  • 1. Data: 2004-06-17 18:42:46
    Temat: 'Zasądzenie przez sąd wzajemnego znoszenia kosztów zastępstwa procesowego' - co to znaczy?
    Od: "Arek Sokołowski" <a...@p...wp.pl>

    Witam.

    Wynająłem firmę do prowadzenia sprawy odzkodowania za wypadek komunikacyjny.
    Firma chce zasądzić PZU i w tym celu przysłała umowę. Do reprezentowania w
    sądzie firma wynajmuje adwokata. W części dotyczącej ich wynagrodzenia użyli
    słów:
    "W przypadku gdy sąd zasądzi, iż koszty zastępstwa procesowego (adwokata /
    radcy prawnego) znoszą się wzajemnie, zleceniodawca [czyli ja] zapłaci z
    tego tytułu zleceniobiorcy [czyli tej firmie] x% i y zł adwokatowi / radcy
    prawnemu".
    Chciałbym dowiedzieć się, co właściwie oznaczają słowa "W przypadku gdy sąd
    zasądzi, iż koszty zastępstwa procesowego (adwokata / radcy prawnego) znoszą
    się wzajemnie"?

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź! :)

    --
    Arek Sokołowski
    a...@p...wp.pl

  • 2. Data: 2004-06-17 19:14:24
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    tzn. iż żadna ze stron nie płaci za proces.
    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-06-18 14:20:32
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Arek Sokołowski" <a...@p...wp.pl> naskrobał/a w

    > Chciałbym dowiedzieć się, co właściwie oznaczają słowa "W przypadku
    > gdy sąd zasądzi, iż koszty zastępstwa procesowego (adwokata / radcy
    > prawnego) znoszą się wzajemnie"?

    Normalnie osoba, która przegrywa proces, musi zapłacić koszty procesu
    temu kto wygrał. Są to m.in. wpis, koszty zastępstwa adwokackiego, koszty
    dojazdu, chyba utrata zarobku. Jeżeli jednak zawrzecie ugodę, to
    przegrywający ich już nie płaci (bo nie ma przegranego).

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    No HTMLs tags were harmed during production of this message.

  • 4. Data: 2004-06-18 18:57:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bella" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > tzn. iż żadna ze stron nie płaci za proces.
    > pozdr.
    > b.

    Nie, to znaczy, że powód pozwanemu, ani pozwany powodowi nie ma nic do
    zapłacenia.