 2009 12:57:07 +0000 (UTC)
    X-User: ju1215
    In-Reply-To: <a...@p...googlegroups.com>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:611462
    [ ukryj nagłówki ]

    Adrian pisze:
    > Witam,
    >
    > Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
    > niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
    > informacja, iż
    > 1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
    > 2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
    > reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
    > + 14 dni
    > 3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
    > - nic tu nie jest zaznaczone
    >
    > jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
    > uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3
    >
    > Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
    > rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie

    Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale
    z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;)

    Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym
    roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie
    sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę.

    Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca
    przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać
    nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy.


    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1