    From: <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zaległy ZUS + komornik
    Date: Wed, 14 Sep 2005 06:10:56 +0000 (UTC)

    Witam grupę

    8 lat temu miałem 12-osobową firmę. Firma splajtowała, a popadłem w korowód
    zaległych płatności. Poszedłem do pracy i w ciągu 3 lat jakoś wszystko
    załatwiłem.

    Obecnie sytuację mam dość nieciekawą. Od 3 lat jestem bez pracy. Nie posiadam
    absolutnie nic, nawet samochodu. Mieszkam w &#8222;rezerwowym&#8221; mieszkaniu
    siostry w
    małym, prowincjonalnym mieście.

    Kilka dni temu, listonosz dostarczył mi nakaz płatności od ZUS za jakieś
    zaległe składki w czasie, gdy prowadziłem firmę. Składki nie są wielkie, ale z
    odsetkami po ośmiu należność urosła prawie do 8 tysięcy.

    Obecnie dla mnie to jest suma astronomiczna, a w nakazie napisane jest, że mam
    to zapłacić w ciągu tygodnia, albo &#8222;zostanie wszczęte postępowanie egzekucyjne
    w celu przymusowego ściągnięcia należności&#8221;.

    Moje jedyne źródło utrzymania to stary trzyletni komputer. Nie jest wiele wart
    - może z 1500 zł. Jeśli komornik mi go zabierze nie zostanie mi absolutnie
    nic, z czego mógłbym się utrzymywać. Nawet mi się nie chce myśleć, co wtedy.

    Pytanie brzmi, czy i jak mogę tego jakoś uniknąć. Proszę mnie zrozumieć:
    naprawdę nie migam się od płatności, ale po prostu nie mam jak. Moje konto
    bankowe ma stały debet od kilku lat, a kolejna pożyczka od przyjaciół, to
    byłoby szaleństwo w tej sytuacji.