  • 1. Data: 2002-09-20 13:43:20
    Temat: Zastaw towaru za nie zapłacony czynsz.
    Od: "Orzech" <e...@z...home.pl>

    Spotkałem się z takim przypadkiem (nie jestem prawnikiem i to nie moja
    historia) i jestem bardzo ciekaw opini.

    1. Czy wynajmujący lokal (magazyn) może zgodnie z prawem dokonać zastawu na
    towarze (spożywka) i na środkach trwałych (chłodnia, meble itp.) na poczet
    nie zapłaconego czynszu , bez formalnej zgody najemcy?
    Sprawa jest ciekawa, bo wartość zajętego mienia kilkukrotnie przewyższa
    kwotę zaległości za wynajmowany lokal, a po za tym większość towaru już jest
    przeterminowana (sprawa się trochę ciągnie).
    2. Czy najemca może podać wynajmującego do sądu a jak tak to na jakiej
    podstawie (koszty poniesione z tytułu utraty zysku)?

    Co o tym sądzicie?
    Orzech

  • 2. Data: 2002-09-21 21:15:18
    Temat: Re: Zastaw towaru za nie zapłacony czynsz.
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Orzech" <e...@z...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. Czy najemca może podać wynajmującego do sądu a jak tak to na jakiej
    > podstawie (koszty poniesione z tytułu utraty zysku)?

    Wynajmujący ma prawo zająć swój lokal wraz z ruchomościami jeśli wzywał do
    zapłaty czynszu, wypowiedział a wpłąty nie było /jak może na to być zgoda
    najemcy?/ Wynajmujący zabezpiecza w ten sposób swoje należności. A że
    wartość zajęcia przekroczyła dług i coś się zepsuło .. to już pytanie do
    prawnika.

    Wiewióra