  • 1. Data: 2007-02-18 20:57:55
    Temat: Zakup mieszkania
    Od: Jola <j...@o...pl>

    Witam,

    Właśnie przymierzam sie do zakupu własnego M i chciałabym się zapytać o
    pewne rzeczy tak aby mieć nieco pełniejszy obraz sytuacji i tego co może
    mi się przytrafić. Umowe przdwstępną zamierzam podpisać w formie aktu
    notarialnego. Z tego co czytałam wynika że w takim przypadku zapłacę
    połowę taksy notarialnej wyliczonej na podstawie wzoru 1010 + 0.5% sumy
    ponad 60tys. Mam nadzieje że tu sie nie mylę. Skoro akt notarialny to i
    notariusz. Czy oprócz tej kwoty notariusz weźmie ode mnie jeszcze jakieś
    pieniądze? Sama nie wiem: opłaty skarbowe czy co tam jeszcze może
    być.Poza tym czy coś jeszcze należy z tym zrobić? Czy idę do notariusza,
    a pewnie raczej z notariuszem, do developera i podpisuemy to co daje
    developer a notariusz tylko to podpisuje czy też coś więcej należy do
    jego obowiązków? Czy taki akt pociąga za sobą wpisy do Ksiegi Wieczstej?
    Co jeszcze zrobić - może poza skonsultowaniem umowy z prawnikiem (bo
    notariusz chyba tego nie zrobi) przy zakupie mieszkania tak żeby jak
    najlpiej zabezpieczyć się przed potencjalnymi niespodziankami ze strony
    developera (wiem wybudować mogę sama - wtedy o ile nie przepiję
    pieniędzy to mam niejakie gwarancje że pieniądze nie znikną :))). Na co
    jezcze zwrócić uwagę?
    A wiecie może ile weźmie ode mnie prawnik za skonsultowanie i ewentualne
    poprawki w umowie? W Warszawie lub okolicach.

    Pozdrawiam
    Jola

  • 2. Data: 2007-02-18 21:32:11
    Temat: Re: Zakup mieszkania
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Jola" <j...@o...pl> wrote in message

    > Skoro akt notarialny to i
    > notariusz. Czy oprócz tej kwoty notariusz weźmie ode mnie jeszcze jakieś
    > pieniądze?

    Hmm, a nie jest tak, że oryginal zostanie u niego, a ty dostaniesz odpis?
    Więc za odpis aktu też jeszcze zapłacisz.

    > Czy idę do notariusza,
    > a pewnie raczej z notariuszem, do developera i podpisuemy to co daje
    > developer a notariusz tylko to podpisuje czy też coś więcej należy do
    > jego obowiązków?

    Ja jeszcze nie widziałem notariusza, który by tyłek ruszył. Zresztą jak
    sobie to wyobrazasz, notariusz lata z aktami po miescie?
    To developer idzie do notariusza. I to najlepiej to ty wybierz notariusza, a
    nie idź do tego którego wybrał developer. Różne układy moga być pomiędzy
    nimi.

    > Czy taki akt pociąga za sobą wpisy do Ksiegi Wieczstej?

    Nie. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
    Ale wpisanie się do księgi wieczystej gruntu z roszczeniem to nie jest zły
    pomysł. Tylko, że to zupełnie inna sprawa.

    > Co jeszcze zrobić - może poza skonsultowaniem umowy z prawnikiem

    Skonsultować umowę z dobrym prawnikiem zajmującym się tego typu sprawami.

  • 3. Data: 2007-02-19 09:16:38
    Od: "Darek" <d...@g...pl>

    Witam,

    To ja przyłączę się do pytania: jak zawrzeć umowę przedwstępną tak żeby być
    jak najlepiej zabezpieczonym przed niespodziankami?

    Może ktoś napisze o tym w krótkich żołnierskich słowach?

    Pozdrawiam
    Darek