-
1. Data: 2008-04-15 11:50:08
Temat: Zaksięgowanie prywatnej literatury fachowej
Od: Paweł Wanasz <w...@p...wp.pl>
Witam,
rozpoczynam doradczą działalność gospodarczą. Chciałbym przekazać z
majątku prywatnego spoą bibliotekę literatury fachowej na potrzeby
mojej nowej działalności. W jaki sposób powinienem je zaksięgować w
KPiR, tak żeby wrzucić je w koszty w miarę możliwości szybko
(jednorazowo?). Istnieje ewidentny związek między tymi książkami a
uzyskaniem przychodu tzn. bez tych książek raczej żadnej opinii nie
opracuję. Zdecydowana większość z nich jest tańsza niż 200 zł.
Niektóre są warte więcej niż 1500 zł. Niż 3500 zł raczej nie :)
Czy może prościej będzie je na rachunek "odkupić" od znajomego i
wrzucić w ten sposób w koszty? :)
Proszę o pomoc
Pozdrawiam
Paweł
-
2. Data: 2008-04-15 13:14:08
Temat: Re: Zaksięgowanie prywatnej literatury fachowej
Od: Mikaichi <m...@v...pl>
Użytkownik Paweł Wanasz napisał:
> rozpoczynam doradczą działalność gospodarczą. Chciałbym przekazać z
> majątku prywatnego spoą bibliotekę literatury fachowej na potrzeby
> mojej nowej działalności. W jaki sposób powinienem je zaksięgować w
> KPiR, tak żeby wrzucić je w koszty w miarę możliwości szybko
> (jednorazowo?). Istnieje ewidentny związek między tymi książkami a
> uzyskaniem przychodu tzn. bez tych książek raczej żadnej opinii nie
> opracuję. Zdecydowana większość z nich jest tańsza niż 200 zł.
> Niektóre są warte więcej niż 1500 zł. Niż 3500 zł raczej nie :)
Olac, i dopiero nowy zakup wrzucac w koszty
Albo sprzedac prywatne i kupic firmowe - tylko, ze wiecej stracisz niz
zyskasz.
> Czy może prościej będzie je na rachunek "odkupić" od znajomego i
> wrzucić w ten sposób w koszty? :)
a to nie bedzie oszustwo podatkowe?
Warto?
-
3. Data: 2008-04-15 13:22:42
Temat: Re: Zaksięgowanie prywatnej literatury fachowej
Od: wanaszp <w...@p...wp.pl>
On 15 Kwi, 15:14, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:
> Użytkownik Paweł Wanasz napisał:
>
> > rozpoczynam doradczą działalność gospodarczą. Chciałbym przekazać z
> > majątku prywatnego spoą bibliotekę literatury fachowej na potrzeby
> > mojej nowej działalności. W jaki sposób powinienem je zaksięgować w
> > KPiR, tak żeby wrzucić je w koszty w miarę możliwości szybko
> > (jednorazowo?). Istnieje ewidentny związek między tymi książkami a
> > uzyskaniem przychodu tzn. bez tych książek raczej żadnej opinii nie
> > opracuję. Zdecydowana większość z nich jest tańsza niż 200 zł.
> > Niektóre są warte więcej niż 1500 zł. Niż 3500 zł raczej nie :)
>
> Olac, i dopiero nowy zakup wrzucac w koszty
>
> Albo sprzedac prywatne i kupic firmowe - tylko, ze wiecej stracisz niz
> zyskasz.
Nie mogę "olać" bo to jest ok 10 tys. zl jeżeli nie więcej.
Szukam jakiegoś konstruktywnego rozwiązania.
>
> > Czy może prościej będzie je na rachunek "odkupić" od znajomego i
> > wrzucić w ten sposób w koszty? :)
>
> a to nie bedzie oszustwo podatkowe?
>
> Warto?
Przecież to był żart... Oczywiście że nie warto
-
4. Data: 2008-04-15 15:51:24
Temat: Re: Zaksięgowanie prywatnej literatury fachowej
Od: Mikaichi <m...@v...pl>
Użytkownik wanaszp napisał:
> On 15 Kwi, 15:14, Mikaichi <m...@v...pl> wrote:
>> Użytkownik Paweł Wanasz napisał:
>>
>> > rozpoczynam doradczą działalność gospodarczą. Chciałbym przekazać z
>> > majątku prywatnego spoą bibliotekę literatury fachowej na potrzeby
>> > mojej nowej działalności. W jaki sposób powinienem je zaksięgować w
>> > KPiR, tak żeby wrzucić je w koszty w miarę możliwości szybko
>> > (jednorazowo?). Istnieje ewidentny związek między tymi książkami a
>> > uzyskaniem przychodu tzn. bez tych książek raczej żadnej opinii nie
>> > opracuję. Zdecydowana większość z nich jest tańsza niż 200 zł.
>> > Niektóre są warte więcej niż 1500 zł. Niż 3500 zł raczej nie :)
>>
>> Olac, i dopiero nowy zakup wrzucac w koszty
>>
>> Albo sprzedac prywatne i kupic firmowe - tylko, ze wiecej stracisz niz
>> zyskasz.
>
> Nie mogę "olać" bo to jest ok 10 tys. zl jeżeli nie więcej.
> Szukam jakiegoś konstruktywnego rozwiązania.
Olej ;)
To jest konstruktywne rozwiazanie.
Lub - _jesli_ _masz_ _faktury_ na zakupione rzeczy, na siebie
oczywiscie, to te sprzed 2-3 miesiecy zanim firma zaczela dzialac mozesz
sprobowac wrzucic jako "koszty otworzeniea i uruchomienia dzialalnosci".
Tak jak sie wrzuca np. wyrobienie pieczatki czy trejestracje VAT czy
inne sprawy konieczne z uruchomieniem. Ale tutaj roznie US na to potem
patrzy. Zwykle robi sie tak, ze najpierw firma, a jak juz firma dziala
(na papierze) to sie kupuje komputery, ksiazki itp...
-
5. Data: 2008-04-15 20:17:17
Temat: Re: Zaksięgowanie prywatnej literatury fachowej
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
Użytkownik "Paweł Wanasz" <w...@p...wp.pl> napisał
>
> rozpoczynam doradczą działalność gospodarczą. Chciałbym przekazać
> z majątku prywatnego spoą bibliotekę literatury fachowej na potrzeby
> mojej nowej działalności.
Jeśli to zwykła d.g. to rozdział twojego majątku na prywatny i firmowy
nie zawsze jest tak bardzo wyraźny.
> W jaki sposób powinienem je zaksięgować w KPiR, tak żeby wrzucić
> je w koszty w miarę możliwości szybko (jednorazowo?).
Myślę, że w twoim przypadku można rozważyć wprowadzenie tego
do ewidencji środków trwałych i potem jednorazowe umorzenie.
Ale generalnie do takich tematów jest specjalna grupa *.podatki
i lepiej tam pytaj - szybciej i lepiej.