  • 11. Data: 2024-05-29 22:18:31
    Temat: Re: Zawiadomienie obajtka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Prawnie Ci już wyjaśniłem.

    Nie wyjaśniełeś - powiadomienie uznaje się za dostarczone pod dwóch awizach.

    > A teraz spróbuję zdroworozsądkowo. Oczekiwał
    > byś stawienia się świadka na wezwanie, którego nie odebrał? Nawet, gdyby
    > w ustawie pisało, że należy to uznać za skutecznie doręczone.

    Nie ma znaczenia. On i tak nie zamierzał się pojawić. Prawnie to wygląda
    tak, że zabrakło jednego dnia do skuteczneego powiadomienia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 12. Data: 2024-05-29 22:21:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zdroworozsądkowo, to po prostu z tego powodu, że dostali takie
    > polecenie. Doręczanie przez dzielnicowych wezwań, to nie jest jakaś
    > "technologia NASA" i jeśli świadek nie odbiera wezwania pod adresem
    > zameldowania, to często idzie dzielnicowy i ustala, gdzie on jest, a
    > jeśli znajdzie, to doręcza wezwanie.

    zgadza się. Nawet dzwonią żeby się umówić:P Natomiast zawiadomienie jest
    skuteczne po 2 awizach.

    > Jak napiszą kilka notatek, ze nie wiadomo, gdzie jest, to komisja ogłosi
    > poszukiwania celem ustalenia miejsca pobytu.

    Po prostu dostanie karę a potem przymusowe doprowadznie. Jednak to
    dopiero jak sie nie zjawi - niezależie od tego czy odebrał czy dostaldwa
    awiza.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2024-05-29 22:33:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.05.2024 o 22:18, Shrek pisze:

    > Nie wyjaśniełeś - powiadomienie uznaje się za dostarczone pod dwóch
    > awizach.

    Ponoć w tym trybie to tak nie działa. Jak nie odbierze to policja ma
    dostarczyć.

    Zakładając że policja go znajdzie, np. na ulicy. To co? Proszę o DO?
    A z jakiej racji? Nie ma obowiązku się okazać, bo nie popełnił
    wykroczenia, nie jest poszukiwany (jest?), jest podobny do osoby
    poszukiwanej?

    Robert

  • 14. Data: 2024-05-29 22:36:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ponoć w tym trybie to tak nie działa. Jak nie odbierze to policja ma
    > dostarczyć.

    Ale w ustawie o komisjach śledczych jest wprost napisane że stosuje się
    te same zasady co w KPK.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 15. Data: 2024-05-29 22:58:55
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.05.2024 o 22:21, Shrek pisze:

    > zgadza się. Nawet dzwonią żeby się umówić:P Natomiast zawiadomienie jest
    > skuteczne po 2 awizach.

    To po co policję wysyłają skoro skutecznie został zawiadomiony?

    Robert

  • 16. Data: 2024-05-29 23:05:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To po co policję wysyłają skoro skutecznie został zawiadomiony?

    Pressing:P Do mnie dzielnicowy dzwonił jak nie odebrałem bo byłem za
    granicą. I kulturalnie umówiliśmy się, że jak będzie w okolicy to da
    znać i żebym zszedł... Po czym podpisamem mu że wziłąłem... ale
    zapomniał mi dać:P Ogólnie komedia - w moim sądzie połowa korespondencji
    nie dochodziła za kowidu. I to nie poczta nawalała a w portalu
    informacyjnym były postanowienia ale po prostu nie były wysyłane;) I co
    zrobisz - nic nie zrobisz bo nic im za to nie grozi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2024-05-30 01:06:15
    Temat: Re: Zawiadomienie Obajtka [Prawo i logika v. kampania wyborcza do parlamentu Brukseli]
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-05-29 o 22:25, A. Filip pisze:
    > </ironia> Obajtkowi (chyba) wystarczy odebranie
    > wezwania ale dopiero po wyborach.

    2018
    Hanna Gronkiewicz-Waltz nie stawiła się przed komisją weryfikacyjną

    Dziś rano rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk nie odpowiedział wprost
    na pytanie, czy prezydent stolicy stawi się na rozprawie. - Nie dość, że
    działania komisji są niekonstytucyjne, to w dodatku wtorkowa rozprawa
    nie dotyczy niczego, ponieważ komisja nie zajmuje się żadną sprawą,
    żadnym adresem - powiedział Milczarczyk. Ocenił, że rozprawa i wezwanie
    Gronkiewicz-Waltz służy tylko temu, żeby szef komisji Patryk Jaki miał
    większe szanse na to, żeby zostać kandydatem na prezydenta Warszawy.

    2005
    Aleksander Kwaśniewski nie stawił się we wtorek przed komisją śledczą,
    gdyż uznał, że niektórzy z jej członków prowadzą nieczystą grę polityczną,

    2017
    Prokurator Barbara Kijanko wezwana na świadka przez komisję śledczą ds.
    Amber Gold nie stawiła się w środę przed komisją.

  • 18. Data: 2024-05-30 01:35:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > zgadza się. Nawet dzwonią żeby się umówić:P Natomiast zawiadomienie jest
    > skuteczne po 2 awizach.

    Cytując już kultowy serial "07 zgłoś się": Pomimo, że robisz na mnie
    wrażenie idioty jednak spróbuję coś powiedzieć. Czy uważasz za mądre
    oczekiwanie na stawienie się świadka, który nie odebrał wezwania? Bez
    względu na przyczyny, bo to rzecz wtórna.

    > Po prostu dostanie karę a potem przymusowe doprowadzanie. Jednak to
    > dopiero jak się nie zjawi - niezależnie od tego czy odebrał czy dostal dwa
    > awiza.

    Zobaczymy. Osobiście wątpię.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 19. Data: 2024-05-30 01:37:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > A z jakiej racji? Nie ma obowiązku się okazać, bo nie popełnił
    > wykroczenia, nie jest poszukiwany (jest?), jest podobny do osoby

    Zajrzyj do podstaw legitymowania. Odmowa podania danych jest
    wykroczeniem samym w sobie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 20. Data: 2024-05-30 01:38:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.05.2024 o 22:36, Shrek pisze:

    > Ale w ustawie o komisjach śledczych jest wprost napisane że stosuje się
    > te same zasady co w KPK.

    I z kpk wynika, ze jak facet nie odebrał wezwania, to ma się stawić na
    to niedoręczone wezwanie? Tam jest sporo niezbyt mądrych rozwiązań, ale
    na coś takiego, to tylko Ty możesz wpaść.
    --
    (~) Robert Tomasik