    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zamówienie internetowe - odbiór osoby nieupoważnionej
    Date: Sun, 26 Aug 2012 05:24:56 -0700 (PDT)

    Dzień dobry - dwa tygodnie temu zamówiłem przez internet przedmiot o wartości 200zł,
    zgodziłem się na formę przedpłaty.

    Jednak zrezygnowałem z zakupu, ponieważ udało mi się kupić go na miejscu - zależało
    mi na czasie z powodu wyjazdu na wakacje.

    Mam dowód, że zakupiłem ten sam przedmiot. Z racji tego nie uiszczałem opłaty, co
    uznałem za równoznaczne, że rezygnuję z zamówienia.

    Po 2 dniach zadzwonił do mnie kurier że przyjdzie do mnie paczka bez konieczności
    wnoszenia za nią opłaty. Nie skojarzyłem, że chodziło o zamówienie przedmiotu o
    wartości 200zł - do tego mam wiele przedmiotów, które kupuję przez allegro.

    Kurier z GLS, powiedział, żebym odebrał paczkę, bo mnie to nic nie kosztuje lub dał
    mu znać że rezygnuję z odbioru, ponieważ nie chce z tym jechać na darmo.

    Ja powiedziałem, że dam znać, bo muszę się zorientować o co chodzi i powiedziałem że
    musiałbym kogoś zorganizować, ponieważ wyjeżdżam do pracy i nie będę mógł osobiście
    tego uczynić.

    Niestety, próbowałem się dodzwonić do kuriera, że nie będzie miał kto odebrać.

    Był spokój. Po tygodniu dzwonią do mnie z firmy, że nie zapłaciłem za zamówienie. Że
    odebrał za mnie jakiś Pan o nazwisku, którego w ogóle nie znam.

    Zostałem oszukany, bo nie wiem kto odebrał - a pytałem sąsiadów i nikt się nie
    przyznaje.

    Czuję się źle, bo nie miałem możliwości aby zrezygnować i teraz mam nieprzyjemne
    telefonu i jestem pociągany do odpowiedzialności - do tego właściciel sklepu
    powiedział, że rozwiążemy sprawę na innym "polu" - że mnie odwiedzi...

    Czy mogę się obronić przed tego typu oskarżeniami i groźbami? Bardzo proszę, jestem
    człowiekiem uczciwym i niekaranym. Mam dowód zakupu przedmiotu na datę dokładnie
    przed informacją o wysyłce zamówionego towaru.