  • 1. Data: 2004-06-17 16:39:26
    Temat: czy karykatura polityka to obraza dobr osobistych?
    Od: "Lech Fratczak" <l...@o...pl>

    Czy wykonanie karykatury polityka, np przez modyfikacje plakatu wyborczego
    i przekrecenie nazwiska, podpada pod naruszenie dobr osobistych i moze byc
    scigane?

    Pozdrawiam,
    Lech

  • 2. Data: 2004-06-17 16:54:36
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Lech Fratczak wyskrobał(a):
    > Czy wykonanie karykatury polityka, np przez modyfikacje plakatu wyborczego
    > i przekrecenie nazwiska, podpada pod naruszenie dobr osobistych i moze byc
    > scigane?

    Wszystko zależy od konkretnego przypadku. W stosunku do osób publicznych
    (m.in. polityków) pole dozwolonej krytyki i naruszeń dóbr osobistych
    generalnie jest dużo większe niż w stosunku do innych osób. Jednak i tutaj
    granice istnieją. Karykatura nie powinna być wulgarna, nieprzyzwoita czy
    przekraczać granice dobrego smaku.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-06-17 18:08:32
    Od: "HardwireD" <h...@W...pl>

    >. Karykatura nie powinna być wulgarna, nieprzyzwoita czy
    > przekraczać granice dobrego smaku.

    jaki przepis reguluje granice dobrego smaku?

  • 4. Data: 2004-06-17 19:51:50
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    HardwireD wyskrobał(a):
    > jaki przepis reguluje granice dobrego smaku?

    Żaden, ale prawodpodobnie takimi właśnie kryteriami będzie się kierować w
    ocenie sąd.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 5. Data: 2004-06-17 23:11:43
    Od: "Mariusz Murawski" <m...@w...pl>

    "Lech Fratczak" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy wykonanie karykatury polityka, np przez modyfikacje plakatu wyborczego
    > i przekrecenie nazwiska, podpada pod naruszenie dobr osobistych i moze byc
    > scigane?

    Na prawie sie nie znam, ale na plakatach i wyborach tak i wiem, że
    modyfikacja plakatu wyborczego to niszczenie czyjegos mienia. To jest
    rozpatrywane w trybie ordynacyjnym.

    Mariusz Murawski

  • 6. Data: 2004-06-26 06:05:46
    Od: "Lech" <l...@o...pl>

    > Na prawie sie nie znam, ale na plakatach i wyborach tak i wiem, że
    > modyfikacja plakatu wyborczego to niszczenie czyjegos mienia. To jest
    > rozpatrywane w trybie ordynacyjnym.

    myslalem raczej o montazu komputerowym... :)

    Pozdrawiam,
    Lech