    From: Jakub Mendys <k...@j...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zażalenie na pracę adwokata
    Date: Tue, 06 Nov 2007 02:18:15 -0800

    Witam!

    Latem zeszłego roku udzieliłem pełnomocnictwa adwokatowi do
    reprezentowania mnie przed sądem. Niestety po zainkasowaniu opłaty
    (przelewem, bez rachunku, faktury itp) pani mecenas przestała się
    całkowicie interesować sprawą - przez ponad rok czasu przygotowała
    jedno pismo, nie raczyła nawet terminowo odpowiadać na moje pytania,
    nie stawiała się na rozprawach. Bezczynność nie przeszkadzała jej
    natomiast zażądać podwojenia stawki za udzielenie pełnomocnictwa.

    Efekt końcowy: w moim przekonaniu niekorzystny wyrok sądu forsowany
    zarówno przez sędziego i koleżankę pani mecenas wysłaną na zastępstwo,
    którym moim zdaniem zależało jedynie na odfajkowaniu sprawy. (Z
    postanowieniem walczę do dziś dnia) W związku z takim podejściem
    zrezygnowałem z usług pani mecenas. W między czasie sąd wysłał odpis
    postanowienia wraz z uzasadnieniem do pani mecenas. Po odzyskaniu od
    pani mecenas kopii postanowienia wraz z uzasadnieniem (wysłanie faksu
    zajęło pani 4 dni robocze!) złożyłem zażalenie na postanowienie sądu.

    Wielkie było moje zdziwienie gdy dowiedziałem się, że moje zażalenie
    zostało odrzucone z powodu nie dotrzymania terminu. Okazało się, że
    pani mecenas pomyliła się co do terminu otrzymania korespondencji z
    sądu (2 krotnie w kilku dniowych odstępach czasu). Pani mecenas w
    mailach i smsach informowała mnie o terminie 12 czerwca gdy na zwrotce
    w sądzie podpisanej przez nią widnieje data 11 czerwca. Spóźniłem się
    o ten jeden dzień.

    Złożyłem w sądzie wniosek o przywrócenie terminu, ale sędzia mimo
    okazywanych chęci nie znalazł podstaw do pozytywnego rozpatrzenia
    wniosku. Tym samym odpowiedzialność za pomyłkę pani mecenas spadła na
    mnie, a pani mecenas przestała reagować na moje telefony.

    Pytania:
    1. Czy istnieje możliwość pociągnięcia panią mecenas do
    odpowiedzialności?
    2. Czy takie przypadki obejmuje obowiązkowe ubezpieczenie OC?
    3. W jaki sposób podchodzić do tematu? Sprawa cywilna w sądzie czy
    przez Sąd Dyscyplinarny Izby Adwokackiej?

    Będę wdzięczny za pomoc,

    Jakub Mendys