eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka"
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 50

  • 11. Data: 2009-02-23 21:43:39
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka"
    Od: Ania <a...@g...pl>

    HALF&HALF pisze:
    > Witam
    >
    >
    >
    > Zamówilem internetowo pewna nie tania rzecz w pewnym sklepie
    > (import/dystrybucja). Rzecz ta nie do konca spelnia moje oczekiwania a z
    > tego, co sie orientuje zamawiajac przez internet przysluguje mi prawo
    > zwrotu do 10 dni od otrzymania paczki bez podania nawet przyczyny. I
    > tutaj pojawia sie taka odpowiedz z w/w sklepu: "Odnosnie zwrotu
    > niestety nie przewidujemy takiej sytuacji. Nie jestesmy sklepem
    > internetowym z tzw. "koszykiem".". Nie dostalem równiez paragonu zakupu.
    > Kto ma tutaj racje ja czy sprzedawca? Co radzicie mi Panstwo zrobic w
    > takim przypadku?
    >
    > Z góry dziekuje i pozdrawiam
    >
    zwrot jest mozliwy jesli kupujesz jako osoba prywatna i wszystko co
    nabyles poza siedziba firmy, to ze nie maja "koszyka" i nie sa sklepem
    nie zwalnia ich z tego obowiazku, jedynie aukcje z licytacja sa zwolnione


  • 12. Data: 2009-02-23 23:10:50
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka"
    Od: "HALF&HALF" <h...@o...eu>

    > zwrot jest mozliwy jesli kupujesz jako osoba prywatna i wszystko co
    > nabyles poza siedziba firmy, to ze nie maja "koszyka" i nie sa sklepem nie
    > zwalnia ich z tego obowiazku, jedynie aukcje z licytacja sa zwolnione

    Jutro czeka mnie w takim razie "przyjemna" telefoniczna rozmowa.
    Dodac moge tyle ze to duzy importer kilku znanych marek a paragon zakupu tak
    czy siak powinienem dostac bo co innego mialo by mnie upowazniac do
    wzglednej reklamacji (no chyba ze w "sklepie bez koszyka" i ta mi nie
    przysluguje :-)

    Pozdrawiam


  • 13. Data: 2009-02-24 08:42:51
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka"
    Od: <s...@a...pl>

    > zwrot jest mozliwy

    Sprzeciw! Zwrot jest możliwy zawsze. Tylko raz podstawą jest prawo kupujacego, a
    innym razem dobra wola sprzedawcy.

    > jesli kupujesz jako osoba prywatna

    Sprzeciw! Nie osoba prywatna a konsument. Jest w Polsce masa osób fizycznych,
    które prowadzą DG. I wszystkie kupują prywatnie. W skrócie konsument to osoba,
    która nabyła recz w calach nie związanych z działalnością gospodarczą i - co
    ważne - zawodową.

    > i wszystko co nabyles poza siedziba firmy,

    I ponownie sprzeciw. Nie wszystko. Są wyjątki. Szczegóły w art. 5 ustawy o
    ochronie niektórych praw konsumentów...



  • 14. Data: 2009-02-24 10:00:42
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka"
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    >> zwrot jest mozliwy
    >
    > Sprzeciw! Zwrot jest możliwy zawsze. Tylko raz podstawą jest prawo
    > kupujacego, a innym razem dobra wola sprzedawcy.
    >
    >> jesli kupujesz jako osoba prywatna
    >
    > Sprzeciw! Nie osoba prywatna a konsument. Jest w Polsce masa osób
    > fizycznych, które prowadzą DG. I wszystkie kupują prywatnie. W
    > skrócie konsument to osoba, która nabyła recz w calach nie związanych
    > z działalnością gospodarczą i - co ważne - zawodową.
    >
    >> i wszystko co nabyles poza siedziba firmy,
    >
    > I ponownie sprzeciw. Nie wszystko. Są wyjątki. Szczegóły w art. 5
    > ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów...

    warto też wiedzieć że nie poinformowanie kilenta o jego prawach przedłuża
    okres zwrotu do bodajże 3 miesięcy (ale prosze to spobie zweryfikować)


  • 15. Data: 2009-02-24 16:00:39
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka"
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009, HALF&HALF wrote:

    > Dodac moge tyle ze to duzy importer kilku znanych marek a paragon zakupu tak
    > czy siak powinienem dostac

    Patrz co pisze "sympatyczna_poczta".
    Owszem, jest przyjętym zwyczajem wysyłanie paragonu razem z towarem,
    ale takiego *obowiązku* nie ma. Przynajmniej administracyjnie.

    No chyba że na podstawie art.56 KC ktoś się uprze "wywalczyć"
    (ale to właśnie nie w celu podatkowym - de facto administracyjnym
    - a cywilnoprawnym, ale wtedy musi wskazać "cel", a ew. oswiadczenie
    sprzedawcy "ja reklamacje uwzględniam na podstawie własnego wykazu
    sprzedaży, paragonu nie trzeba, wystarczy że zgłosi się klient
    który kupił" takie żądanie rozłoży na łopatki).

    Jak klient nie ustali tego wcześniej, to może w dowolnej chwili przyjść
    i sobie wziąć ;) (jak zażąda to *wydać* mu muszą, ale forma wydania
    dowodu zakupu raczej ustalona nie jest - z drobnymi wyjątkami
    w rodzaju usług telekomunikacyjnych).
    Jak ktoś zna przepisy nakazujące inaczej (poza rzeczonymi rzadkimi
    wyjątkami) to uprasza się o wskazanie.

    pzdr, Gotfryd


  • 16. Data: 2009-02-24 19:08:23
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka"
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Tue, 24 Feb 2009, HALF&HALF wrote:
    >
    >> Dodac moge tyle ze to duzy importer kilku znanych marek a paragon
    >> zakupu tak czy siak powinienem dostac
    >
    > Patrz co pisze "sympatyczna_poczta".
    > Owszem, jest przyjętym zwyczajem wysyłanie paragonu razem z towarem,
    > ale takiego *obowiązku* nie ma. Przynajmniej administracyjnie.

    la la la...

    ty zapominasz o przepisach podatkowych chyba.

    wg nich sprzedawca jest obowiązany dostarczyć paragon z kasy fiskalnej lub/i
    Fakturę, nie widze tutaj żadnej opcji, wysyła towar dołącza paragon
    fiskalny. Kropka.

    Dlatego sugeruję poszczucie ich Urzędem Skarbowym, bo zachodzi wielkie
    prawdopodobieństwo że sprzedają na czarno. Ponadto nie informując o prawie
    do zwrotu automatycznie przedłużają sobie okres zwrotu. Patrz prawo o
    sprzedaży konsumenckiej.


    >
    > No chyba że na podstawie art.56 KC ktoś się uprze "wywalczyć"
    > (ale to właśnie nie w celu podatkowym - de facto administracyjnym
    > - a cywilnoprawnym, ale wtedy musi wskazać "cel", a ew. oswiadczenie
    > sprzedawcy "ja reklamacje uwzględniam na podstawie własnego wykazu
    > sprzedaży, paragonu nie trzeba, wystarczy że zgłosi się klient
    > który kupił" takie żądanie rozłoży na łopatki).
    >
    > Jak klient nie ustali tego wcześniej, to może w dowolnej chwili
    > przyjść i sobie wziąć ;) (jak zażąda to *wydać* mu muszą, ale forma
    > wydania dowodu zakupu raczej ustalona nie jest - z drobnymi wyjątkami
    > w rodzaju usług telekomunikacyjnych).
    > Jak ktoś zna przepisy nakazujące inaczej (poza rzeczonymi rzadkimi
    > wyjątkami) to uprasza się o wskazanie.

    imho to za daleko idziesz w swoich interpretacjach. Sprzedawca ma obowiązek
    dostarczyć dowód zakupu i to na nim leży ten obowiązek a nie na kupującym.
    Za nie dostarczenie dowodu zakupu są chyba nawet sankcje karno skarbowe.

    nie jestem prawnikiem ale dam 95% że tak jest.


  • 17. Data: 2009-02-24 20:05:59
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka"
    Od: <s...@a...pl>

    >> Owszem, jest przyjętym zwyczajem wysyłanie paragonu razem z towarem,
    >> ale takiego *obowiązku* nie ma. Przynajmniej administracyjnie.
    >
    > la la la...
    >
    > ty zapominasz o przepisach podatkowych chyba.
    > wg nich sprzedawca jest obowiązany dostarczyć paragon z kasy fiskalnej lub/i
    > Fakturę, nie widze tutaj żadnej opcji, wysyła towar dołącza paragon fiskalny.
    > Kropka.

    Czy mozesz wskazać przepis? Wielu na .podatkach chciałoby go poznać.

    > imho to za daleko idziesz w swoich interpretacjach. Sprzedawca ma obowiązek
    > dostarczyć dowód zakupu i to na nim leży ten obowiązek a nie na kupującym. Za
    > nie dostarczenie dowodu zakupu są chyba nawet sankcje karno skarbowe.
    ^^^^^^^^^^^^

    Jakie? Podaj choć jeden przykład.

    > nie jestem prawnikiem ale dam 95% że tak jest.

    Nie trzeba być prawnikiem, ale jako że jest to grupa o prawie wypada podawać
    podstawę prawną. Jak je przejrzysz to zauważysz, że ustawodawca mówi o obowiązku
    *wystawienia*, nie dostarczenia. Nie dotyczy to chyba jedynie dostawców
    telekomunikacyjnych, którzy muszą *dostarczyć* klientowi fakturę. A i ten
    przepis nie jest wprost w prawie telekomunikacyjnym zapisany.


  • 18. Data: 2009-02-24 21:27:29
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka" [KOREKTA]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik wrote:
    >>> Owszem, jest przyjętym zwyczajem wysyłanie paragonu razem z
    >>> towarem, ale takiego *obowiązku* nie ma. Przynajmniej
    >>> administracyjnie.
    >>
    >> la la la...
    >>
    >> ty zapominasz o przepisach podatkowych chyba.
    >> wg nich sprzedawca jest obowiązany dostarczyć paragon z kasy
    >> fiskalnej lub/i Fakturę, nie widze tutaj żadnej opcji, wysyła towar
    >> dołącza paragon fiskalny. Kropka.
    >
    > Czy mozesz wskazać przepis? Wielu na .podatkach chciałoby go poznać.
    >
    >> imho to za daleko idziesz w swoich interpretacjach. Sprzedawca ma
    >> obowiązek dostarczyć dowód zakupu i to na nim leży ten obowiązek a
    >> nie na kupującym. Za nie dostarczenie dowodu zakupu są chyba nawet
    >> sankcje karno skarbowe.
    > ^^^^^^^^^^^^
    >
    > Jakie? Podaj choć jeden przykład.
    >
    >> nie jestem prawnikiem ale dam 95% że tak jest.
    >
    > Nie trzeba być prawnikiem, ale jako że jest to grupa o prawie wypada
    > podawać podstawę prawną. Jak je przejrzysz to zauważysz, że
    > ustawodawca mówi o obowiązku *wystawienia*, nie dostarczenia. Nie
    > dotyczy to chyba jedynie dostawców telekomunikacyjnych, którzy muszą
    > *dostarczyć* klientowi fakturę. A i ten przepis nie jest wprost w
    > prawie telekomunikacyjnym zapisany.

    Masz rację nie ma wymogu przekazania paragonu, naży go wydać na żądanie
    klienta. Moje przekonanie wynikało z dość zdecydowanych wypowiedzi US co do
    tego że należy paragon wydać bez żądania klienta ale to jest tylko zalecenia
    a nie wymóg prawa.


    Swoją droga sprzedawca ma obowiązek dostarczyć dowód zakupu na żądanie
    klienta.


  • 19. Data: 2009-02-25 19:07:49
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka" [KOREKTA]
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > Masz rację nie ma wymogu przekazania paragonu, naży go wydać na żądanie
    > klienta. Moje przekonanie wynikało z dość zdecydowanych wypowiedzi US co
    > do tego że należy paragon wydać bez żądania klienta ale to jest tylko
    > zalecenia a nie wymóg prawa.
    >
    >
    > Swoją droga sprzedawca ma obowiązek dostarczyć dowód zakupu na żądanie
    > klienta.

    Nie ma obowiązku tworzenia paragonu, bo i jak go tworzyć jak sie nie ma
    obowiązku posiadania kasy fiskalnej (zakladam że mówimy tutaj o
    paragonie fiskalnym a nie jakimkolwiek poswiadczeniu zakupu nazwanym
    paragonem).

    Zgadzam się z tym że ma dostarczyc dowod zakupu, ale tym dowodem moze
    byc cokolwiek (np faktura, rachunek, wydruk z systemu sklepu).


  • 20. Data: 2009-02-25 19:23:18
    Temat: Re: Zamowienie internetowe a sklep bez "tzn. koszyka" [KOREKTA]
    Od: "HALF&HALF" <h...@o...eu>

    Użytkownik "cyklista" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:go44vk$j2i$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > Zgadzam się z tym że ma dostarczyc dowod zakupu, ale tym dowodem moze byc
    > cokolwiek (np faktura, rachunek, wydruk z systemu sklepu).

    Problem w tym ze nie dostalem zadnego dowodu zakupu a zakladajac ze za jakis
    czas albumik za nie male pieniazki zacznie sie sypac to jaka mam podstawe do
    reklamacji nie majac dowodu zakupu?

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1