  • 1. Data: 2003-03-20 04:51:12
    Temat: Zamiana mieszkania
    Od: "monte" <m...@v...pl>

    Witam. JestemTutaj poraz pierwszy.
    Moje pytanie dotyczy mieszkania.
    Mam mieszkanie własnosciowe które chcę zamienic na większe spółdziecze.
    Mój dylemat jest taki , czy dużo stracę na takiej zamianie ? Po ewentualnej
    zamianie chcialbym wykupić spóldzielcze na własność , ale słyszłem , że
    narazie nie ma takiej opcji.
    Pozdrawiam Grupowiczów
    Tomek Kowalewski

  • 2. Data: 2003-03-20 07:54:11
    Temat: Re: Zamiana mieszkania
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "monte" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ewentualnej
    > zamianie chcialbym wykupić spóldzielcze na własność , ale słyszłem , że

    Przepraszam że pytam bo to co pan podał to tylko masa nieprecyzyjnych
    zwrotów Co pan ma na myśli pisząc własnościowe? Czy też spółdzielcze? A
    jeśli chodzi o spółdzielcze czy ma pan namyśli spółdzielcze lokatorskie?
    Jaką własność wyodrębnioną czy własnościowe prawo do lokalu?

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-03-20 09:19:44
    Od: "monte" <m...@v...pl>

> [...]
    > jeśli chodzi o spółdzielcze czy ma pan namyśli spółdzielcze lokatorskie?
    > Jaką własność wyodrębnioną czy własnościowe prawo do lokalu?

    Przepraszam. Postaram się wyjaśnic bardziej zwięźle.
    Jestem właścicielem mieszkania lokatorskiego wlasnościowego z wpisem do
    Ksiąg Wieczystych , natomiast mieszkanie na ktore chcę się zamienić ma
    status lokatorskiego spoldzielczego.
    Oba lokale znajdują się w tym samym bloku mieszkalnym.
    Pozdrawiam i mam nadzieję , że trochę bardziej sprecyzowałem problem.

  • 4. Data: 2003-03-20 09:37:41
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Po ostatniej noweli ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych istnieją trzy typ
    lokali w spółdzielczości
    spółdzielcze lokatorskie
    spóldzielcze własnościowe prawio do lokalu
    wyodrębniona własność

    Jednak czy będzie sie to panu opłacać to lepij się zapytać w swojej
    spółdzielni gdyż to ona w dużej mierze decyduje o mieszkaniach lokatorskich.

    Polecam także poczytać nową ustawę. Nie jest długa ,a tekst ujednolicony
    znajdzie pan tu http://www.rp.pl/prawo/doc/spo0113.html

    Stan_Z

  • 5. Data: 2003-03-20 19:56:30
    Od: "monte" <m...@v...pl>

    Dziękuję za link i odpowiedzi .
    Co do mojej spółdzielni to nie mam zbytniego zaufania ze względu na to , że
    właśnie odbywa się w niej polowanie na mieszkania i sądzę , że nie dostanę
    odpowiedzi zgodnej z moimi oczekiwaniami.