  • 11. Data: 2010-03-02 08:59:59
    Temat: Re: Zastrzezony slowny znak towarowy i jego powszechne uzywanie
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <r...@s...gazeta.pl> napisał
    > Znak może być zastrzeżony, tak samo, jak podany powyżej w wątku przykład
    > słowa woda, ale dla tych towarów, dla których nie jest słowem rodzajowym.

    Ok, w zasadzie to chcesz przyjąć, że klasy, w których zastrzegli te "fiszki"
    nie dotyczą "fiszek" jako nazwy rodzajowej. Wtedy zgoda.

    > Co do zakazywania - niestety mamy za mało kontekstu. Jeżeli, jak słusznie
    > napisał Jacek, używasz słowa fiszka wyłącznie w sensie przewidzianym przez
    > sjp

    Racja. Znaki towarowe służą do oznaczania produktów. A więc jeśli używasz
    słowa jako nazwy rodzajowej, a nie marki produktu, nie powinni mieć
    pretensji. Jednak wątkotwórca pisze coś o materiałach dydaktycznych, a klasa
    zastrzeżeń dotyczy np. tablic arytmetycznych itp. Więc ja mam wątpliwości,
    czy tu nie ma wspólnego mianownika.

  • 12. Data: 2010-03-02 09:11:27
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-03-02 09:59, Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > dydaktycznych, a klasa zastrzeżeń dotyczy np. tablic arytmetycznych itp.
    > Więc ja mam wątpliwości, czy tu nie ma wspólnego mianownika.

    OMR. Dlatego własnie napisałem, że mamy za mało kontekstu.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 13. Data: 2010-03-02 09:52:20
    Od: berni <b...@p...fm>

    On 2010-03-02 09:52, Roman Rumpel wrote:mob
    > Co do zakazywania - niestety mamy za mało kontekstu. Jeżeli, jak
    > słusznie napisał Jacek, używasz słowa fiszka wyłącznie w sensie
    > przewidzianym przez sjp, to możesz ich spuścić na drzewo, a nawet
    > wytoczyć im na podstawie ich wezwania proces o ustalenie prawa do
    > używania znaku (z dużą gwarancją wygranej). Jeżlei uzywasz w jakimś
    > innym kontekście - zaczyna się być może problem.

    SJP definiuje fiszki jako "karty katalogowe (służące wyszukiwaniu
    informacji" oraz "czyste kartki służącyce do notatek". Ja natomiast
    użyłem zwrotu 'nauka w formie fiszek..'/'nauka na zasadzie fiszki...'
    aby zobrazować użytkownikom metodę nauki (dwustronnych, wcześniej
    przygotowanych karteczek). Osoba z wydawnictwa stwierdziła, że używanie
    takich określeń w odnieseniu do przygotowanych przeze mnie materiałów
    jest naruszeniem ich znaku towarowego.

    Co więcej, zwrotów tych nie używam do oznaczenia produktu, a jedynie do
    opsiu jego działania.

    Mea culpa :)

    dzięki wszystkim za udział w dyskusji!

    pozdrawiam
    Berni

  • 14. Data: 2010-03-02 11:04:53
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-03-02 10:52, berni pisze:
> [...]
    > jest naruszeniem ich znaku towarowego.
    >
    > Co więcej, zwrotów tych nie używam do oznaczenia produktu, a jedynie do

    No to możesz skorzystać śmiało z opcji włączenia olewatora, a jeśli masz
    ochotę możesz Ty się z nimi zabawić :)

  • 15. Data: 2010-03-02 12:21:04
    Od: berni <b...@p...fm>

    On 2010-03-02 12:04, Roman Rumpel wrote:

    > No to możesz skorzystać śmiało z opcji włączenia olewatora, a jeśli masz
    > ochotę możesz Ty się z nimi zabawić :)

    Hmm, osoba z wydawnictwa zaznacza, że moje użycie tego slowa odnosi sie
    do gotowych, przygotowanych przeze mnie materialow, a nie do 'czystych
    kartek' przygotowywanych przez osobe uczaca sie, a tym samym nie jest
    zgodne z defnicja SJP.

    Dla takich materialow (gotowych, przygotowanych przez osobe trzecia)
    uzycie tego slowa maja wlasnie zastrzezone. Jednak dziwi mnie fakt iz
    wg. wydawnictwa nie moge napisac nic o 'dzialaniu na zasadzie
    fiszek/fiszki', gdyz takie sformulowanie jest rzekomo rowniez
    naruszeniem ich znaku towarowego.

    Uwazacie ze warto byloby sie skonsultowac w tej sprawie z jakims
    rzecznikiem (rzecznikiem patentowym?) aby mogl to rozstrzygnac bez
    ponoszenia przeze mnie duzych kosztow ?

  • 16. Data: 2010-03-02 15:59:49
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2010-03-02 13:21, berni pisze:

    > Uwazacie ze warto byloby sie skonsultowac w tej sprawie z jakims
    > rzecznikiem (rzecznikiem patentowym?) aby mogl to rozstrzygnac bez
    > ponoszenia przeze mnie duzych kosztow ?

    Przyjmijmy, że się skontaktowałeś. A rozstrzygnąłby to ostatecznie
    dopiero sąd.