  • 1. Data: 2009-03-05 07:46:21
    Temat: Sprawdzenie mieszkania własnościowego spółdzielczego.
    Od: belgrano <P...@g...com>

    Witam.
    Mam małe pytanie apropo nieruchomości z własnościowym prawem
    spółdzielczym. Zastanawiam się jak sprawdzić czy na mieszkaniu nie ma
    obciążeń finansowych, tzn. czy nie jest jakaś pożyczka pod osobę
    prywatną lub instytucję? Wiem, że informacje uzyskam w spółdzielni ale
    czy to wystarczy by być pewnym. Może ktoś z Was kto siedzi w temacie
    podpowie? Dziękuję.

  • 2. Data: 2009-03-05 08:14:46
    Od: Luke <l...@w...pl>

    idź do sądu do działu ksiąg wieczystych i weź wypis z księgi
    wieczystej (15zł). Jeżeli jest jakiekolwiek obciążenie na
    nieruchomości to będzie wpisane w właśnie tam.

  • 3. Data: 2009-03-05 09:44:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "belgrano" <P...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]
    >spółdzielczym. Zastanawiam się jak sprawdzić czy na mieszkaniu nie ma
    >obciążeń finansowych, tzn. czy nie jest jakaś pożyczka pod osobę

    Musiałaby istnieć księga wieczysta dla takiego mieszkania.
    A w niej sprawdza już się standardowo.

  • 4. Data: 2009-03-05 12:04:52
    Od: cranky <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2009 23:46:21 -0800 (PST), belgrano napisał(a):

> [...]
    > prywatną lub instytucję? Wiem, że informacje uzyskam w spółdzielni ale
    > czy to wystarczy by być pewnym. Może ktoś z Was kto siedzi w temacie

    1. Spółdzielnia - zaległości czynszowe i inne
    2 Księga wieczysta (lepiej żeby była)
    3 W umowie kupna zawżeć że mieszkanie jest wolne od praw "służalności" (nie
    wiem czy to się tak dokładnie nazywa, chodzi o to że jakaś babcia może mieć
    prawo do dożywotniego mieszkania w lokalu w zamian za zrzeczenie sie
    wlasności) - mało prawdopodobne, ale w KW tego nie ma

  • 5. Data: 2009-03-05 12:10:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "cranky" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > 3 W umowie kupna zawżeć że mieszkanie jest wolne od praw "służalności"

    służebności

  • 6. Data: 2009-03-05 22:18:56
    Od: "Michał " <m...@g...pl>

    belgrano <P...@g...com> napisał(a):

    > Witam.
    > Mam ma=B3e pytanie apropo nieruchomo=B6ci z w=B3asno=B6ciowym prawem
    > sp=F3=B3dzielczym. Zastanawiam si=EA jak sprawdzi=E6 czy na mieszkaniu nie =
    > ma
    > obci=B1=BFe=F1 finansowych, tzn. czy nie jest jaka=B6 po=BFyczka pod osob=
    > =EA
    > prywatn=B1 lub instytucj=EA? Wiem, =BFe informacje uzyskam w sp=F3=B3dzieln=
    > i ale
    > czy to wystarczy by by=E6 pewnym. Mo=BFe kto=B6 z Was kto siedzi w temacie
    > podpowie? Dzi=EAkuj=EA.

    Jeżeli dla spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu została założonna księga
    wieczysta, ewentualną hipotekę, która obciąża lokal sprawdzisz w dziale IV księgi
    wieczystej. Jeżeli księga prowadzona jest w systemie informatycznym (przykładowy nr
    WA6M/00888888/9)to Warszawie sprawdzisz wpisy w KW bezpłatnie w sądzie przy
    Solidarności (w Hipotece) na sali komputerowej. Odpis zwykły z KW to koszt 30 zł,
    odpis zupełny (taki w ktorym masz uwidocznione wszelkie wpisy jakie miały miejsce w
    KW, także te które są obecnie nieaktualne np: poprzedni władający, dawna hipoteka
    etc) to koszt 60 zł - dotyczy to ksiąg elektronicznych, nie pamiętam jak wygląda to
    z księgą papierową. Zwróć uwagę na wzmianki w dziale IV. Jeżeli nie będzie
    wymienionej hipoteki w dziale IV a będzie tam informacja o wzmiance należy sprawdzić
    co ta wzmianak oznacza, a że jest to dział IV, w ktorym dokonuje się wpisu tylko
    hipotek to zapewne będzie dotyczyła ustanowienia hipoteki (od momentu złożenia
    wniosku o wpis hipoteki do jej ujawnienia przez sąd upływa jakiś okres i w tym
    czasie w KW będzie jedynie informacja o wzmiance tzn numer wzmianki bez opisu czego
    dotyczy - to sprawdzisz w przypadku Warszawy w sali nr 7 zdaje się).

  • 7. Data: 2009-03-06 09:35:45
    Od: belgrano <P...@g...com>

    Witam.
    Mieszkanie jest własnościowe spółdzielcze bez KW dlatego pytam, o
    mozliwe komplikacje.

  • 8. Data: 2009-03-06 18:52:33
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Thu, 5 Mar 2009 13:04:52 +0100, cranky napisał(a):

    > [...] chodzi o to że jakaś babcia może mieć prawo do dożywotniego
    > mieszkania w lokalu w zamian za zrzeczenie sie wlasności) - mało
    > prawdopodobne, ale w KW tego nie ma

    Otóż tzw "dożywocie" wpisuje się w KW :)