  • 21. Data: 2011-07-01 13:23:41
    Temat: Re: Zerwanie umowy
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.07.2011 13:28, to pisze:
    > begin Andrzej Ława

    > Wypisujesz głupoty, to, że mail poszedł nawet z danego IP nic nie znaczy,
    > bo to, że ktoś ma dostęp do danego komputera nie oznacza, że ma prawo
    > wypowiedzieć umowę. Zresztą IP "z maila" też da się dość łatwo
    > spreparować (aczkolwiek dziecko już tego raczej nie zrobi).

    Taaaaaaaaak. A papierowa poczta jest w ogóle nie do podrobienia,
    zwłaszcza adres i tożsamość nadawcy są skrupulatnie weryfikowane przez
    Pocztę Polską...

  • 22. Data: 2011-07-01 13:24:51
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.07.2011 12:58, Kamil pisze:

    > Tylko po co?
    > Urzędy różnej maści tez by mogły przecież "potwierdzać" różne rzeczy...a tu

    Skoro dostawca internetu to dla ciebie urząd, toja nie widzę sensu
    dalszej dyskusji.

    *plonk*

  • 23. Data: 2011-07-01 14:08:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/1/2011 3:23 AM, PesTYcyD wrote:
    > Moja siorka ma kulawego dostawcę internetu i chciała zerwać umowę. Po
    > rozmowie telefonicznej dowiedziała się że ma wysłać wypowiedzenie
    > mailowo. przed zakończeniem miesiąca wtedy umowa nie przejdzie na
    > następny miesiąc czyli dzisiaj. Dzisiaj dostała odpowiedź mailowo, że:
    >
    > cytat:
    > "Witam,
    > wypowiedzenie jest przyjmowane tylko i wyłącznie w wersji listownej nie
    > elektronicznej. Niestety umowa będzie kontynuowana do końca sierpnia."
    >
    > Czy pomimo wpłynięcia pisma mailem i zapoznaniem się z nim przez
> [...]

    nie ma czegos takiego jak pismo mailem.

  • 24. Data: 2011-07-01 14:10:35
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/1/2011 4:43 AM, PioPio wrote:
    > Od jakiegoś czasu przesyłanie maili jest uznawane jako przekazanie pisemnego
    > oświadczenia

    nie jest.

    umowe wypowiada sie w takiej samej formie w jakiej zostala zawarta.

  • 25. Data: 2011-07-01 18:21:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.07.2011 16:08, witek pisze:

    > nie ma czegos takiego jak pismo mailem.

    Zwracam uwagę, że nawet fiskus wreszcie łaskawie się zgodził na
    e-mailowe faktury BEZ żadnych cyfrowych podpisów.

    Generalnie w stosunkach wynikających z prawa cywilnego tam, gdzie forma
    pisemna nie jest wymagana przepisami, konieczne jest tylko jednoznaczne
    przekazanie treści intencji. W przekazach ustnych zawsze wchodzi w grę
    niedoskonałość pamięci. W przypadku _każdej_ formy pisemnej albo nie
    masz żadnych wątpliwości co do treści, albo oskarżasz kogoś o
    fałszerstwo. I zwracam uwagę, że treść na papierze też można dość łatwo
    sfałszować.

    Oczywiście jeśli w umowie pojawiła się klauzula "pod rygorem
    nieważności" zasadniczo można potraktować intencję przekazaną w innej
    niż określona formie jako "złudzenie optyczne" i zignorować. Ale (1) w
    wielu umowach coś takiego się nie pojawia (2) określenie "forma pisemna"
    można potraktować jako obejmujące e-mail - więc forma w umowie musi być
    określona bardzo dokładnie.

    Poza tym podejrzewam, że w przypadku niedotrzymywania umowy przez jedną
    stronę nawet takie wypowiedzenie nie do końca zgodne z umową będzie do
    wybronienia w sądzie. Kwestia udokumentowania tego niedotrzymywania umowy...

  • 26. Data: 2011-07-01 18:27:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.07.2011 16:10, witek pisze:

    > nie jest.
    >
    > umowe wypowiada sie w takiej samej formie w jakiej zostala zawarta.

    Kto tak powiedział?

  • 27. Data: 2011-07-01 18:33:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 7/1/2011 1:27 PM, Andrzej Lawa wrote:

    > Kto tak powiedział?

    no dobra punkt dla ciebie. powinienem napisac "w nie mniej waznej.."

    a co do tego konkretnego przypadku

    art 77
    § 2. Jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, jej rozwiązanie za
    zgodą obu stron, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie
    powinno być stwierdzone pismem.

  • 28. Data: 2011-07-01 18:42:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.07.2011 20:33, witek pisze:

> [...]
    > § 2. Jeżeli umowa została zawarta w formie pisemnej, jej rozwiązanie za
    > zgodą obu stron, jak również odstąpienie od niej albo jej wypowiedzenie

    Ale jest jeszcze art. 74.

  • 29. Data: 2011-07-01 18:45:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.07.2011 13:28, to pisze:

    > Wypisujesz głupoty, to, że mail poszedł nawet z danego IP nic nie znaczy,

    Jesteś wyznawca kultu formularza i pieczątki.

    > bo to, że ktoś ma dostęp do danego komputera nie oznacza, że ma prawo
    > wypowiedzieć umowę.

    Znaczy, bo jeśli ktoś coś sfałszował (a będzie to fałszerstwo) to będzie
    dość ograniczony krąg podejrzanych.

    > Zresztą IP "z maila" też da się dość łatwo
    > spreparować (aczkolwiek dziecko już tego raczej nie zrobi).

    Podpis na papierowym dokumencie też można sfałszować.

  • 30. Data: 2011-07-02 08:41:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Jul 2011, Andrzej Ława wrote:

    > Kompetentny dostawca internetu powinien umieć sprawdzić, czy dany list
    > został wysłany z przyłącza , którego dotyczy.

    Pomijając fakt, że powoduje to wytknięte przez innych sprowadzenie
    do absurdu ("nieuznanie" treści wysłanych z własnego maila, jeśli
    tenże jest na innym serwerze), pozostaje pytanie o architekturę
    sprzętową konfiguracji.
    Zakładasz, że dostawca każdemu klientowi stawia osobne wyjście
    z routera? :> (ze znajdującym się pod JEGO kontrolą adresem MAC)
    Rzecz jasna, stawiajšc tak sprawę, jednocześnie podpadasz pod
    postawiony przez siebie zarzut "kultu pieczątki" :)

    pzdr, Gotfryd