  • Data: 2005-05-02 10:59:07
    Temat: Zakup samochodu na raty od osoby prywatnej [kilka pytań]
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    Planuję zakup samochodu i moja sytuacja przedstawia się następująco: mam
    19 lat i od prawie roku posiadam prawo jazdy, tak więc przyszedł czas na
    zakup auta. Wiele osób poleciło mi VW Golfa II lub Opla Astrę i szczerze
    mówiąc te samochody mnie interesują najbardziej. Mam na uwadze kilka
    prywatnych ofert, jednak chciałbym dokonać zakupu auta na raty. I teraz
    najważniejsze, czy mogę nabyć od osoby nie prowadzącej, żadnej firmy (tak
    samo jak ja) samochód na raty? Oczywiście muszę dodać, że nie pracuję i nie
    osiągam swoich dochodów z tytułu pracy, czy tym podobnych. Chciałbym się
    dowiedzieć, czy jest taka możliwość, abym wpłacił sprzedawcy 50% wartości
    auta, a resztę spłacałbym mu w ratach? Od razu rodzi się pytanie z czego,
    skoro nie mam żadnych dochodów. Otóż mam miesięczne "kieszonkowe" od rodziny
    (przeważnie jest to ok. 500 zł). Z tego tytułu już trochę pieniążków
    uzbierałem, ale nie mogę już dłużej czekać i chciałbym coś w końcu kupić.
    Tak więc chciałbym się po prostu dowiedzieć, czy w mojej sytuacji mam
    jakiekolwiek szanse na nabycie auta przez zakup ratalny? Wiem, że za połowę
    wpłaty nikt prawdopodbnie nie wyda mi auta, ale nurtuje mnie taka sytuacja,
    w której wpłaciłbym tą moja "połowę" i samochód w dalszym ciągu byłby
    własnością sprzedającego, a moją własnością stałby się wówczas kiedy bym
    wszystko spłacił. Oczywiście chciałbym już po wpłacie zabrać samochód ze
    sobą :) Czy musiałbym taką sprawę załatwiać u notariusza? Jeśli tak to jaki
    byłby tego koszt? Czy mam jakiekolwiek szanse na zakup mojego pierwszego
    auta i tym samym spełnienia mojego marzenia? Czy istnieją jakieś możliwości
    (może inne)? Znacie się na pewno bardzo dobrze w tej tematyce, tak więc
    byłbym serdecznie wdzięczny za każdą wyczerpującą odpowiedź. Naprawdę mi
    zależy. Troszkę się rozpisałem, więc czas kończyć :) Mam nadzieję, że
    rozumiecie o, co mi chodzi :)

    To by było narazie na tyle z mojej strony.

    Będę wdzięczny za udzielenie mi szybkiej i dokładnej informacji w mojej
    sprawie!

    Z góry jeszcze raz dziękuję!

    Z pozdrawieniami,

    JasonKidd