  • Data: 2011-12-30 12:12:21
    Temat: Zamieszki a ubezpieczenie
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Tak sobie czytam warunki ubezpieczenia i nachodzą mnie pytania.

    Jaka jest definicja zamieszek?
    Ta z wikipedii nie do końca mnie przekonuje:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Zamieszki
    "... spontaniczne, niezorganizowane..."

    I najważniejsze pytanie: kto kwalifikuje sytuację jako zamieszki?
    Dowolność interpretacji może skłaniać do manipulacji.

    Czy rozróby w Warszawie z 11.XI to były akty wandalizmu, czy już
    zamieszki? Były zorganizowane, prawda? Więc nie łapią się pod definicję.
    (Np rozróba w takim ZUS już się łapie. Firma to wybitnie
    niezorganizowana :-D )

    I z innej beczki...
    "wyczynowe uprawianie sportu". Wg ubezpieczyciela jest to "aktywność
    fizyczna, polegająca na uprawianiu dyscyplin sportowych przez osoby
    będące członkami [...] klubów, organizacji [...] i zespołów
    sportowych..."
    Może z pytaniem o wykładnię powinienem zwrócić się do
    ubezpieczyciela, ale zapytam tu :-)
    Weźmy taką wycieczkę rowerową zorganizowaną przez PTTK dla swoich
    członków. I jest to już wyczynowy sport?

    "...w tym również biorące udział w [...] rozgrywkach sportowych o
    charakterze nieprofesjonalnym"
    A zawody biegowe zorganizowane dla swoich członków przez np. Związek
    Strzelecki? To już wyczynowy sport i rozgrywka sportowa?

    Wszystkiego najlepszego w nadchodzącym Nowym Roku życzy
    --
    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]