  • 1. Data: 2007-03-13 08:09:21
    Temat: Zawiadomienie stron postepowania
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Witam szanownych Grupowiczów,

    Mam takie oto pytanie natury prawnej.
    Czy jeśli są zawiadamiane strony (w postępowaniu administracyjnym) o
    przysługującym im prawie wypowiedzenia się w sprawie o czym są informowane
    listownie, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, to ile czasu urząd jest
    zobowiazany czekać na "zwrotki"? Czy strony mają możliwość przedłużania
    sprawy celowo nie odbierając powiadomienia?
    Albo czy jeśli jedna ze stron znajduje się poza granicami kraju i posiada
    pełnomocnika w kraju to czy samo zawiadomienie pełnomocnika jest
    jednoznaczne z zawiadomieniem strony?
    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam
    Kris

  • 2. Data: 2007-03-13 23:14:36
    Temat: Re: Zawiadomienie stron postepowania
    Od: "pord4u" <p...@g...com>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zobowiazany czekać na "zwrotki"? Czy strony mają możliwość przedłużania
    > sprawy celowo nie odbierając powiadomienia?

    Witam

    Jezeli nie odbiera, to list jest podwojnie awizowany - zgodnie z kpa, art.
    44 mozna to sobie policzyc. 14 dni od daty 1 awizo - pismo uwaza sie za
    doreczone i procedura toczy sie dalej. Czyli zwrotki kiedys wroca - same,
    lub z nieodebranym listem.

    > Albo czy jeśli jedna ze stron znajduje się poza granicami kraju i posiada
    > pełnomocnika w kraju to czy samo zawiadomienie pełnomocnika jest
    > jednoznaczne z zawiadomieniem strony?
    > Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    Jezeli jest znany organowi i odpowiednio umocowany do dzialan, to dziala na
    prawach strony. Art, 32, 33 i 34 kpa.

    pord4u
    --- pomoc w zakresie rej. pojazdów
    i uprawnień do kierowania pojazdami ---