  • 1. Data: 2011-12-27 10:09:53
    Temat: Zameldowanie a prawo do włamania do mojego mieszkania...
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Witam szanowną grupę,
    jak mam wytłumaczyć policjantowi, który namawia osobę zameldowaną w moim
    mieszkaniu ale nie mieszkającą tam już kilka miesięcy, że namawia ją do
    łamania prawa jeśli informuje ją, że może przewiercić zamki i zabrać swoje
    rzeczy?
    Policjant twierdzi, że ta osoba może tam nawet zamieszkać tylko z tytułu
    posiadanego zameldowania w dowodzie.
    Jak zapytałem o podstawę prawną tego twierdzenia w telefonie zalgeła
    chwilowa cisza i dalej, że on sie na tym nie zna.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 2. Data: 2011-12-27 11:00:58
    Od: grzech <g...@g...pl>

    W dniu 2011-12-27 11:09, wromek pisze:
> [...]
    > Jak zapytałem o podstawę prawną tego twierdzenia w telefonie zalgeła
    > chwilowa cisza i dalej, że on sie na tym nie zna.

    To się nazywa siła tradycji przekazywanej z pokolenia na pokolenie.

  • 3. Data: 2011-12-27 11:04:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.12.2011 11:09, wromek pisze:

> [...]
    > Jak zapytałem o podstawę prawną tego twierdzenia w telefonie zalgeła
    > chwilowa cisza i dalej, że on sie na tym nie zna.

    To poinformuj przełożonych policjanta, że ów nie zna podstawowych
    przepisów co grozi ich notorycznym łamaniem.

  • 4. Data: 2011-12-27 11:13:42
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > To się nazywa siła tradycji przekazywanej z pokolenia na pokolenie.

    i mam mu powiedziec, zeby sie do niej nie odnosil? :)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 5. Data: 2011-12-27 11:15:33
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > To poinformuj przełożonych policjanta, że ów nie zna podstawowych
    > przepisów co grozi ich notorycznym łamaniem.

    no to juz wzialem jego nazwisko i poinformowalem, ze jesli bedzie nadal tak
    robil to przejde sie do jego komendanta.
    ale co mam powiedziec temu komendantowi? na co sie powolac? przeciez w
    ustawie OOL tego nie ma?!

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 6. Data: 2011-12-27 11:34:51
    Od: Zenek <t...@p...pl>

> [...]
    > Jak zapytałem o podstawę prawną tego twierdzenia w telefonie zalgeła
    > chwilowa cisza i dalej, że on sie na tym nie zna.

    "
    zameldowanie nie daje uprawnien do lokalu jednakze usunac taka osoba
    ktora jest zameldowana i zamieszkuje nawet bez tytulu prawnego mozna
    tylko porzez uzyskanie wyroku eksmisyjnego."

    Zaklada sie ze osoba ktora zameldowala czyli wlasciciel mieszkania
    zezwala osobie zameldowanej korzystac z danego lokalu, czyli tym samym
    trzymac w nim swoje przedmioty itp. Jesli uniemozliwiasz jej korzystanie
    z jej przedmiotow to ty lamiesz prawo nie ona.

  • 7. Data: 2011-12-27 11:44:02
    Od: Zenek <t...@p...pl>

    http://testowy.minigo.pl/index.php/article/show/id/1
    56

  • 8. Data: 2011-12-27 11:44:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.12.2011 12:15, wromek pisze:

    > ale co mam powiedziec temu komendantowi? na co sie powolac? przeciez w
    > ustawie OOL tego nie ma?!

    W żadnej ustawie meldunek nie daje żadnych praw do lokalu. Więcej -
    ustawa o ewidencji mówi wyraźnie, że meldunek służy _wyłącznie_
    ewidencji ludności.

    Wróćmy jednak do "zabrania swoich rzeczy" - o ile nie zachodzą jakieś
    inne okoliczności - cudzą własność musisz wydać.

  • 9. Data: 2011-12-27 12:23:33
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Wróćmy jednak do "zabrania swoich rzeczy" - o ile nie zachodzą jakieś inne
    > okoliczności - cudzą własność musisz wydać.

    nie ma problemu, po uzgodnieniu terminu, czasu itp. ale nie na zasadzie:
    "jutro o 8.30 odbieram swoje rzeczy" i to telefonicznie, prawda?

    --
    pozdrawiam, wromek

    PS. UOOL daje możliwość zatrzymania rzeczy stanowiących własność najemcy do
    czasu uregulowania zaległości czynszowych. Czy ktoś to może skomentować
    praktycznie?

  • 10. Data: 2011-12-27 12:25:39
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > nim swoje przedmioty itp. Jesli uniemozliwiasz jej korzystanie z jej
    > przedmiotow to ty lamiesz prawo nie ona.

    zameldowanie jest ale od kilku miesięcy nie zamieszkuje. lokal jest wynajęty
    innym lokatorom umowami najmu.

    --
    pozdrawiam, wromek