  • 1. Data: 2003-10-11 09:58:20
    Temat: Zawarcie małżeństwa
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <k...@i...pl>

    Szukam szukam i nie widzę.
    Czy istnieje jakiś akt prawny określający, że kierownik USC ma obowiązek
    wywiesić publicznie w formie komunikatu kto i kiedy ma zamiar wstąpić w
    związek małżeński ?
    W końcu zgodnie z przepisami młodzi składają papiery minimum 31 dni przed
    planowanym ślubem.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 2. Data: 2003-10-11 19:26:46
    Temat: Re: Zawarcie małżeństwa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Ponieważ nie spotkałem się z takimi ogłoszeniami w USC, więc nie sądzę, by
    taki obowiązek istniał. Obowiązek taki nakłada Prawo Kanoniczne i dla tego
    na kościołach wiszą tzw. zapowiedzi. Jest to relikt z czasów, gdy miało to
    zapobiec bigamii. "Jeśli ktoś zna powód, by Ci nowożeńcy nie mogli wstąpić
    w związek małżeński, to niech powie to teraz lub zamilknie na wieki" -
    mówi pastor w amerykańskim filmie.

  • 3. Data: 2003-10-12 13:20:17
    Od: Dredd<...@...pl>

    > W końcu zgodnie z przepisami młodzi składają papiery minimum 31
    dni przed
    > planowanym ślubem.

    Mnie uczyli że to obowiązuje nie w celu wywieszania publicznych
    zapowiedzi, ale w celu zapobiegania pochopnym (np. tuż po upojnej
    imprezie) decyzjom nowożeńców.
    Obowiązku upubliczniania zgłoszeń nie przypominam sobie

    -> http://usenet.pomocprawna.info