    From: HP <h...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zamiana mieszkania na 3 inne
    Date: Mon, 09 Jul 2007 01:29:37 -0000

    Witam

    Mam do wykonania pewien wysoce ekwilibrystyczny manewr - duze
    mieszkanie, niedawno wykupione na wlasnosc (bylo komunalne), chce
    wymienic na 3 mniejsze mieszkania - sprzedac go nie moge w ciagu
    pieciu lat, bo musialbym zaplacic jego rynkowa wartosc. Z reszta taki
    uklad mi pasuje tak czy inaczej w dlugiej perspektywie.

    Czy widzicie tu jakies potencjalne problemy? Na pewno trudna bedzie
    wycena i dopasowanie wartosci mieszkan tak, zeby nie bylo roznicy w
    wartosciach (od ktorej trzeba zaplacic podatek). Zastanawiam sie
    natomiast nad ewentualnymi problemami stojacymi przed czlowiekiem,
    ktory chcialby zostac wlascicielem tego duzego mieszkania. W celu
    dokonania zamiany bedzie on bowiem musial najpierw kupic 3 wybrane
    przeze mnie mieszkania. Czy to w ogole mozliwe (psychologicznie i
    prawnie)?

    (Pomijam problem zwiazany z tym, ze aby uniknac opodatkowania
    mieszkanie i 3 mniejsze powinny byc warte tyle samo, tym czasem
    czlowiek ten musialby miec z calej tej skomplikowanej transakcji jakas
    korzysc, tzn. mozliwosc kupna ponizej ceny rynkowej).

    dzieki ze wszelkie trzezwe uwagi
    pozdrawiam
    HP