eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo"Zapomniana" faktura - kto odpowiada? › "Zapomniana" faktura - kto odpowiada?
  • Data: 2006-01-13 13:29:01
    Temat: "Zapomniana" faktura - kto odpowiada?
    Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jest taka sytuacja:
    Firma X świadczy firmie A comiesięczne usługi i wystawia z tego tutułu
    faktury.
    Czy firma A jest w jakiś sposób zobowiązana do pamiętania o tym fakcie i w
    momencie, gdy faktury z jakichś przyczyn nie otrzyma, to w jej obowiązku
    leży zgłoszenie tego do firmy X? Nie mówię tu oczywiście o dobrej woli, bo
    zazwyczaj takie rzeczy się zgłasza, jeśli ma się świadomość, że faktura nie
    doszła, ale zdarzają się przypadki, gdy osoba pracująca w firmie A i
    odpowiedzialna za obieg faktur i płatności po prostu przeoczy/nie zauważy,
    że takiej faktury nie ma. Czy firma X ma prawo do zrzucenia
    odpowiedzialności za tę sytuację na firmę A?
    Taki zapis ma w swoim regulaminie Telekomunikacja Polska (to klient ma
    zgłaszać, że nie dostał faktury, a jeśli nie zgłosi, to on płaci gapowe, a
    nie TP), ale czy jest on oparty na jakimś bardziej ogólnym przepisie prawnym
    czy też TP wymyśliła go sobie na własne potrzeby.
    A wracając do pierwszej sytuacji. Dziwnym trafem złożyło się, że firma
    wystawiająca nam osobne faktury za m.in. wynajem pomieszczeń, usługi
    telefoniczne, usługi internetowe, usługi logistyczne, wypożyczanie
    samochodów i od czasu do czasu za inne drobne rzeczy, w połowie roku
    zaprzestała wystawiać faktury za jedną z tych usług. Nie zostało to przez
    nas zauważone (po prostu faktur jest taka ilość, że trudno pamiętać, czy
    ktoś czasem nie zapomniał o wystawieniu którejś z nich) przez cały ten czas
    i dopiero kilka dni temu tamta firma odkryła swoje niedopatrzenie.
    Momentalnie zwaliła całą winę na nas, tłumacząc się, ze wg prawa, to w
    naszym obowiązku jest przypomnieć usługodawcy, ze nie otrzymaliśmy faktury.
    Zgadzam się, że jest to naszym obowiązkiem w momencie, jeśli się to zauważy,
    ale czy ten obowiązek jest zawsze i defaultowo? Pytam się o to, ponieważ
    firma chce nas obciążyć dodatkowymi kosztami z tytułu całej tej sytuacji.

    --
    PozdrawiaM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1